Ik heb met jullie start buiten achter het rechter dranghekje gestaan. Je mooie Kensington viel op en helaas ook de rook ontwikkeling. De rook was zwart en dat zou volgens bartjes een te rijk mengsel moeten zijn. Nou heb ik een 998 caburateur versie dus vraag me niks over een MPi. Aan een interne olie lekkage heb ik niet gedacht omdat de rook niet blauw was en niet naar verbrande olie riekte. Toch maar verder zoeken wat het is.
Erwin.
- Login of registreer om te reageren
RE: Zwarte rook
Ingediend door Kensingtonnie op zo, 13-06-2004 20:57
Zoals de bezoekers van de clubdag vandaag hebben mogen ervaren braakte onze Kensington zwarte rook uit. Niet zomaar een beetje, nee bij gasgeven leek het eerder op een complete zonsverduistering.
Ik heb op het forum via de zoekfunctie al het een en ander gevonden.
De motor is een 1.3i SPI. Luchtfilter, bougies, verdelerkap zijn in orde. Tja en aan de ECU valt niets te regelen.
Waar de motor wel op reageerde is de MAP ofwel manifold absolute pressure sensor fuel trap (Haynes 4b-7) Dat wil zeggen als ik het slangetje dat van de MAP naar de ECU loopt bewoog ging de motor op een ander toerental draaien en sloeg ie zelfs een aantal keren af.
En bij nadere bestudering bleek er een lek in het slangetje te zitten.
Ik ga een nieuw slangetje halen en eventueel een andere MAP (weet nog niet wat zoiets kost). Ook heb ik de accu losgemaakt zodat de ECU zich bij aansluiten en starten weer opnieuw instelt.
Zou dit inderdaad de oplossing van het probleem kunnen zijn? Heeft iemand nog andere ideëen?