Ingediend door Peter Leijdens op wo, 30-01-2002 19:48
heeft iemand ervaring met het inbouwen van een andere motor zoals b.v. vtec, of vauxhall??
of heeft iemand er misschien zelf een, waar ik misschien een x bij kan komen kijken? ik zit er over te twijfelen of ik zo'n motor ga inbouwen, maar op internet, kan ik er nog niet genoeg info over vinden.
Ingediend door mini-philip op wo, 30-01-2002 19:56
Ik zou toch echt niet mijn A+ blok willen inruilen voor een Opel blok. Alleen het idee al, rijden in een halve Opel
Ik zou eerder een bijv. Renault motor erin bouwen. Mij pa's motor (Renault 19 1.4 8v. cab) is echt lekker pittig voor een 1.4. trekt lekker op, in die auto een top van +- 185 op de klok.
Ik heb dat ding eens bekeken en het formaat zou in principe wel een beetje moeten passen, als een 1.6 vtec er ook in past. En die motoren zijn vollop te krijgen op de sloop.
Ingediend door Peter Leijdens op wo, 30-01-2002 20:01
misschien wel ja, maar over de andere conversies, is meer bekend, en kun je bijvoorbeeld een compleet aangepast subframe voor krijgen . ik heb nog nooit wat gelezen over een renault blok. dit zou dus misschien wel gaan, maar dan moet je zelf echt alles nog uitdokteren .
Ingediend door mini-philip op wo, 30-01-2002 20:11
Tja dat wel, maar een renault is bijv. weer aparter (was maar een voorbeeld, ook andere merken voldoen). En ook al ga je met een blok zooien wat al een keer eerder gebruikt is, dingen uitdokteren moet je dnek ik toch.
En een blok van een ander merk past misschien ook in dat Vauxhall subframe? Ik heb ooit eens van iemand die heel erg bedreven was in het verbouwen van auto's (maar dan Ford Busjes ) dat europese motoren (ex. Engelse) relatief makkelijk uit te wisselen zijn qua ophaning (bijv. Opel met Renault) maar hij had een Engelse ford 4 cil. en heeft er een VW V6 passend in gekregen... ging iets moeilijker.
Het is dat ik altijd wel een klein beetje een orginaliteitsfreak ben, dus ik voel zelf het meest voor een (licht) opgevoerd A+-blok (mijn droom is 1293 met twee HIF38s, een Jack Knight 5-bak en voor de rest ook "uprated" onderdelen (nokkenas, tuimelaars, etc.). Maar goed, als er dan toch geconverteerd moet worden, zo'n VTEC-blokje is natuurlijk niet te versmaden
Trouwens, laatst stond er in de MiniWorld een Opel (Vauxhall) conversie. Die gozer had een 2-liter blok genomen en daar de brandstofinjectie afgesloopt en vervangen door twee dubbele Webers. Ook heel gaaf. En mooi gedaan bovendien.
Ingediend door mini-philip op wo, 30-01-2002 20:24
Eelke schreef:
Het is dat ik altijd wel een klein beetje een orginaliteitsfreak ben, dus ik voel zelf het meest voor een (licht) opgevoerd A+-blok (mijn droom is 1293 met twee HIF38s, een Jack Knight 5-bak en voor de rest ook "uprated" onderdelen (nokkenas, tuimelaars, etc.).
Ik kon laatst een compleet grondig gerestaureerd 1380 blok krijgen, met daarin allerlei cool race stuff. Opgebouwd door een bekende van mijn moeder een paar jaar geleden en stond nu in een garage onder het stof. Hij wilde ooit weer eens met Mini's gaan beginnen, maar als ik het echt wilde verkocht hij het wel. Moest alleen zo'n dikke 2500 gulden opbrengen (ongeveer de kostprijs) exl. versnellingsbak, spruitsstukken en cabs... Mij iets te duur.
Vind ik zo'n 1380 cc 16v KAD blok ook mooi! (weet alleen niet hoe goed die zijn). MPI dan, meer voor het dagelijkse verkeer, wat zuiniger dan dubbele cabs en moderner. (wel duur in aanschaf).
Maar voor tour-auto voor erbij is die setup die jij noemde , die 5-bak vind ik sowieso een must-have-one als ik eens gratis mocht gaan shoppen bij een MiniCentre.
