Met de zoekfunctie is wel meer te vinden, maar ik dacht dat het engels was met uitzondering als je een late rembekrachtiger hebt dan waren de aansluitingen metrisch maar de rest wel engels )
- Login of registreer om te reageren
Met de zoekfunctie is wel meer te vinden, maar ik dacht dat het engels was met uitzondering als je een late rembekrachtiger hebt dan waren de aansluitingen metrisch maar de rest wel engels )
er zit idd verschil in .. Met mn VAN met late rembekrachtiger had ik metrisch en engels nodig.. hiervoor staat in de haynes wel een schema
Jaapio
hmm, als ik dat topic lees, zou het ook betekenen dat de remleiding 3/16" is.
Dan zal de universele remleiding die wij hebben, ook wel niet gaan passen...
Wie biedt zekerheid ?
De mini is van 1983 en heeft voor en achter gescheiden systeem
Een bestaande (metrische) remleiding past wel. Die engelse nippels kun je ook bij de meeste minicentra wel krijgen.
Zelf ben ik ook met nippels die ik zelf meegebracht heb, naar een automaterialen zaak gegaan om remleidingen te laten maken.
Je kan ook je bestaande oude nippels gebruiken op nieuwe remleiding, maar bij mij waren ze niet allemaal meer bruikbaar (zeskant verrot)
Ik heb altijd al mijn remleidingen zelf gemaakt. Bijna alle nippels zijn met engelse draad behalve op de latere Mini's die zo'n dual hoofrempomp hebben waarbij er dan een van de twee nippels metrisch is. Klein geheimpje: mijn Volvo 240 heeft dezelfde nippels met engelse draad
Zit op de late bekrachtiger m10 of m12 of een combinatie van die twee?
Rembekrachtiger weet ik niet, maar de gewone hoofdcilinder met gele band heeft dacht ik 1x M10 en 1x M12
Ik kwam nog een duidelijk en helder stukje tegen over de remmen:
There are several different types of brake pipe materials available for the classic Mini. Copper brake pipe, steel or cupronickle. Steel was used in original manufacture of the classic Mini from 1959 to 2000 and this has a limited life because of problems with corrosion. 3/16 inch is the outside diameter for all brake pipes used on the classic Mini. An option of 22 and 20 guage is the wall thickness for copper pipe, 20 being the thicker wall, both of these different sizes of copper brake pipe have a 3/16 inch outside diameter. Many people use copper pipe because it is softer and easier to bend and does not corrode like the original steel pipe but the cupronickle brake pipe is the best because it is more durable, can be bent but is more rigid than copper brake pipe and it is also non corrosive. These different types of brake pipe materials are sold on a roll length which can be cut to size and they are specifically for Mini mechanics who would like to make up their own brake pipes.
We can also supply the brake pipe unions which are suitable for making up brake pipes for the classic Mini and there are two to choose from that are 3/8 UNF size and cover most of the brake pipe unions used on the car. These are the male brake pipe union and the female brake pipe union.
The dual circuit brake master cylinder uses 2 different metric size male brake pipe unions. These are the 10 mm metric male brake pipe union and the 12mm metric male brake pipe union.
There are also various connector type brake pipe unions which are used on certain brake pipe setups. The ones available are the male to male brake pipe connector and the female to female brake pipe connector. These are also 3/8 inch UNF thread. An additional female 10mm metric connector is also available for diagonal split braking systems.
Ingediend door speedster_bert op wo, 29-09-2010 19:21
Als je nog remleiding nodig hebt, dat heb ik nog liggen een hele rol. Ik had destijds nieuwe (koperen) remleiding gemaakt voor mijn speedster en heb nog een heel stuk over, wel koper. Dat roest niet meer.
Groeten,
Jan - Bert
Alias Speedster_bert
RE: zelf remleiding maken
Ingediend door Bart-mini op ma, 03-05-2010 20:21
Waar ik werk, hebben wij een felsapparaat om zelf nippels aan universele remleiding te zetten.
Nu is mijn vraag;
zijn de nippels van mini remleidingen met metrische of engelse draad ?
(anders moet ik ze bestellen)