2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Omdat ik geen passende achterbank kon vinden zoals ik wilde, heb ik nu nu 4 vollederen CRX stoelen bemachtigd. 2 daarvan ga ik aanpassen om als achterbank te fungeren (alla Volvo 480 / C30.

Na wat passen en maten past erg goed, met wat kleine aanpassingen.

Heeft iemand anders dit al eens gedaan?

En aangezien ik nog iemand zoek die kan naaien:
Iemand tips in de omg Tilburg die leer kan naaien, tegen een mooie prijs (student he)? (aub via PM)






RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Laten we het hier houden op of iemand het al eerder heeft gedaan.

Reacties over bekleders graag via pm.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Update:

Na een avondje slijpen, boren en knippen zijn ze nu passend. Ik heb ze zo gemonteerd dat ze mbv vleugelmoertjes nog gewoon demontabel zijn.

Nu alleen nog een keer langs de bekleder





RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Heel relaxed!! vooral ook origineel!! ga door. Ben benieuwd wat het wordt!!

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

:) als je echt lang bent kun je vanaf de achterbank sturen.

Is er nog genoeg beenruimte vanaf de achterbank als de voorstoelen erinzitten? Lijkt mij krapjes en puur voor de show, of niet?

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Door de hoogte van de zitting en de dikte van de rugleuning is de ruimte inderdaad heel erg beperkt geworden...

Achter de bestuurder zitten wordt nog een beetje moeilijk omdat de voor stoel waarschijnlijk tegen de achterstoel aan komt.
Helemaal zeker weten doe ik het nog niet omdat ik nog een frame moet maken voor de voorstoelen.

Zoals ik het nu uitgemeten heb moet er achter de bijrijder nog genoeg plek zijn, en als de bestuurder met zn neus tegen de voorruit gaat zitten moet er toch nog plek voor 4 zijn! :+)

Het is dus uiteindelijk meer voor de sier als functionaliteit (maar daar heb ik ook geen mini voor 8) )

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar een paar goedlijkende fotootjes

Jaapio

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Misschien is het een idee om de (schuimen) rugleuningen dunner te maken. Dan heb je wat meer beenruimte achterin.

Een leuning van een Mini-achterbank is ook maar superdun namelijk.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Zomaar wat wegsnijden aan de achterkant gaat helaas niet vanwege het leer wat er weer overheen moet. Ook het frame zou dan verder aangepast moeten worden. Probleem is dan dat het leer niet meer goed strak op het schuim te trekken is.






.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

hoihoi

dat he weinig hoofd ruimte heb ok..maar om nou gelijk het hele dak er uit te zagen :P

moet eerlijk zeggen dat ik het tot nu toe niet zo mooi vind..maar we w88 geduldig af..
het zal wel mooi worden als het dadelijk af is

veel plezier met hobbyen

groetjes

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Ah ok ik snap het... jammer dat je die frames voor de rugleuning nodig hebt.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

ik vind je idee echt super

en zo op de foto's te zien gaat het nog lukken ook

nou suc6 ermee


ik houd dit topic goed in de gaten !!!

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

heb dit idee al wel eens gezien in een MINIWORLD.. was in een vrij extreme paarse (ICE)Mini uit australie geloof ik.. die had zijn standaard stoeltjes die voor in een MPI zitten dus ook achter geplaats, en ik meen als één geheel laten bekleden..

erg vet!!

keep up the good work d:)b

succes


edit ->

eventjes opgezocht en gescand ;)


HULDE >:)

ook wel eens aan gedacht.. jammer dat zo'n tweede setje stoelen zo duur is :x

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Ik ben het heel toevallig ook aan het uitzoeken.
Ik had al gemerkt dat kuipstoelen niet mee zullen vallen. maar ik ben benieuwd naar het resultaat.
Ik ga waarschijnlijk zelf een stoel maken en dat laten bekleden. maar die mpi stoeltjes is ook een erg leuk gezicht.
ik hou het in de gaten.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Omdat het laten oplappen van de oude stoelen een erg duur grapje werd, heb ik nog een extra setje gekocht waar ik mee aan de slag ben gegaan.

Het leer van sommige stoelen moet ik nog opnieuw spannen dus ziet het er nog niet top uit.

De voorstoelen heb ik er voor de foto's los ingezet, vandaar dat de voor en achterstoelen niet gelijk evenredig lopen (moet nog een nieuw stoelbevestiging maken)

De ruimte tussen de voor en achterstoelen valt me nog erg mee. Ik denk dat achterin zitten nog gewoon mogelijk is. Alleen de hoogte van de zitting is niet praktisch gezien de hoofdruimte.









RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Wat wil je met de ruimte doen die er tussen de achterstoelen ontstaat? Het is daar nogal leeg moet ik zeggen. En hoe is het zicht met die hoofdsteunen die op de stoelen zitten?

Verder ziet het er goed uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

ik vind het steeds mooier zo

echt mijn compliment waard hoor

grtzz

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Echt geweldig... ziet er SUPER uit!

