De maten (buitenste vormen) van de voorschermen zijn op elke Mini hetzelfde. Als het niet-origineel Rover plaatwerk is, heb je inderdaad kans dat er afwijkingen in het front en de voorschermen zitten, waardoor die niet mooi op elkaar aansluiten en de motorkapnaden te groot worden.
Heb je het frontpaneel al helemaal vastgelast ? En wel eerst gepast met het subframe eraan, zodat je weet dat dat in ieder geval gaat passen ? Voor je verder gaat, moet je altijd passen, passen en nog eens passen met alle plaatwerkdelen (ook de motorkap). Zelfs met origineel plaatwerk is een mooie passing niet vanzelfsprekend.
- Login of registreer om te reageren
RE: Zit er verschil in wielkasten?
Ingediend door Simini op zo, 05-09-2004 17:23
Hallo,
Ik heb een probleempje. En ik denk dat het aan de wielkasten ligt.
Ik heb van een jongen een Van gekocht, al ongeveer een jaar geleden. Daarbij zat een metalen front, waar hij een flipfront van wilde maken. Dat wilde ik ook dus dat kwam mooi uit.
Na het stralen en alle dingen. Kom ik nu bij het front, ik wilde hem passen, dat ging al niet goed. Het leek eerst of hij veel te kort was. Maar dat is opgelost. Alleen nu steken de wielkasten aan de onderkant (bij het a paneel) ver naar buiten. En deze krijg ik alleen met heel veel druk naar binnen. Echt veel te hard moet ik duwen, zo hard dat ik met mijn volle gewicht (65 kg) er tegenaan moet duwen.
En de motorkap van de Van past daar niet op, ik heb veel te veel ruimte over aan de zijkanten en vooral aan de onderkant bij de koplampen.
Mijn vraag is dus: Zit er verschil in de wielkasten? In de motorkap en het front? Of iets anders?
Oh, ja, handig om te vermelden. Ik heb zelf een grille van een Van in dit front gelast. Zo een met van die roosters vooraan. Normaal een geheel in het front.