Zuipt zo'n MPI idd echt een stuk minder dan Cab. ?
Volgens mij valt het erg mee, wat betreft het verbruik. Het is natuurlijk zo dat injectie zuiniger is, maar ik betwijfel sterk of dat opweegt tegen het ontbreken van de charme van een carb
Ingediend door Peter Leijdens op wo, 30-01-2002 20:57
zo'n 16v kad blok staat toch bij ben van leeuwen?? wat kost zo'n blokkie nog? zal wel schrikken zijn denk ik hoeveel pk'tjes telt zo'n 1380 16v blok denk je?
ik weet wel dat je die vtec conversie in engeland kan laten uitvoeren, dan breng je je mini, en dan komt ie met vtec motor terug. kost alleen ietsie pietsie meer als mijn budget. (als het gemiddelde budget van de sleutelaar denk ik)
Ingediend door mini-philip op wo, 30-01-2002 21:09
zijn in een paar stages verkrijbaar.
tussen de £ 5,798 + vat ( £6,813 incl vat) voor de 120 pk en de £ 8,501 ex vat ( £9,988 incl vat) voor de 180 pk versie inclusief cabs, uitlaat, onsteking en de hele tuning rotzooi. slik. zie link voor veeeel meer info.
Ingediend door mini-philip op do, 31-01-2002 00:18
ja, maar als je een bijv. opel koopt voor het blok betaal je ook een hoop voor de wegwerpverpaking, de opel zelf. Of je koopt een goedkope opel en die hebben meestal ook al veel km's gehad. Om nu een opel blok te gaan reviseren.. dan lijkt me het leuker om meer power uit een A blok te halen voor dat geld.
Ingediend door Peter Leijdens op do, 31-01-2002 09:07
als je inderdaad een opel koopt voor het blok kost het nogal wat, maar je moet op zoek gaan naar alleen het blok. zijn er wel te krijgen . en als je het goed aan wilt pakken koop je een oud blok evt met veel kilometers erop, en neem je gelijk een gereviseerd ruilblok. dan weet je zeker dat de basis goed is
Vergeet trouwens niet dat al die conversie-verhalen over het algemeen uit de UK komen. Ik heb eigenlijk nog nooit van geslaagde Nederlandse conversie-projecten gehoord (maar ook niet van mislukte). Marco (MiniMonster op het forum) schrijft op zijn homepage dat hij bezig is met een CRX-conversie. Misschien moet je hem eens vragen naar dit topic te kijken. Verder weet ik dat een oud-lister, Roald Rakers, bezig is/was met een conversie gebaseerd op de motor van een Suzuki Swift GTi.
Ingediend door Peter Leijdens op do, 31-01-2002 14:45
ik heb ook al contact met marco gehad. en ik zal het project zeker even in de gaten houden. inderdaad in de uk is het ook qua regels makkelijker om het rond te krijgen, want om hem hier door de keuring te krijgen is inderdaad niet zo makkelijk denk ik. daarom ben ik ook op zoek naar iemand die er meer van af weet.
Once the 1340 was out we cut the bulk head (remember to take carpets out etc) this was pretty easy . We found that the avonbar box was a little tight once we dropped the engine later ( could have been a little more to the left than the instructions said. Avon bar also recommend putting a spacer behind the rear of the front subframe and then bolt though that to the bulk head to add some strength since you just cut a hole in it !. Some people recommend seem welding the bulkhead up and the front of the car... think you need to do this if you are going to seriously tweak the turbo !
One note is you have to watch the heater inside as some might have to have there brackets moved a bit.
Peter Leijdens schreef: ik heb gisteren een turbo blok uit een metro gehaald.dus dit zal het waarschijnlijk wel gaan worden.
Sjit man. Jammer. Vindt het wel interesant die conversies, vooral omdat ik er zelf ook een op de planning heb staan. Ff anderen volgen hoe ze dingen doen. Maar tot nu toe stokt het al voortijdig bij iedereen die er over zit te denken.
Hmmm,.... Das wel jammer ja. Hoe is dat zo gekomen? Spontaan? Of op een of andere manier iets fout gegaan met de distributieketting?? Blokkie wordt gesloopt of heb je er nog plannen mee?
