Heb je nieuwe deurskins op de deuren gelast, zonder dat de deurframes in de auto zaten?
Je hebt dan de kans dat je deurframe verbuigt en dat krijg je niet meer teruggebogen
- Login of registreer om te reageren
Heb je nieuwe deurskins op de deuren gelast, zonder dat de deurframes in de auto zaten?
Je hebt dan de kans dat je deurframe verbuigt en dat krijg je niet meer teruggebogen
onderkant deur hoort aan de kant van het achterscherm een beetje naar buiten te vouwen, af fabriek hebben ze dit nooit goedgekregen, daaraan herken je reatauraties...
wat Peter zegt is waar, heb je de deuren opnieuw geskind?
Lijkt mij verstandig je auto verder af te monteren met een set andere portieren.
De skins van je huidige portieren kun je afschrijven, vroeger in de plaatwerkerij skinden wij beschadigde portieren wel vaker. De oude skin werd met een slijptol verwijderd en was daarna onbruikbaar.
Je auto eenmaal verder zover afgemonteerd, kun je je originele portieren opnieuw skinnen.
Uiteindelijk kost het je dus enkel een paar portierskins.
Ingediend door kooi op ma, 17-09-2012 07:14
Beste mensen,
bedankt voor jullie reacties.
en Peter; ik heb inderdaard de deurskin er op gezet zonder dat het frame in de auto zat. Wanneer het frame er in hangt kan je toch geen skin er op zetten ? Wanneer wel zou kunnen dan sta ik open voor tip en trics. Wat zijn dan de stappen ? Het is een oriniele skin, dus duur, ik wil wel proberen om die netjes los te maken.
en Willie; de deuren moeten er toch in hangen om de a-paneeltjes uit te lijnen en daarop weer de schermen en het front ?
De 2 lassen boven aan de skin kun je toch van buiten uit zetten?
Dit lijkt misschien niet veel, maar je maakt het raamwerk zo wel een stuk stijver.
De rest van de skin knijp je om de rand buiten de auto inderdaad.
Daarom stelde ik ook voor om met een andere set deuren je paneeltjes etc.uit te lijnen. Je zult toch weer ergens van uit moeten gaan, je eigen deurtjes kun je nu even niet gebruiken, die pas je weer aan aan je auto.
Of zitten de oude paneeltjes er nog in? In dat geval had ik je verhaal verkeerd begrepen.
Ingediend door kooi op di, 25-09-2012 13:24
Ik denk dat de skin er goed op zit. De bolling loopt aan de kant van het a paneeltje goed en aan de kant van het slot ook. Daar volgt ie netjes de body.
Als ik evenwel de de deur in lijn met de body laat lopen blijft er onvoldoende ruimte over voor het deurrubber. Dat is in feite dan te dik. De bovenstijl (waar het ruitje in zit)valt dan ook diep weg. Dat is bij de andere kant niet het geval.
De deur kan toch niet ineens met een nieuwe skin dikker zijn geworden.
iemand in de buurt van Dongen die een deurtje te leen heeft om eens te passen en om beide met elkaar te vergelijken ?
Beste Kooi,
Ik heb precies hetzelfde probleem. De deur past niet helemaal netjes. Steekt onder uit en kozijn boven valt diep in de sponning. Aan de onderkant lijkt de rubberenrand te dik.
Ben benieuwd of je al andere deuren gepast hebt!
groeten Daan
Wanneer de onderkant met skin goed past en de sponning van het raam valt te diep of juist niet kun je de sponning met wat kracht de goede richting op buigen. Kijk wel uit niet te ver te buigen.
Even doorgaand op dit topic:
Is het mogelijk/verstandig om deuren te re-skinnen in een andere mini dan waar ze uiteindelijk in komen?
Ik neem aan dat de bedrijven die gereviseerde deuren leveren dit ook doen?
RE: advies gevraagd
Ingediend door kooi op za, 15-09-2012 18:17
Om de nieuwe schermen, a-panelen, front te kunnen gaan monteren wil ik eerst de portieren er in hangen. Daar schuilt het probleem. Ik krijg de portieren niet goed uitgelijnd. Eén sluit boven goed aan, maar aan de onderkant steekt ie fors naar buiten.
De ander wilt niet niet netjes aansluiten aan de body.
Ik kan niet achter de oorzaak komen. Ik vind meestal wel oplossingen door dit forum uit te spitten of dingen gewoon te proberen. Ik loop nu echter vast.
Is er iemand die in of nabij Dongen (N-Br) woont die mij weer even op weg kan helpen ?http://www.minisevenclub.nl/forum/posting.php?mode=post&f=23#
vriendelijke groet
Peter