Alloy deurpanelen en fiberglass bodywork

RE: Alloy deurpanelen en fiberglass bodywork

Ik kon niks vinden over deze panelen dus vraag het hier.
De altijd blijvende rotte deurtjes zijn ook in "alloy" te krijgen.
Iemand ervaring met deze? Als het eenmaal gespoten is blijf je dat zien?
En een front opbouwen uit fiberglass. dus spatborden motorkap en front. MAAR wil geen flipfront.
Is dit mogelijk?
En ook zou ik wil graag de mini-naadjes willen blijven zien. Dus ook hier de vraag of het na het spuitwerk nagenoeg indentiek is aan het roestbare oude plaatwerk.

RE: Alloy deurpanelen en fiberglass bodywork

Aluminium in je titel... :? Alloy in je post :?

Alloy=legering...
Wordt in het engels ook wel gebruikt voor zware, hittebestendige staallegeringen... (Alloy-steel)

En hoe wil je aluminium aan staal lassen? Of je hele deur van aluminium...? Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval...

RE: Alloy deurpanelen en fiberglass bodywork

een fiber front kan je vast monteren, de naden die onder de koplampen zitten, infrezen en een motorkapje kan je normaal laten openen en sluiten. wel zou ik brace bars monteen ookal laat je je binnenscherm dan zitten, echt stevig is een fiberneus niet echt.

de deurskins heb ik geen ervaring mee, prijzen zijn hoog, plus goed opletten met je laksysteem, zorg voor een goede primer!!!

al met al, ik denk dat je beter de moeite kan doen tegen roestpreventie dan veel geld spenderen aan dure panelen van fiber of alu...

RE: Alloy deurpanelen en fiberglass bodywork

Sorry heb het al veranderd. Het was inderdaad alloy.
Iemand hier ervaring mee dan? Deze platen kosten 70 euro per stuk en geloof de standaar 45.
Is dit de moeite waard? i.v.m. de anti roest dan.
Maar waar het mij vooral omgaat bij de fiber en ik erg belangrijk vind is dat als het eenmaal gespoten is je niet mag zien (kijken met de ogen :)" title="Evil" /> ) dat het geen metaal is.
ZO zat ik ook te denken aan een achterklepje van fiber

RE: Alloy deurpanelen en fiberglass bodywork

Het grootste probleem bij de deuren zit niet alleen in de skin, maar ook in het frame zelf. Bij alu deurplaten verander je alleen de skin, het frame blijft dus roestgevoelig.

Polyester roest misschien niet, het is minstens zo kwetsbaar en minder sterk. Vooral bij koudere temparaturen wil fiber nog wel eens breekbaar zijn. Zo liet ik enkele weken geleden mijn nieuwe glasfiber verbreder vallen en kon ik meteen stukjes er weer aan lijmen...

RE: Alloy deurpanelen en fiberglass bodywork

Is er inmiddels al iemand met deurhuiden van alu? Hoe is dat bevestigd?