Amp.meter en oliedrukmeter.

RE: Amp.meter en oliedrukmeter.

Ik heb al zitten zoeken op het forum en inderdaad wat gevonden maar :? het nog niet hellemaal
Heb van een collega een amp. en een oliedruk meter gekregen.
Maar hoe sluit je die aan.
Aan de amp. meter zit alleen een rood draadje en aan de oliedrukmeter zit een rood draadje en een dun plastic slangetje met een klein warteltje.

Vraag 1:Waar sluit je die rode draadjes op aan en kan je ze samen voegen.

Vraag 2:Waar sluit je dat dunne slangetje op aan,mischien heeft iemand een foto waar dat warteltje op vast zit.

Jullie maken me heel :D met een duidelijk antwoord.
Gr.Aat en Iris

RE: Amp.meter en oliedrukmeter.

rode slangetje is waarschijnlijk contactgeschakelde +
bij olie meter voor verlichting
bij ampere om de amperes te kunnen meten

plastic olieslangetje moet je aansluiten op een olieplug die op de plaats van de oliedruk sensor komt..
is dus een hydrolische teller..

Groeten Robbert

default

RE: Amp.meter en oliedrukmeter.

rode slangetje is waarschijnlijk
bij ampere om de amperes te kunnen meten



Wrong

Vraag 1:Waar sluit je die rode draadjes op aan en kan je ze samen voegen.



Beide zijn + aan sluiting van de verlichting, ga dus niet door die rode draad amperé jagen.

Hoe je de amperé meter moet aansluiten staat hier vermeld.
Lees dit goed door want daar staat een fout in vermeld die later is gerectificeerd.
Denk eraan dat je de juiste dikte van aansluitdraden hebt, draadboom verwarming en rare geurtjes kun je beter niet hebben. De draadboom zal vanzelf gaan voorgloeien.

Koppel altijd de accu af.

RE: Amp.meter en oliedrukmeter.

okej, verlichting wist ik, die andere niet zeker dus had ik er waarschijnlijk bij gezet.. ;)

we keep on leaning :)

RE: Amp.meter en oliedrukmeter.

Bedankt voor de link, linkaard. Laten we het verhaal over de ampere meter daar idd centraal houden. Dus mini maassluis, mocht je iets niet begrijpen aan dat verhaal, stel je vraag dan in dat topic.

Wat de oliedrukmeter betrefd kunnen we het wel hier houden. Hier een quote uit een ander topic om je op weg te helpen.

Bartje schreef:
Je hebt in ieder geval 1 T-stukje nodig om je oliedrukmeter aan te sluiten op hetzelfde punt als waar nu je oliedruklampje zit (als je voor de Mini staat, links net onder de bougie van de 4e cylinder).
Als je tenminste het oliedruklampje wilt behouden, zoniet dan kan de oliedrukmeter met een adaptortje rechtstreeks in het blok geschroefd worden.

RE: Amp.meter en oliedrukmeter.

Om geen nieuw topic te openen plaats ik het hier maar even :

Ik heb tegelijk met het opnieuw bekleden van mij dash een voltmeter en oliedrukmeter van Raidhp ingebouwd.
Beide meters werken maar de oliedrukmeter komt stationair bijna niet boven 0 bar uit en rijdend niet boven de 2 bar.
De zender is van het elektronische type en werkt dus niet met een olieslangetje. Ik heb een t-stukje geplaatst waar normaal de oliedrukschakelaar zit dus beiden zijn aangesloten.
Oliedruk van het blok is vgl mij niets mis mee dus ik vraag me af of meer mensen dit soort ervaringen hebben met die elektronische zenders en of er wat aan te doen is ?
Wanneer het niet opgelost kan worden zal ik toch naar Smith meters moeten gaan zoeken maar die zijn me eigenlijk wat te duur.

RE: Amp.meter en oliedrukmeter.

Hoe het wel moet werken weet ik niet, maar ik weet wel dat een Smith oliedrukmetertje tweedehands echt de wereld niet kost omdat ze vrij algemeen zijn. Ze zaten namelijk in alle zogenaamde "eitjes" en daar zijn er heel wat van in omloop.

Dennis

RE: Amp.meter en oliedrukmeter.

Hmm...dacht dat daar moeilijk aan te komen was....als je d'r nog een ergens tegenkomt ...... :D