ik gebruik hiervoor altijd strijkkit te verkrijgen bij o.a. de brezan.
- Login of registreer om te reageren
ik gebruik hiervoor altijd strijkkit te verkrijgen bij o.a. de brezan.
Ik heb ook een keer gehoord dat je lasnaden kunt doen met tin ?? maar weet niet of dat makelijk is en of dat echt heel goed tegen de roest zorgt?
Of is kitte het beste middel?
Aquariumkit is ook heel goed en tast de lak ook niet aan.
Heb er zijskirts mee vastgekit en zit na twee jaar nog steeds goed en laat nergens los.
Aquariumkit is gewoon siliconen kit. Dat kun je beter niet gebruiken om plaatmateriaal op elkaar af te dichten. Daar kan je beter carosseriekit/strijkkit voor gebruiken.
Ingediend door geertmk3 op wo, 30-04-2008 19:58
[size=75:2b4mfgqq][topics samengevoegd - Crispy][/size:2b4mfgqq]
He hallo allemaal,
carrosserie is eindelijk klaar om opgebouwd te worden.
Superstrak geworden!!!
Nu het volgende; de spuiter adviseerde om de gelaste delen in te vetten en/ of te behandelen met een of ander goedje, hij kon zelf geen advies geven voor een goede oplosing (hijdacht zelf aan heldere tectyl).
Ik ben sowieso van plan om de auto een totale waxoyl behandeling te geven, het gaat dus nu puur om de lasnaden etc.
tips altijd welkom....
Greetz Geert
Ingediend door tinusman op wo, 30-04-2008 20:00
Ik heb het bij mijn eenden altijd gedaan met ml spray van Tectyl....lang slangetje aan de bus en alle kieren te lijf. Voordeel daarvan is ook dat je gemorste of ondergelopen delen die je schoon wilt houden gewoon met wasbenzine weer kan reinigen.
groet,
Martijn
Owatrol - kruipende olie - verkrijgbaar bij winkels in scheepvaartbenodigdheden.
Na een dag drogen kit ik dan de naad af met carrosseriekit, welke overschilderbaar is.
Owatrol gebruik ik ook in de dorpels.
Vlekken verwijderen met brandspiritus.
Ingediend door geertmk3 op do, 01-05-2008 10:32
nog even wat extra info, auto is geheel gespoten.
Het gaat mij dus om de kleine (belangrijke)naden en kieren aangezien alles wederom gepuntlast is.
Geert, ik heb je vraag aan een bestaand topic gehangen, lees het eens door.
Ingediend door geertmk3 op do, 01-05-2008 18:06
begrijp het goed dat je doorgelinkt hebt cripsy, weet alleen niet of mijn vraag hier beantwoord kan worden.
het gaat hier om de processen VOOR het aflakken etc, bij mij is dit al gebeurt, en ik zoek een manier om eventueel slijpsel ook af te blokken na het spuiten(op aanraden van de spuiter)op de bodem is ook niet gewerkt met tectyl maar met een dikkere laag bodyschutz welke ook in kleur is gezet voor een mooie "look"
Kan iemand mij misschen vertellen hoe de randen die over de lasnaden worden geschroven met krammetjes (2 achter 2 voor) Boven aan het dakje komen. Wordt daar kit tussen gezet bovenin of komt daar boven een lasje?
Weet niet precies hoe die randjes heten
Gewoon:
een beetje kit bovenin.
Hoeft allen maar wat af te dichten.
Super, heb mini's gezien die niks hadden en heb ze gezien die het helemaal afgeplamuurt hadden dus vandaar de vraag....Misschien de zelfde discussie als kit tussen paravaan en voorschermen...
Afplamuren heeft geen nut.
Plamuur kan los komen of scheuren.
Ik heb de randen van de carrosserie goed geschuurd,
en daarna in de owatrol gezet.
Een dag laten drogen, toen grondverf erop,
daarna afgelakt.
En een week later (ivm uitharden verf) de sierranden er opgetikt
met een blokje hout en een hamertje.
Bovenkant beetje kit, en het is nu goed beschermd.
De sierranden zelf heb ik aan de binnenkant ook geschuurd
en twee keer owatol erin gesmeerd.
RE: Afdicht kit
Ingediend door Leon Wiltink op zo, 25-06-2006 15:26
Wie kan mij vertellen welke soort kit gebruikt kan worden bij de lasnaden.
B.v. waar het A-paneel om gevouwen is zit een rand met kit, zoook bij de lasnaad onder de koplampen.
ik denk dat dit gebruikt wordt ivm resonatie en afdichting.
Bij het los slijpen bleek dat dit er al op zat voordat er gelast was.
Welke soort kit of afdicht strip kan ik hiervoor gebruiken?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
M.vr.gr Leon