Alarm in Mini

default

RE: Alarm in Mini

Hoi,

Ik ben de afgelopen 2 jaar bezig geweest met het restaureren van mijn mini, nu zit er veel chroom op en leuke velgjes.
Omdat ik hier op het forum het een en ander lees over vandalisme zit ik te denken aan een alarm. Nu heb ik het liefste een alarm dat afgaat als er ingebroken word in de auto (logisch). Maar ook als ze er tegenaan rijden en wanneer bv de velgen eraf geschroeft worden.

Kan iemand me een alarm aanbevelen?

Alvast bedankt, Joris

RE: Alarm in Mini

hoi Joris,

om te beginnen met je velgen. Ik weet dat er alarminstallaties zijn die als je te hard tegen een auto duwt dat het alarm afgaat. Er zijn geen alarm types volgens mij die ook afgaan als je een velg eraf haalt. Maar als je daar mee bezig bent om hem eraf te halen en je hebt een gevoelg alarm gaat hij dan ook wel af. Er zijn ook speciale moeren voor je velg te kopen maar weet niet of die er ook voor jou velg zijn.

Als je alles goed wil beveiligen moet je een klasse 3 alarm erop zetten dit is volgens mij het beste van het beste. Wat je ook kan doen is een schakelaar tussen je contact en de stroom toevoer zetten zodat als hij omgeschakeld staat je de auto niet kan starten. Er zijn legio manieren om je auto te beveiligen. Het beste is om even naar een Halfords te gaan ofzo daar kunnen ze je goed voor lichten (heb ik namelijk ook gedaan!)

veel succes ermee!

Greetz Roel 8)

RE: Alarm in Mini

Hoi,

Als je hoge specificaties opsteld waar een alarm aan moet doen dan kom je uit bij clifford! Dit is een mer wat de beste car-alarms maakt. Je kunt zo';n alarm laten praten. Of dat je wordt gebeld op je GSM en dan tegen de dief kan praten of hem ziet via een camera. Je hebt natuurlijk ook een gewoon instap model alarm. Niet goedkoop maar wel het beste! Zoek maar even op google onder clifford!

GRTNX cyril

RE: Alarm in Mini

De Halfords... Ik zou persoonlik nog even verder zoeken naar een bedrijf dat wat meer verstand heeft van alarmen, maar goed. De verschillende klasses zegt alleen iets over de voorzieningen van het alarm, niet over de kwaliteit (hoewel een goedgekeurd alarm waarschijnlijk wel een zekere basiskwaliteit zal hebben).

Klasse 3 is inderdaad de hoogste klasse, met zaken als startonderbreking, inbraakalarm, en hellingshoeksensor (zodat het alarm af gaat als de auto wordt opgetakeld ofzo - misschien werkt het ook voor het opkrikken om een velg eraf te halen, maar dat weet ik niet zeker).

default

RE: Alarm in Mini

Heb bij mij in de buurt wel eens een auto op blokjes zien staan, waardoor ik me zorgen maak over de velgen. Misschien idd dat een hellingsensor al wel voldoende is.

RE: Alarm in Mini

Je hebt auto's die wel degelijk afgaan als je velgen eraf haalt. Dan moet toch de auto iets omhoog met een krik ofzo en je hebt alarmen met hellingssensoren tegen het bijv wegslepen. Dit zou ook moeten werken als je hem opkrikt of ermee gaat schudden (botsen). Dacht dat dit kwik-sensoren waren?? maar vraag het voor de zekerheid nog maar even na O:)