Ingediend door Peter Leijdens op wo, 27-02-2002 21:18
ik hou de conversies wel goed in de gaten, want voor in de toekomst, wil ik waarschijnlijk toch een vtec erin plaatsen. dit is voorlopig (paar jaar misschien) een oplossing om toch vlot mee te kunnen in het verkeer.
onderstaande link is van een turbo blok, mocht je interesse hebben.
Om nog even terug te komen op het KAD verhaal, de operator bij BCCP (rollenbank) zei dat hij ook eens zo'n ding heeft afgesteld, maar dat de prestaties eigenlijk abominabel waren. Hij had de grootste moeite om er meer vermogen uit te krijgen dan met een "gewone" kop (of dat dan iets zegt over de kop of over de kunde van BCCP, dat weet ik niet). Persoonlijk zou ik mijn geld eerder steken in een mooie VTEC, als ik toch aan het Frankensteinen sla.
Eelke schreef: Verder weet ik dat een oud-lister, Roald Rakers, bezig is/was met een conversie gebaseerd op de motor van een Suzuki Swift GTi.
Die Swift GTI motor is toch een aanrader.
komt in de buurt van 15sec op de 400m en je hebt geen body-werk.
Het blokje past in de oorspronkelijke ruimte.
Ome Ben van Leeuwen doet nu ook in VTEC conversies (of is er in ieder geval mee bezig) vertelde hij mij laatst. Ze wilden wel weer eens een nieuwe uitdaging aangaan. De neus van je mini komt wel een stukje naar voren tenzij je een clubman hebt. Als ik goed geluisterd heb, hebben ze een glasfiber front ivm deze verlenging.
probleem is echter dat ze nog vrij zeldzaam zijn en dat je daardoor veel zelf moet uitzoeken.
Als je heel resultaatgericht denkt is het makkelijker om iets te doen wat "iedereen" doet. een honda type motortje erin. daar is het meeste over te vinden en je kunt onderhand al bijna complete ombouw setjes kopen.
een hoop geld kost het hoe dan ook.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Kunnen de mensen met een serieuze conversie aangeven wat het allemaal zo'n beetje gekost heeft? of is dat te prive?
Bij Longbridge in Zutphen willen ze (of zijn begonnen met) een Toyota Corolla GTI (type 4AGE 20v) blok inbouwen in een mini.
Dit moet kunnen zonder aanpassingen aan de neus met uitzondering van de binnen schermen.
Dat lijkt mij wel wat.
180pk uit een 1.6l 20v motor zonder turbo (met turbo ca. 250pk).
Zij bouwen een zelfde motor in hun strikers (Kitcar)
het gaat via [Mini specialist] dus daar heb ik wel vertrouwen in, er moesten een paar mk1 achterlichten op dus dat is even wat meer werk om strak te krijgen en de flipneus uit de UK is niet zo perfect als ik zou willen dus daar moet vd winter een metalen op.
hey strinnie,
sluit me helemaal aan bij de vraag van taekeb.
waar laat je hem eigenlijk spuiten?
toch bij een spuiterij via [Mini specialist] ?
kom zeker even langs als ie af is!!maar dan wel met de motor anders kan ik je natuurlijk nooit bijhouden!!
het kan best zijn dat ie alsnog naar pijnaker gaat. [Mini specialist] heeft laatst nog een uitgebouwde Van gekocht van Patrick Pijnaker die zeg maar in het bedrijf zit. Je leest het goed, [Mini specialist] koopt een mini ipv. verkoopt...
Misschien een domme vraag, maar heeft er iemand wel eens aan gedacht om een motorblok van een motorfiets te nemen als vervangende motor voor een mini?
Je kunt het dan zo "gek" maken als je zelf wilt.
Ik weet dat er verschillende automerken zijn die het wel doen; op Top Gear was er eens een automerk die gebruik maakte van een Honda Blackbird motorblok ( 160 PK; ) en Scarver maakt ook gebruik van een motorfietsblok (ik dacht BMW).
Enig probleem is dan wel hoe je die PK`s weer overbrengt naar je wielen.
jep that's the one... heb ik ook nog aan geschuurd en geklust! Leuke Van hoor. Jammer dat mensen er pas geld voor willen geven als hij bij [een Mini specialist] te koop is...
Maar patrick heeft ook niet echt zn best gedaan om hem particulier te verkopen.
Maarre heb jij er nog serieus dingen aan verandert?
