Het zou kunnen zijn dat de olie oud en zwart is, want dan gaat het schakelen altijd wel wat lastiger en als de olie warm is geworden, dan is de olie minder dik.
Weet je ook welke type olie erin zit?
- Login of registreer om te reageren
Het zou kunnen zijn dat de olie oud en zwart is, want dan gaat het schakelen altijd wel wat lastiger en als de olie warm is geworden, dan is de olie minder dik.
Weet je ook welke type olie erin zit?
Ik heb geen idee wat voor olie er in zit, 't is idd wel vrij zwart, dus verversen is geen overbodige luxe denk ik.
Ook niet vergeten je oliefilter te vervangen. Anders kan je het net zo goed niet doen. Kost iets van 4 eurootjes volgens mij.
Okee.. ik ga vanmiddag ff de onderdeeltjes halen.
Vandaag of morgen zal ik de boel even verversen, en dan maar es zien hoe het schakelen gaat.
is niveau van je tankje van je koppeling cylinder nog goed??
het kan ook zijn dat hij (ook) niet helemaal ontkoppelt. schakelt hij beter als je een paar keer extra trapt??
Daar zal ik straks ook even naar kijken, hoewel ik niet het idee heb dat ie beter schakelt namate ik vaker de koppeling heb gebruikt.
De olie is ververst en het filtertje vervangen.
Na een testritje ben ik er wel achter dat de oude olie niet de oorzaak is van het zware schakelen, dat doet ie namelijk nog steeds als ie koud is.
Het niveau van m'n koppeling cylinder tankje heb ik nog niet gecontroleerd, maar ik heb wel een aantal keer extra gekoppeld, maar dit mocht ook niet helpen.
Morgenvroeg eerst maar weer spierballen kweken en 'smiddags ff dat tankje inspecteren.
To be continued..
Is dat niet normaal dan? die van mij schakelt al vanaf nieuw zwaar. Als ie koud is wil ie de helft van de tijd bijna niet in de 1.
Dan niet, zeg ik dan maar...
En voor de rest, zachte doch resolute, dwingende bewegingen maken met de pook houd je lang vol hoor. en als dat niet werkt, gewoon brute kracht.
Opzich vind ik t ook niet zo'n heel groot probleem, maar ik kan me niet herinneren dat ik er met de PL last van had, vandaar mijn vraag.
Misschien is het idd gewoon nieuwigheid..
Zint het je helemaal niet dan kun je altijd nog een quickshift kit monteren?
of zou dat niet helpen?
Euh... dat maakt het alleen maar erger. Ik heb er eentje namelijk. Schakelt wel lekker trouwens. :)" title="Evil" />
De arm wordt korter (het idee is immers om kortere slagen te maken), dus betekent dat dat je meer kracht zult moeten zetten.
Het niveau in het koppelings-cylinder-potje was nog goed (meer dan 3/4 vol). Toch nog een scheutje bij in gedaan, maar vanochtend schakelde hij nog zwaar.
Ik moet er maar aan wennen denk ik..
RE: Zwaar schakelen
Ingediend door Tincu op ma, 13-10-2003 14:36
Hey..
Het volgende 'probleem' doet zich voor bij Ugly.
Als ie koud is dan gaat het schakelen een stuk zwaarder dan als ik een eindje heb gereden en hij warm is.
Hij kraakt niet, schiet er niet uit, maar gaat alleen maar zwaar elke versnelling in.
Als ie lekker op temperatuur is dan schakelt ie perfect soepel.
Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets met een van de andere Mini's had.
Ik vind t niet een groot probleem, maar als het niet zo hoort, dan moet het natuurlijk wel ff verholpen worden.