RE: Alarm in Mini

Even over het alarm,

Welke klasse alarm je gaat gebruiken, dat moet je voor jezelf bepalen.
Waar je ook op moet letten is dat als je dus een alarm hebt dat afgaat als er met je auto gerammeld wordt, dit staat gelijk aan een botsing qua werking.(meestal de goedkope alarms), dat je alarm ook afgaat als er een vrachtwagen komt langsdenderen enzo. Ik zelf heb een alarm van META System, daarin zit een startonderbreker, ultrasone sensoren om activiteit in de auto te detekteren, noodaccu enzo, hierdoor werkt het alarm ook wanneer er kabels worden doorgeknipt en nog veel meer.
Bij halfords verkopen ze dit alarm (ik geloof de META M870) er zit ook een mogelijkheid op om eventueel je centrale deurvergrendeling op aan te sluiten zodat je deuren ook open en dicht gaan bij respectievelijk uit en inschakelen ervan.
Ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven, maar als je een goed alarm wilt (met certificaat) dat het moet worden ingebouwd door een erkend inbouw station en dat dat veel geld kost. De halfords SUPER Store is een erkend inbouwstation voor een aantal merken en daar kunnen ze die dan ook tegen een redelijke prijs inbouwen (ik geloof ergens tussen de 75 en 150 euro of zo iets) In deze superstore hebben ze trouwens ook meer keuze dan in een gewone winkel van halfords.
Zoals je merkt ben ik halfords fan, maar ja, dat komt omdat ik daar als part timer gewerkt heb haha.
Dus: Gecertificeerd = duurder maar waarschijnlijk ook voordeliger voor je verzekering.
Voor je velgen moet je gewoon slotmoeren gebruiken, ik heb een setje gezien van 5 slotmoeren voor 19 euro, dus dat valt wel mee.
Succes
greetz
Jos

RE: Alarm in Mini

Klasse 3 is inderdaad de hoogste klasse



3 is niet meer de hoogste klasse, tegenwoordig is auto ook te volgen via gps als deze is gestolen.

klasse 1: startonderbreker
klasse 2: startonderbreker met 'toegangsmelder' (bij openen deuren)
klasse 3: startonderbreker met 'toegangsmelder' en bewegingsmelder binnenruimte.
klasse 4: dit alles incl gps

ik dacht dat het zo ongeveer was, voor de cabrio's onder ons is er ook een uitbreiding beschikbaar die het mogelijk maakt om bewegingen in de auto te registreren met de kap open.

RE: Alarm in Mini

Hoi,

Zoals ik al zei! Kijk even op http://www.clifford.com
Hier staan alle mogelijke alarm-systemen en gelijk de beste. Ik heb zelf een klasse 3 alarm. En het alarm gaat af als je de auto opkrikt. Er zit wel een beveiliging op dat het alarm weer stop als de hoek te groot wordt Wel pas na een volledige sessie loeien. Dit is voor eventueel wegslepen. Dan blijft ie niet afgaan. Normaal doet een alarm van 45 sec. 10 sec rust en weer 2 van dit soort sessie waarna hij weer in alarm status gaat en weer gaat waken. Is wel zo handig als ie afgaat en je bent er niet in de buurt van. Dan is ie zeker 3 minuuten aan het loeien en daarna niet meer. Tenzij er echt wat aan de hand is. Ook moet je erbij een alarm opletten ofdat het alarm eigen voeding heeft vooal de sirene. De mijne heeft dit. Dus als ze kortsluiting maken via een kniiperlicht ofzo gaat het alrm gewoon door met loeien. Bij mij hebben ze een keer alle kabels lopen trekken onder de motorkap. En zijn ze toen snel weggegaan. Resultaat mini stond ernog maar de kabelboom voor moest weer even op de plaats gezet worden en hier en daar een stekker vervangen. Succes met het zoeken naar een alarm. Ik weet niet in welke regio je woont maar in zuidholland weet ik genoeg goede adresjes waar je een alarm kan l;aten monteren.

GRTN X cyril

RE: Alarm in Mini

klopt niet helemaal wat ik eerst zei, bij deze de goede info:

STARTONDERBREKERS (klasse 1)
De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.

ALARMSYSTEMEN (klasse 2)
Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), inbraakdetectie en alarmering (sirene).