Nee heb er niks aan veranderd, kwam hem toevallig tegen en was gelijk verkocht. Was helemaal niet opzoek want de mini die ik toen reed was ook perfect, maar kreeg er bij hem een mooie prijs voor terug . Alleen is me dakje beschadigd bij het dakraam
Tja en dan nog een vtec blok B16a1 of a2,vind maar `n goeie met al die raggers in die honda`s goede geventileerde(rover 100 gti) remmen!!! 150-180pk wil je wel graag netjes/snel stilstaan,computer,omzetten van de tellers kabelboom,koeling,goede donor mini,rolkooi!
wat werkbare uurtjes om alles in te bouwen, kabelboom mini moet gelinkt worden met de honda boom anders krijg je steeds foutmeldingen op de ecu en dan doet de vtec of iets anders het niet. kortom..... niet zo`n eenvoudig klusje.
Eric (Strinnie )
ps: voor een type R betaal je al 3000 euries
voor een B16a1/a2 1000-1600
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Peter Leijdens op wo, 30-01-2002 19:48
heeft iemand ervaring met het inbouwen van een andere motor zoals b.v. vtec, of vauxhall??
of heeft iemand er misschien zelf een, waar ik misschien een x bij kan komen kijken? ik zit er over te twijfelen of ik zo'n motor ga inbouwen, maar op internet, kan ik er nog niet genoeg info over vinden.
pleijdens@hetnet.nl
0652468853
groetjes peter leijdens
[/b]
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door mini-philip op wo, 30-01-2002 19:56
Ik zou toch echt niet mijn A+ blok willen inruilen voor een Opel blok. Alleen het idee al, rijden in een halve Opel
Ik zou eerder een bijv. Renault motor erin bouwen. Mij pa's motor (Renault 19 1.4 8v. cab) is echt lekker pittig voor een 1.4. trekt lekker op, in die auto een top van +- 185 op de klok.
Ik heb dat ding eens bekeken en het formaat zou in principe wel een beetje moeten passen, als een 1.6 vtec er ook in past. En die motoren zijn vollop te krijgen op de sloop.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Peter Leijdens op wo, 30-01-2002 20:01
misschien wel ja, maar over de andere conversies, is meer bekend, en kun je bijvoorbeeld een compleet aangepast subframe voor krijgen . ik heb nog nooit wat gelezen over een renault blok. dit zou dus misschien wel gaan, maar dan moet je zelf echt alles nog uitdokteren .
groetjes peter.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door mini-philip op wo, 30-01-2002 20:11
Tja dat wel, maar een renault is bijv. weer aparter (was maar een voorbeeld, ook andere merken voldoen). En ook al ga je met een blok zooien wat al een keer eerder gebruikt is, dingen uitdokteren moet je dnek ik toch.
En een blok van een ander merk past misschien ook in dat Vauxhall subframe? Ik heb ooit eens van iemand die heel erg bedreven was in het verbouwen van auto's (maar dan Ford Busjes ) dat europese motoren (ex. Engelse) relatief makkelijk uit te wisselen zijn qua ophaning (bijv. Opel met Renault) maar hij had een Engelse ford 4 cil. en heeft er een VW V6 passend in gekregen... ging iets moeilijker.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Eelke op wo, 30-01-2002 20:15
Het is dat ik altijd wel een klein beetje een orginaliteitsfreak ben, dus ik voel zelf het meest voor een (licht) opgevoerd A+-blok (mijn droom is 1293 met twee HIF38s, een Jack Knight 5-bak en voor de rest ook "uprated" onderdelen (nokkenas, tuimelaars, etc.). Maar goed, als er dan toch geconverteerd moet worden, zo'n VTEC-blokje is natuurlijk niet te versmaden
Trouwens, laatst stond er in de MiniWorld een Opel (Vauxhall) conversie. Die gozer had een 2-liter blok genomen en daar de brandstofinjectie afgesloopt en vervangen door twee dubbele Webers. Ook heel gaaf. En mooi gedaan bovendien.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door mini-philip op wo, 30-01-2002 20:24
Ik kon laatst een compleet grondig gerestaureerd 1380 blok krijgen, met daarin allerlei cool race stuff. Opgebouwd door een bekende van mijn moeder een paar jaar geleden en stond nu in een garage onder het stof. Hij wilde ooit weer eens met Mini's gaan beginnen, maar als ik het echt wilde verkocht hij het wel. Moest alleen zo'n dikke 2500 gulden opbrengen (ongeveer de kostprijs) exl. versnellingsbak, spruitsstukken en cabs... Mij iets te duur.
