Dirk schreef:
12v bombine
ik zou een BOBINE zetten, die worden minder heet
heellll flauw, en nu dan ff serieus...
controleer alle pasvlakken van de caburateur of hij nergens valse lucht aanzuigt.
- Login of registreer om te reageren
Dirk schreef:
12v bombine
ik zou een BOBINE zetten, die worden minder heet
heellll flauw, en nu dan ff serieus...
controleer alle pasvlakken van de caburateur of hij nergens valse lucht aanzuigt.
oke dat is een goede.. kan me voorstellen dat als hij lucht aanzuigt langs de pasvlakken dat hij ook sneller gaat lopen. er zitten nieuwe pakkingen tussen... ik ga als test vloeibare pakking erbij tussen doen.
maar is dit een verklaring voor een roodgloeiende uitlaat?
veel zuurstof... verkeerd mengsel. tja.. hope so
Een 1000 hoort een HS4 of een Hiff38 te hebben. Een Hiff44 is voor een 1275. Heb je nog het standaard in/uitlaatspruitstuk erop zitten, of een gescheiden in- en uitlaat?
In dit topic staan de verschillende soorten met plaatjes. Een Hiff38 heeft hetzelfde uiterlijk als een Hiff44.
Te hoog stationair zou ik zien als een compleet verkeerde afstelling van de carb. Dit omdat je zelf al aangeeft dat de afstelling van je ontsteking helemaal goed is.
je hebt helemaal gelijk.. ik heb een hs4 carburateur met zo,n klein pannenkoek filtertje welke de dubbele carbs ook gebruiken... nu mag ik aannemen dat dat niet veel meer lucht vraagt als een standaard koektrommel luchtfilter erbovenop
Roodgloeiende uitlaat? Je zou denken een te late ontsteking..
Je kan een vacuum lek bij de carb ook testen met een bus wd40 of remreiniger.
Rond de rab spuiten op het inlaat spruitstuk.. als er een vacuumlek is dan word
dat heel ff afgesloten door de vloeistof en zal ie beter moeten gaan lopen.
Ik denk dat je trouwens beter wd40 kan gebruiken met zo'n roodgloeiend spruitstuk!
mikejetblack heeft ook een HIF44 op zijn duizendje, werkt prima...
bedankt voor de reacties!
ik heb de carb gedemonteerd en weer geplaatst ondanks de nieuwe pakkingen ook vloeibare pakking erbij tussen.
de ontsteking ook uitelkaar gehaald en de vervroeger wat soepeler laten lopen.
lijkt te werken. loopt nu zoals het moet. rustig stationair geen rode uitlaat meer. Ik denk dat er inderdaad een vacuum lek was.
hoe de auto loopt op snelhied is nog even gissen.. kan nu de weg niet op.. geen apk en geen verzekering.
RE: zeer snel stationar + rood gloeiende uitlaat
Ingediend door Dirk op za, 13-02-2010 22:29
zoals de kop het zegt..
ik heb last van een zeer snel stationar draaiende motor + rood gloeiende uitlaat daarop volgend.
standaard 1000
12v bobine
ehh standaard carburateur hs4
electronische ontsteking met electronische module lucas (2 stekertjes)
timing lijkt goed te staan..
kleppen moet ik nakijken maar zijn gestelt toen ik het blok erin hing... dus zou nog goed moeten zijn.