ALARMSYSTEMEN (klasse 3)
Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening

VOERTUIGVOLGSYSTEMEN (klasse 4 en 5)
Sinds begin 2002 is de SCM begonnen met de certificering van voertuigvolgsystemen. Met deze systemen is het mogelijk om een gestolen voertuig na de diefstal te traceren. Een klasse 4 of 5 systeem is altijd een combinatie van een klasse 1,2 of 3 systeem en een voertuigvolgsysteem. Het verschil tussen klasse 4 en 5 is dat bij een klasse 5 systeem het voertuigvolgsysteem wordt geactiveerd als het alarm afgaat. Bij een klasse 4 systeem is dat niet het geval. Het voertuigvolgsysteem wordt bij klasse 4 systemen geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. Dit resulteert in de volgende klassenindeling:

SCM Klasse 1 + Voertuigvolgsysteem= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm= klasse 4
SCM Klasse 3 + Voertuigvolgsysteem dat geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 5

De diefstal en inbraakmeldingen afkomstig van goedgekeurde systemen worden uitsluitend behandeld door erkende meldkamers (PAC's). Dit zijn dezelfde meldkamers die alarmmeldingen afhandelen voor woonhuisbeveiliging. Alleen deze meldkamers zijn bevoegd om alarmmeldingen door te geven aan de politie.

RE: Alarm in Mini

Lekker handig weer. Klasse 4 wil dus niet noodzakelijkerwijs zeggen dat alles wat bij klasse 3 zit er ook bij zit |:(

default

RE: Alarm in Mini

Woon in Tilburg, dus dan in Zuidholland niet echt in de buurt.

Slotmoeren, passen die op alle velgen?

Ik zal vanmiddag eens naar halfords gaan.

RE: Alarm in Mini

Nee, slotmoeren zijn niet allemaal hetzelfde. Ook die met de goede draad voor Mini's passen niet allemaal lekker (ik heb een setje bij mijn velgen gekregen, maar helaas zijn de slotmoeren erg breed, en de gaten in de velgen vrij smal, waardoor de moer niet ver genoeg op de bout gedraaid kan worden om het veilig te houden :()

RE: Alarm in Mini

[size=75:12dmtqaf][topics samengevoegd - Crispy][/size:12dmtqaf]ik ben op het moment een beetje aan het rond kijken voor een alarm.
alleen weet ik nog niet helemaal wat ik wil.
wel of geen cv.
nu heb ik al wel een paar keer naar dezelfde advertentie gekeken en op zicht lijkt het me wel wat.
maar wat zeggen jullie hiervan ? en wel of geen cv.
er zit nu nog helemaal niks in en als ik het doe wil ik het in 1 x compleet hebben.

het gaat om deze
link

RE: Alarm in Mini

Violet, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.

(oude) topic verplaatst uit Standaard Techniek

RE: Alarm in Mini

CV is niet het grootste probleem om zelf later toe te voegen. Ik heb in mijn cabrio een klasse 3 alarm laten inbouwen met radar, en daar zat ookal de voorbereiding voor om op de hoofdunit een relais aan te sluiten voor de CV. Motortjes aangeschaft en zelf alles aangesloten. Daarnaast blijft alarm een relatieve schijnveiligheid. Als men echt kwaad wil, lukt dat toch wel. zeker omdat de gemiddelde burger niet echt meer omkijkt van een autoalarm dat afgaat. |:(

RE: Alarm in Mini

Joostgijzel schreef:
(..) zeker omdat de gemiddelde burger niet echt meer omkijkt van een autoalarm dat afgaat.


Klopt, ik kijk ook niet meer op als er op een parkeerterrein weer een auto zonder reden staat te schreeuwen. :x

Dat is overigens wel een voordeel van een standaard Mini alarm; daar wordt de standaard claxon tenminste aangestuurd. Mijn ervaring is dat mensen daar meestal wel op reageren. Helemaal als die claxon iets fanatieker is als het standaard exemplaar. O:)

RE: Alarm in Mini

Ik ga zelf een Clifford Concept 450/470 in bouwen... Zeker gezien het voordeel van centrale deurvergrendeling, mogelijkheid om de koffer te openen op afstand, op afstand starten, automatisch ramen sluiten enz enz.

Ik ga het zelf inbouwen, ik zie het niet zo zitten als mensen in m'n kabelboom gaan zitten knippen.... |:(