Vind ik zo'n 1380 cc 16v KAD blok ook mooi! (weet alleen niet hoe goed die zijn). MPI dan, meer voor het dagelijkse verkeer, wat zuiniger dan dubbele cabs en moderner. (wel duur in aanschaf).
Maar voor tour-auto voor erbij is die setup die jij noemde , die 5-bak vind ik sowieso een must-have-one als ik eens gratis mocht gaan shoppen bij een MiniCentre.
Zuipt zo'n MPI idd echt een stuk minder dan Cab. ?
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Eelke op wo, 30-01-2002 20:51
Volgens mij valt het erg mee, wat betreft het verbruik. Het is natuurlijk zo dat injectie zuiniger is, maar ik betwijfel sterk of dat opweegt tegen het ontbreken van de charme van een carb
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Peter Leijdens op wo, 30-01-2002 20:57
zo'n 16v kad blok staat toch bij ben van leeuwen?? wat kost zo'n blokkie nog? zal wel schrikken zijn denk ik hoeveel pk'tjes telt zo'n 1380 16v blok denk je?
ik weet wel dat je die vtec conversie in engeland kan laten uitvoeren, dan breng je je mini, en dan komt ie met vtec motor terug. kost alleen ietsie pietsie meer als mijn budget. (als het gemiddelde budget van de sleutelaar denk ik)
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door mini-philip op wo, 30-01-2002 21:09
zijn in een paar stages verkrijbaar.
tussen de £ 5,798 + vat ( £6,813 incl vat) voor de 120 pk en de £ 8,501 ex vat ( £9,988 incl vat) voor de 180 pk versie inclusief cabs, uitlaat, onsteking en de hele tuning rotzooi. slik. zie link voor veeeel meer info.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Eelke op wo, 30-01-2002 21:47
Zo'n KAD-blok, dat is zon' 16-V DOHC geval? Ik vind het maar link, die timing-riemen die buitenlangs lopen, eigenlijk.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Peter Leijdens op wo, 30-01-2002 22:33
dat kost nogal wat. (ik had ook niet echt anders verwacht )
maar met een vtec of vauxhall ben je ook een hoop geld kwijt, maar heb je ook een blok dat erop gebouwd is, dus met een veel langere levensduur.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door mini-philip op do, 31-01-2002 00:18
ja, maar als je een bijv. opel koopt voor het blok betaal je ook een hoop voor de wegwerpverpaking, de opel zelf. Of je koopt een goedkope opel en die hebben meestal ook al veel km's gehad. Om nu een opel blok te gaan reviseren.. dan lijkt me het leuker om meer power uit een A blok te halen voor dat geld.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Peter Leijdens op do, 31-01-2002 09:07
als je inderdaad een opel koopt voor het blok kost het nogal wat, maar je moet op zoek gaan naar alleen het blok. zijn er wel te krijgen . en als je het goed aan wilt pakken koop je een oud blok evt met veel kilometers erop, en neem je gelijk een gereviseerd ruilblok. dan weet je zeker dat de basis goed is
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Eelke op do, 31-01-2002 09:44
Vergeet trouwens niet dat al die conversie-verhalen over het algemeen uit de UK komen. Ik heb eigenlijk nog nooit van geslaagde Nederlandse conversie-projecten gehoord (maar ook niet van mislukte). Marco (MiniMonster op het forum) schrijft op zijn homepage dat hij bezig is met een CRX-conversie. Misschien moet je hem eens vragen naar dit topic te kijken. Verder weet ik dat een oud-lister, Roald Rakers, bezig is/was met een conversie gebaseerd op de motor van een Suzuki Swift GTi.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Peter Leijdens op do, 31-01-2002 14:45
ik heb ook al contact met marco gehad. en ik zal het project zeker even in de gaten houden. inderdaad in de uk is het ook qua regels makkelijker om het rond te krijgen, want om hem hier door de keuring te krijgen is inderdaad niet zo makkelijk denk ik. daarom ben ik ook op zoek naar iemand die er meer van af weet.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Adonias op ma, 04-02-2002 14:58
link
voor al uw vragen over hybrid mini's :P
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door miniturbo op ma, 25-02-2002 23:41
gewoon een Mg Metro 1300Turbo blokkie erin, 97pk, alles flex hoor
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Peter Leijdens op di, 26-02-2002 20:51
ik heb gisteren een turbo blok uit een metro gehaald.
dus dit zal het waarschijnlijk wel gaan worden.
bedankt voor de reacties.
groetjes
peter leijdens
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door miniturbo op di, 26-02-2002 21:40
weet u toevallig nog zo'n blok te liggen uit een MG Turbo?