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

de lege tussen ruimte vul ik op met oud schuim van de 2 stoelen die ik over heb. Daar trek ik zwarte stof overheen om het 1 geheel te laten vormen.

Ik ga de mogelijkheden voor een middenarmsteun op de achterbank (puur voor de sier) nog bekijken.

De hoofdsteunen heb ik losgehaald en zijn nog verwijderbaar. Als ze eruit zijn heb ik net zoveel zicht als ik had met de originele achterbank. De aansluitingen van de hoofdsteunen zijn precies even hoog als de hoedenplank dus het zicht blijft gelijk

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Meer dan genoeg uitzicht...

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Ziet er mooi uit!

Mag ie trouwens zo door de APK?

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

goed gedaan man!

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

APK moet volgens mij geen probleem vormen. Zolang de gordels op de achterbank maar deugdelijk zijn. Ik heb het verder nog niet uitgezocht dus als er mensen zijn die het weten.....

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Zie hier het eindresultaat :P :

`















RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Ziet er goed uit. Mooi kleurtje trouwens.

Ik neem aan dat de hoofdsteunen het dakje net niet raken. Maar zie je nog wat door je achterruit?

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Mooi dit! Complimenten voor hoe je het hebt aangepakt! :D

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Maar je hebt eerst alles gepast in een groene Mini en daarna in je blauwe Mini gezet? Of..... :?

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Hij heeft eerst alles pas gemaakt, toen de groene gedemonteerd en naar de spuiter gedaan. Martijn is nu de blauwe aan het opbouwen, sinds hij terug is van de spuiter.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Goed opgelet! Hij was eerst groen, nu istie blauw.
Ik heb hem inmiddels helemaal opgebouwd, vandaag de big bore eronder gehangen en rijden maar!

De hoofdsteunen raken het dak niet en zijn nog gewoon demontabel.
Het zicht naar achteren is eigenlijk nauwelijks veranderd. Je kijkt er tussendoor en hebt er geen last van.

Achterin zitten is voor kleine mensen mogelijk, en voor het normale postuur maar voor 1 persoon en geen 2.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

ik weet niet of je veel met 4e in de mini rijd

maar ik weet wel dat dit erg netjes gedaan is

mijn complimenten hoor


grtzzzz

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

nu nog de bijbehorende vtec voorin dan is het helemaal af :P

Jaapio

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Super !

alleen al voor de look is dat al wijs natuurlijk en voor het bekijks op de meetings
waar het zien en [i:1u6qanb4]gezien worden [/i:1u6qanb4]is natuurlijk!

Ik zat ook al te kijken naar de kleur mini en opeens een opendak!

Ik het dit wel eens eerder gezien (jaaaaaaaaaren geleden) in het blad chroom &vlammen maar dan bij een ford capri met 4 recaro's

En ja dat word dus gezien en gefotografeerd!

In Londen heb in 1984 eens een mini op de foto gezet die lichtbruin interieur had met hoofdsteuntjes op de achterbank, dat oogt ook al apart natuurlijk!

Succes verder!

Voor een student zet je een knappe mini neer zeg!

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Zouden de achterstoeltje van een Moke niet makkelijk kunnen passen?

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Dat zou je even op moeten weten, het gaat vooral om de lengte van de zitting. Deze heb ik bij mijn Vtec stoelen ook ingekort. De hoogte van de leuning past waarschijnlijk wel mie van maar dat is een kwestie van meten.

Ik denk overigens dat Moke stoelen wel een stukje zeldzamer zijn.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Euhh, nee hoor.
Daar denken ze in China wel anders over.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

[size=85:16vet8i1][i:16vet8i1][Topic samengevoegd - Tincu][/i:16vet8i1][/size:16vet8i1]

Hallo,

Ik heb in mijn mini bucket seats zitten oftewel de race kuip stoelen.

Nou heb ik een foto gezien waarin iemand dit ook achterin heeft. Ipv. de achterbank.
Nou lijkt mij dit ook gaaf om erin te bouwen, maar omdat ik zelf al kleine kuipstoelen heb gebruikt voor de voorstoelen en dit zeer krap ging. Is hier een standaard voor om achterin kuip stoelen te hebben? een zoek term waarop ik zoiets kan vinden? Evtuele aanpassingen aan het frame ofzo is dan prima, maar de kuip stoelen die ik voorin heb gaan zeker niet achterin passen.

Ik heb de Sandtler Dakar seats en foto waar je het idee ziets (niet de foto die ik bedoelde, want die kan ik helaas zo niet weer vinden).

Alle ideëen zijn welkom.

Mvg. Ruben,

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Ik heb je bericht even aan een ander topic gehangen.

Helaas werken de foto's niet meer, maar de diverse bevindingen die beschreven worden kunnen je misschien verder helpen.

RE: 2 stoelen als achterbank (zoals volvo 480 - c30)

Ik weet van Jon (JCS custom trim dat er een achterbank uit een alfa is die past)

link

misschien is dat wat?