Het is gietijzer meen ik, en of het verstandig is omdat te lassen aan je body weet ik niet.
Wat je denk ik beter kan doen is gewoon nieuwe bouten er in lassen. Als je niet te veel los haal hoef je niet in de buurt te lassen waar lak op zit.
Als je nu een vierkant stuk er uit slijp waar de bout zit, dan kan je een nieuw stuk er in lassen met een bout.
- Login of registreer om te reageren
RE: achter subframe vastlassen aan carrosserie??
Ingediend door Bulletje75 op wo, 23-12-2009 13:50
Hoi
Ik ben mijn mini uit '89 aan het opknappen en zag dat het achtersubframe aan beide zijden met maar 1 bout vasthangt (links 1 bout en rechts 1 bout. Allebei de bovenste. Simpele gedachte van mij was om een ander bout te monteren, maar er zit geen moer meer.Grrrr
Aangezien ik deze mini gekocht heb, omdat de carrosserie roetsvrij is (op 2 plekjes in de bodem na) en hij al geheel overgespoten is, vind ik het geen optie om de dorpels los te halen/stuk uit te slijpen. Van binnenuit kan het schijnbaar ook, maar dat is ook zo'n gedoe.
Nu is mijn vraag: Waarom kan ik die steunen niet gewoon vastlassen, las netjes afvlakken en tectyleren? Bij andere vraagstellingen werd dat geen een keer uitgebreid besproken.
Het lassen is mijn inziens sterk genoeg. Ik weet dat het subfram dan niet zo gemakkelijk meer te demonteren is, maar dat ziet er nog zo strak uit, dat ik niet de verwachting heb dat dat binnekort moet gebeuren.
Heeft iemand hier een advies over. Ook APK kenners zijn welkom, aangezien dat ook nog moet gebeuren (hij is nu geschorst).