Want ik heb mijn MG kapot gereden
de turbo mag eraf zijn want ik heb er nog 1 liggen.
:x
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door miniturbo op di, 26-02-2002 21:42
ohja, ik heb gelezen dat je iets in de motorruimte moet verlassen om de turbo te kunnen inpassen, want anders past het blok niet.
ik weet niet of het klopt want ik heb zoiets nog niet geprobeerd maar ik zou het even nameten als ik u was
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Adonias op di, 26-02-2002 23:04
link
handleidinkje
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Bert op wo, 27-02-2002 10:20
Sjit man. Jammer. Vindt het wel interesant die conversies, vooral omdat ik er zelf ook een op de planning heb staan. Ff anderen volgen hoe ze dingen doen. Maar tot nu toe stokt het al voortijdig bij iedereen die er over zit te denken.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Bert op wo, 27-02-2002 10:22
Mag ik weten wat er kapot is aan het MG blok??
Bert.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door miniturbo op wo, 27-02-2002 14:51
ere is een klep afgebroken en die heeft wat huisgehouden in de cylinder
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Bert op wo, 27-02-2002 19:48
Hmmm,.... Das wel jammer ja. Hoe is dat zo gekomen? Spontaan? Of op een of andere manier iets fout gegaan met de distributieketting?? Blokkie wordt gesloopt of heb je er nog plannen mee?
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Peter Leijdens op wo, 27-02-2002 21:18
ik hou de conversies wel goed in de gaten, want voor in de toekomst, wil ik waarschijnlijk toch een vtec erin plaatsen. dit is voorlopig (paar jaar misschien) een oplossing om toch vlot mee te kunnen in het verkeer.
onderstaande link is van een turbo blok, mocht je interesse hebben.
link
groetjes peter leijdens
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door miniturbo op wo, 27-02-2002 22:15
ik ga het blok wel maken als ik weer wat geld gepaard heb.
maar voor de tussentijd heb ik wel snel een ander mg-blok nodig.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Eelke op ma, 06-05-2002 08:52
Om nog even terug te komen op het KAD verhaal, de operator bij BCCP (rollenbank) zei dat hij ook eens zo'n ding heeft afgesteld, maar dat de prestaties eigenlijk abominabel waren. Hij had de grootste moeite om er meer vermogen uit te krijgen dan met een "gewone" kop (of dat dan iets zegt over de kop of over de kunde van BCCP, dat weet ik niet). Persoonlijk zou ik mijn geld eerder steken in een mooie VTEC, als ik toch aan het Frankensteinen sla.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door racemini.nl op vr, 22-08-2003 17:42
Ik heb nog van die bouwdozen trouwens
10 euro per stuk.
Hallo allemaal.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door wouterke op za, 23-08-2003 09:00
Ik heb op internet iets gevonden over een crx-motor in een mini.
link
Hier staat een hele restauratie(met foto's) van een mini met een crx-motor.
Hopelijk is het interessant!
[URL gefixt - Eelke]
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Eelke op do, 13-05-2004 09:40
De vraag over een Renault 5 Turbo blok heb ik maar een eigen topic gegeven:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=7425
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door IteCa op do, 13-05-2004 22:20
Die Swift GTI motor is toch een aanrader.
komt in de buurt van 15sec op de 400m en je hebt geen body-werk.
Het blokje past in de oorspronkelijke ruimte.
Greetz
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Markos op do, 13-05-2004 23:18
Ik weet nog wel iemand die zijn Mini met 1600 Honda-blok te koop heeft, geloof iets van 5000 euro.
