Probeer m eens direct te laten ronddraaien op je startrelais.
En dan wel met dezelfde accu om zeker de accu te kunnen uitsluiten.
- Login of registreer om te reageren
Probeer m eens direct te laten ronddraaien op je startrelais.
En dan wel met dezelfde accu om zeker de accu te kunnen uitsluiten.
Bougies vonken niet...viel uit onder het rijden...voor de rest wel stroom....
Ik gok de bobine...( als hij kapot is...zullen je bougies geen vonk krijgen )
Meet `m eens door.( met contakt aan )
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Dat kastje met relais is bij mij ook doorgebrand. De kabels waren met enkele stekkertjes aan de 8 polige ingang gezet. De garage heeft er nu een juiste stekker opgezet die in een keer op het kastje past. Ook heeft hij 2 kastjes kunnen vinden en die erop geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Heeft iemand misschien een duidelijk schema voor me waarop duidelijk staat hoe het moet worden aangesloten op een SPI van '94? We zijn er niet zeker van dat het nu op de juiste manier zit. En we hebben ook gehoord dat die kastjes per bouwjaar verschillen?
Alvast bedankt!
Kan het niet zijn dat die noodknop ingedrukt staat, deze schakelaar haalt de spanning weg als je een aanrijding krijgt, deze zit ergens onder de motorkap
Hm, als je garage er een nieuwe stekker opgezet heeft zonder gebruik te maken van een schema, betwijfel ik of de aansluitingen kloppen.
Er bestaan diverse versies van die relaisboxjes, waarvan er 2 bij de Mini gebruikt worden, 1 voor de SPi en 1 voor de MPi. Daarnaast bestaan er verscheidene schema's voor een SPi, maar als de jouwe inderdaad van 1994 is, zal dat niet zo'n probleem worden waarschijnlijk.
Het mooiste zou zijn als iemand met een uitleescomputer (waar ik er 1 van ben) een diagnose zou stellen, aangezien je dan gericht kunt gaan zoeken naar welke relais wel en niet aangestuurd worden.
Als ik het goed begrijp gaat de startmotor wel rond, maar slaat de motor niet aan ?
Heb je getest of je wel een vonk krijgt op je bougies ?
Als je het contact inschakelt, wordt de brandstofpomp even kort ingeschakeld om binnen +/_ 2 seconden weer te stoppen, dit is herkenbaar aan een zoemend geluid uit je brandstoftank. Hoor je dit geluid ook inderdaad ?
En als je dat geluid hoort, zou je moeten luisteren of je dat geluid ook hoort tijdens het starten (of iemand laten luisteren bij de tank).
Als je een vonk krijgt, en de brandstofpomp draait, zou ie in principe aan moeten slaan, tenzij de injector niet wordt aangestuurd. (Of de tank leeg is... Je zal niet de eerste zijn....)
Ja klopt, de startmotor gaat wel rond. En de benzinepomp functioneert ook gewoon goed. Ik had haar op zondag gewoon goed rijdend weggezet en ineens wou ze niet meer starten dinsdag morgen. Toen heb ik gelijk de vonk gecheckt en die was er ineens niet meer. De bobine kreeg ook geen stroom dus daar hebben we eerst spanning op gezet, dit hielp echter niet dus de bobine kreeg geen impulsen denk ik. Toen heeft de garage eerst de "pick up" ofzo op de krukas gecheckt maar deze bleek goed te zijn. Vervolgens kwam hij erachter dat er iets was doorgebrand in de aansluiting op de relaisbox. Daar heeft hij toen een originele stekker opgezet en een andere relaisbox opgezet maar waarschijnlijk is die aansluiting dus niet goed.
Ingediend door rover mini bassie op di, 07-06-2011 19:16
het zwarte kastje (als je voor de auto staat)links boven is waarschijnlijk kapot ik heb dit 2 weken terug ook gehad op de snelweg mijne was doorgebrand.
ik heb zelf een spi uit 93
gr bas
RE: zwart kastje 104 electrisch probleem starten
Ingediend door Frank1405 op do, 20-05-2010 18:21
Hallo,
Ik heb een mini 1994 britisch open met een raar probleem. Tijdens het rijden sloeg hij af en nu wil hij niets meer.
Het is niet mogelijk hem aan te trekken, de accu is sowieso nog goed. Dus mijn redenatie is dat het niet aan de accu ligt, niet aan de startmotor (wel 12v spanning), en de verdeelkap is droog, maar boegies vonken niet. Met het contact omdraaien hoor je ook niet alsof hij wil starten. Het enige geluid dat je hoort is een eenmalige tik in een zwart kastje met een 8 polige en 6 polige stekker. Dit is in het schema genoemd als 104 en het ziet ernaar uit dat er een 4 tal relais in zitten. Hij ruikt ook een beetje verbrand.
zie http://www.miniac.2y.net/htm/info/wiring/86m2573.jpg
http://www.miniac.2y.net/htm/info/wirin ... i%20Models en dan nr 21.
Wat is dit voor een ding, kan ik die doormeten, en kan dit de oorzaak zijn van het start probleem???
alvast bedankt voor de hulp.
mvrgr Frank