Probeer maar eens bij nat weer met brede bandjes. En dan goed hard de bocht door.Breekt ie zeker uit. En ik ken t weten. Kijk maar op mn website.
Erik
- Login of registreer om te reageren
Probeer maar eens bij nat weer met brede bandjes. En dan goed hard de bocht door.Breekt ie zeker uit. En ik ken t weten. Kijk maar op mn website.
Erik
Welke mini dan?
Deze banden hebben een goed waterafvoerprofiel...
Oudere 10" banden hebben meestal niet zo goed profiel.
Hmmm mooi scrabble woord!
Mini Power schreef:
Er zijn trouwens ook 155 bandjes...
Ja maar alleen 155/70/12 en die lopen net aan meestal. Das jammer want dat is wel een goedkope maat.
DIe groene Mini. ALs je goed kijkt zie aan de achterkant een flinke deuk.
Erik
Mini Power schreef:
Ze lopen ook niet aan bij mijn mini...
Dat is ook bij mijn weten nooit een probleem, als je bij de standaard velgen blijft. Alleen als je ook voor bredere velgen (5J12) met meer offset gaat kun je evt. in de problemen komen, hoewel de problemen waar ik tegenaan liep zeer waarschijnlijk veroorzaakt zijn door "ouderdom". Verbogen tracking rods en veerbollen die zo plat waren als een pannekoek. Het hele zaakje is nu nieuw en de wielen passen er kennelijk prima in. Alleen nog even kijken wat hij doet als het allemaal een beetje op elkaar "ingeklonken" is.
Ha die MiNi Power
Las jou berichtje net toen mijn meisje bij onze plaatselijke bandenboer exact dezelfde bandjes aan het monteren was
Dus heb ik haar maar gelijk even gebeld
onze bandenboer kwam toch wel met het verhaal dat dit heus wel sublieme bandjes waren
Volgens hem moet je alleen opletten dat je ze in de goede rijrichting monteert (kan dus net als bij banden onder een motorfiets verkeerd gedaan worden)
En je moet ze ook niet te hard opblazen 1.8 tot 1.9
bar moet meeer dan voldoende zijn
Ik heb er net een stukje meegereden en ben gelijk helemaal verkocht
We hadden eerst dunlops bandemaat 155/weet ik veel
Maar dit geeft veel meer comfort en plakt veel beter op de weg
groeten Rob
Eelke schreef:
Je moet gewoon de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen, jij bent de enige die dat voor jou kan doen. Ik heb jaren zeer tevreden rondgereden op 165/60 op 4,5J.
Ik heb maar even gezocht:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1569
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=293
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=557
Er is meer, maar hier staat wel in wat je zoekt.
Oh nee niet weer het 165 op 4,5J verhaal. Ennuh, eelke wat staat er ook alweer in je onderschrift, iets met zoeken toch? Ik heb ooit één keer met 165 bridgestone op mijn minilites gereden, dat duurde een paar 100km toen heb ik ze vervangen door 145. Poepte in mijn broek met die 165 banden erop, maar zal voor iedereen persoonlijk zijn denk ik.
Groet,
Henk
Vandaar ook mijn lijstje topics.... Af en toe willen mensen het echt niet begrijpen...
Alleen nog even kijken wat hij doet als het allemaal een beetje op elkaar "ingeklonken" is.
k ga een beetje off topic, maar hier moest ik even op reageren. Nadat ik eerst het probleem had dat ik de gmax schokbrekers niet kon monteren heb ik een stuk van de trompetten afgehaald. Toen stond hij prima! Na een paar honderd km is de boel ingezakt en staat hij nu sportief laag! de boel zakt lekker in dus, zels als je gebruikte veerbollen hebt...
Wouter (5j velgen, 165/70/10 A008 => wereldcombinatie!)
Idd. off-topic Maar hij staat nu nog te hoog naar mijn smaak, dus ik hoop wel dat hij nog een beetje inzakt. Om dan weer on-topic te komen: het is dan wel te hopen dat er nog wel genoeg ruimte voor de wielen overblijft.
RE: 165/60/R12 op 4,5J velgen
Ingediend door Mini Power op do, 19-06-2003 15:40
Ik heb op mijn minilite velgen 165/60 bandjes oplaten leggen. Heb er nu een paar dagen mee gereden...
Voor het oog ziet het er super uit! Ik zal eens een keer een paar fototjes maken...
De rijeigenschappen zijn idd, zoals vaker vermeld op het forum, veranderd.
In de bochten heb je het effect dat ie gaat rollen. Niet erg veel maar als je hem de bocht om gooit, kan ie achter uitbreken maar dat is alleen in het extreme geval. Ik ben geen minibeul...
Voor de rest merk je niet zo veel, je krijgt ze alleen wat moeilijker aan het slippen. Ze lopen ook niet aan bij mijn mini...
De bandjes (Brigetone turanza gr.....165/60/R12) kosten 220 euro per 4, met flinke korting
Er zijn trouwens ook 155 bandjes...