1100 special originele features

RE: 1100 special originele features

Ben mijn zilvergrijze 1978 1100 special aan 't restaureren en heb al heel wat info kunnen vinden over deze auto maar dan met stuur rechts.

Ik vroeg me af of iemand weet of het interieur anders is met stuur aan de linkerkant. Volgens de Engelse specs is deze grijs checked en hier heb ik wel wat foto's van. Ben sowieso geinteresserd in materiaal over deze auto (stuur links) dus als iemand foto's of ander materiaal heeft hou ik me aanbevolen.

alvast bedankt, Mark

RE: 1100 special originele features

RE: 1100 special originele features

Ik heb nog wel een auto kampioen uit 1976 met de dubbel test tussen de mini 1100 special en de mini 1000 special de luxe, Wil ik wel voor je inscannen d:)b

Wat heb jij misschien wat ik nog niet heb :D

RE: 1100 special originele features

nijenhuis01 schreef:
Ik heb nog wel een auto kampioen uit 1976 met de dubbel test tussen de mini 1100 special en de mini 1000 special de luxe, Wil ik wel voor je inscannen d:)b

Wat heb jij misschien wat ik nog niet heb :D



Anders ik wel d:)b

RE: 1100 special originele features

Verder heb ik nog een tweetal auto folders over de mini special

RE: 1100 special originele features

Links of rechts gestuurd maakt niet veel uit en ze zijn er in vele kleuren geweest. De latere specials waren vooral te herkennen aan de volgende features: vinyl dak, 3 klokken achter het stuur, 1100 motor (de eerste specials hadden een 1000 motor), relatief grote knipperlichten aan de zijkanten van de voorspatborden, achteruitrij lichten en 'vierkante' bumpers (achterbumper van de clubman).

RE: 1100 special originele features

naar mijn weten hebben alle specials BJ'76 t/m/ '81 een 1100 motor 1098 cc. Ook hadden de eerte specials een km teller centraal op het dashboard

RE: 1100 special originele features

Wat Bart aangeeft is relatief. De knipperlichten die er op een special uit die periode horen zijn de knipperlichten die Nijenhuis op heeft laten meten. Deze zijn wat langer dan de standaard, dat klopt.

RE: 1100 special originele features

Zoals ik inderdaad al beschreef was dat met focus (vanwege de oorspronkelijke vraag) op de latere Specials waaronder die met bouwjaar 1978. De Specials van 1975 hadden een 1000 motor en 3 klokken in het midden (en dus geen toerenteller).

RE: 1100 special originele features

Ik wist niet eens dat er specials waren uit '75 , maar heb ik weer wat geleerd d:)b

RE: 1100 special originele features

Ik heb het is allemaal opgezocht , maar ik denk dat dat je de mini 1000 'Stripey' LE uit '76 verward met de special,

De mini special 1100 is gemaakt vanaf '76 t/m '82 met een 1098 motortje.

RE: 1100 special originele features

De eerste 1100 specials ('76) hadden een 3-kloks dashboard in het midden met een 'hout'-inleg.
Het 3-kloks dashboard achter het stuur (met toerenteller) kwam in '77. Zie ook de bedradingsschema's in het Haynes manual.

Getint glas (bruin of groen) was ook standaard. De bekleding voor de Nederlandse markt was de effen stoffen bekleding (beige, bruin, zwart, blauw) zoals die ook in Clubmans te vinden was. Voorzover ik weet kwam de gestreepte/geruite bekleding in de laatste bouwjaren ('80/'81).