Kan het niet zijn dat de zuiger er scheef inzit doordat je hem (scheef) terug gedrukt hebt.
- Login of registreer om te reageren
Kan het niet zijn dat de zuiger er scheef inzit doordat je hem (scheef) terug gedrukt hebt.
Inelkaar en proefrijden. Wel de boel ontlucht hoop ik?
Gr,
Minian
wat jij zegt zou wel eens kunnen vlassie.. Hij kwam er best stuk uit.. al heb ik hem wel met 2 tangen terug gedrukt.. en ziet het er verder wel goed uit
@Ian: leidingen zijn niet los geweest.. ontluchten niet nodig dus
Jaapio
Het zou kunnen zijn dat de zuiger zelf aangetast (verroest) is. Dit heb ik ook een keer gehad. Toen ik de zuiger uit de remklauw had gehaald was het ook wel duidelijk dat deze aan vervanging toe was. Misschien kun je dit checken. In mijn geval hielp een nieuwe zuiger en nieuwe rubbers.
Daarna zul je wel moeten ontluchten
Volgens Hilbert lag het aan je lagers.
je moest dan ook geen konische gebruiken
nee grapje.
of er zit troep in
Blijf je bij lekker knoeien met rem olie.
ik denk ook dat er inderdaat roest aan de zuigers zelf zit
en nu heb je die met een tang ingedrukt en zitten ze nu vast
als je de remklauw er nu afhaalt en heel rustig gaat pompen met de rem dan moeten ze er wel uitkomen. en kun je zien als ze inderdaat geroest/veroest zijn
hilbert
thx..
ik heb ze er gisteren wel ff uit laten komen. en roestig vond ik ze zeker niet.. denk dat ik vanmiddag alles nog maar keer los haal.. en dan even opnieuw eruit laat komen en dan terugdruk
Hopen dat dan weer wil..
Jaapio
Als je de hele klauw eraf haalt kun je ook met een luchtleiding (compressor) de zuiger eruit later komen, maar pas op ze schieten er best snel uit
Als de zuigers er nog goed uitzien dan zijn het misschien de afdichtrubbers, maar probeer inderdaad het boeltje eerst nog maar eens uit elkaar te halen en weer schoon in elkaar te zetten. Hopelijk doet alles het dan weer!
Succes
Ik ben vandaag ook bezig geweest met mijn schijfremmen en remblokken te vervangen.
Wat denk je? precies de laatste zuiger wil niet terug naar binnen , er zit wel erg veel aanslag op dus misschien beter om hem maar meteen te vervangen.
Hoe gaat dit in z'n werk? Ik las pompen zodat hij eruit komt. Kan ik dan gewoon een nieuwe plaatsen en evt. een nieuwe afdichtingsring?
Hoe zit dat dan met de remvloeistof, komt dat dan lopen? (En hoe stop je dat dan? )
En daarna moet ik het systeem denk ik wel ontluchten toch?
Ben vanmiddag er even met slayer mee bezig geweest.. Eerst 1 zuiger er paar keer in en uit laten komen.. goed schoongemaakt en beetje ingevet.. daarna de andere.. toen leken ze weer goed in en uit te gaan, maar nu bleek het schroefdraad waar de klauw op het fuseehuis komt te zijn doorgedraaid.. ik moet nu dus eerst even het fuseehuis over zetten
Jaapio
Erg vervelend Jaapio.
Hebben jullie de zuigers er helemaal uit laten komen of niet helemaal?
Deed je dat ook met pompen met de rem?
We hebben de zuigers er een voor een voor 4/5 deel uit laten komen. Een zuiger blokkeren met een lijmtang en dan komt de andere netjes naar buiten. We konden hier geen noemenswaardige beschadigingen vinden. Wel een beetje een wazig slijtpatroon op de remschijf. Waarschijnlijk heeft het buitenste remblok al een tijdje niet zoveel meer gedaan. Enfin, zuigers even gesmeerd en dat liep weer als piet in griet.
Maar toen gaf de fusee dus wat tegengas en bleek dat het onderste draadgat wat vermoerd was. Dus nu nog een nieuwe fusee erop en hij is weer tiptop
ahhh ok, dat is ook een goede tip, de goede zuiger blokkeren met een lijmtang, zo heb ik de andere zuigers perfect in combinatie van een alu. plaatje terug kunnen duwen.
Ik durfe niet al teveel aan de zuigers zelf te doen (remreiniger/smering) , maar waarmee kan ik ze het beste eventueel smeren?
Ingediend door metrodriver op zo, 25-05-2008 11:19
RvdPol schreef:
eventueel smeren?
remmenvet (Ate blauw b.v.)
yay!!! het is gelukt, ben vanavond aan de gang geweest en met jullie tips is het gelukt!
Hartstikke bedankt hoor!
Hoe ik het voor elkaar heb gekregen:
Ik heb eerst de zuiger die al naar binnen was met een plaatje en lijmtang vastgezet en toen gepompt tot de "vervelende" wat naar buiten kwam. Toen goed schoongemaakt en van de zuiger alle roest en vuiligheid er extra goed afgehaald.
Vervolgens de zuiger weer opnieuw teruggeduwd, maar nog ging hij niet helemaal naar binnen.
Maar omdat de aansluiting voor de remleiding ook precies in de weg zit, kon ik hem niet super recht aanklemmen. Daarom met een 2de klem er ook kracht erop gezet en toen schoof hij er in een keer mooi in.
Nog een keer geprobeerd of er beweging inzit door met de rem te pompen en de zuiger opnieuw naar binnen te doen en dat lukte.
Dus ik ben erg blij! Het leek toch een combinatie vuil/niet helemaal recht erin duwen te zijn.
RE: Zuigers gaan niet terug
Ingediend door jaapio1984 op za, 17-05-2008 17:55
Vanmiddag mijn wiellager vervangen. Toen ik alles terugplaatste wou de remklauw niet goed erop.. Even de blokken eraf gehaald.. cilinders klein stukje terug gedrukt.. remklauw gemonteerd, blokken erweer in .. klaar zou je denken.. proefrijden.. remmen.. hmm
Nu blijkt dat de cilinders niet terugkomen nadat ik heb gerememd.. andere kant doet prima.. en voordat ik alles uit lkaar had, waren er ook geen problemen..
Jaapio