Kun je zelf niet voor gaan martelen bijna
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door marc26 op do, 13-05-2004 23:30
Ome Ben van Leeuwen doet nu ook in VTEC conversies (of is er in ieder geval mee bezig) vertelde hij mij laatst. Ze wilden wel weer eens een nieuwe uitdaging aangaan. De neus van je mini komt wel een stukje naar voren tenzij je een clubman hebt. Als ik goed geluisterd heb, hebben ze een glasfiber front ivm deze verlenging.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door ShiniGami op wo, 19-05-2004 12:23
een swift blokkie klinkt wel lekker trouwens.. geen verlenging... en 101 pk nu nog een beetje tunen en je hebt een super auto
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door taekeb op wo, 19-05-2004 12:36
probleem is echter dat ze nog vrij zeldzaam zijn en dat je daardoor veel zelf moet uitzoeken.
Als je heel resultaatgericht denkt is het makkelijker om iets te doen wat "iedereen" doet. een honda type motortje erin. daar is het meeste over te vinden en je kunt onderhand al bijna complete ombouw setjes kopen.
een hoop geld kost het hoe dan ook.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Kunnen de mensen met een serieuze conversie aangeven wat het allemaal zo'n beetje gekost heeft? of is dat te prive?
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Strinnie op wo, 19-05-2004 13:04
ik denk ongeveer zo`n kleine 14.000 euries inclusief aanschaf complete honda`s en tripjes naar de UK, en natuurlijk een zeer gave mini body!!!
Eric (strinnie )
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door taekeb op wo, 19-05-2004 13:54
waar laat je hem eigenlijk spuiten?
bij Pijnaker (achter loogman in bovenkerk) zijn ze stiekum ook wel mini freak.... en is ook in de buurt voor jou...
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Tom t.K. op wo, 19-05-2004 14:05
Bij Longbridge in Zutphen willen ze (of zijn begonnen met) een Toyota Corolla GTI (type 4AGE 20v) blok inbouwen in een mini.
Dit moet kunnen zonder aanpassingen aan de neus met uitzondering van de binnen schermen.
Dat lijkt mij wel wat.
180pk uit een 1.6l 20v motor zonder turbo (met turbo ca. 250pk).
Zij bouwen een zelfde motor in hun strikers (Kitcar)
Mv.gr. Tom.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Strinnie op wo, 19-05-2004 14:15
het gaat via [Mini specialist] dus daar heb ik wel vertrouwen in, er moesten een paar mk1 achterlichten op dus dat is even wat meer werk om strak te krijgen en de flipneus uit de UK is niet zo perfect als ik zou willen dus daar moet vd winter een metalen op.
Eric (Strinnie )
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door arvid(nl) op wo, 19-05-2004 19:00
hey strinnie,
sluit me helemaal aan bij de vraag van taekeb.
waar laat je hem eigenlijk spuiten?
toch bij een spuiterij via [Mini specialist] ?
kom zeker even langs als ie af is!!maar dan wel met de motor anders kan ik je natuurlijk nooit bijhouden!!
groeten,
arvid
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Strinnie op wo, 19-05-2004 19:03
Hoi Arvid,
volgens mij was het bij een bekend bedrijf in uithoorn, maar dat weet ik niet zeker.
Eric (strinnie )
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door taekeb op wo, 19-05-2004 19:12
het kan best zijn dat ie alsnog naar pijnaker gaat. [Mini specialist] heeft laatst nog een uitgebouwde Van gekocht van Patrick Pijnaker die zeg maar in het bedrijf zit. Je leest het goed, [Mini specialist] koopt een mini ipv. verkoopt...
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door timmie op wo, 19-05-2004 23:43
taekeb, was dat deze Van:
Is nu van mij
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Fazerray op do, 20-05-2004 07:56
Misschien een domme vraag, maar heeft er iemand wel eens aan gedacht om een motorblok van een motorfiets te nemen als vervangende motor voor een mini?
Je kunt het dan zo "gek" maken als je zelf wilt.
Ik weet dat er verschillende automerken zijn die het wel doen; op Top Gear was er eens een automerk die gebruik maakte van een Honda Blackbird motorblok ( 160 PK; ) en Scarver maakt ook gebruik van een motorfietsblok (ik dacht BMW).
Enig probleem is dan wel hoe je die PK`s weer overbrengt naar je wielen.
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door taekeb op do, 20-05-2004 08:21
jep that's the one... heb ik ook nog aan geschuurd en geklust! Leuke Van hoor. Jammer dat mensen er pas geld voor willen geven als hij bij [een Mini specialist] te koop is...
Maar patrick heeft ook niet echt zn best gedaan om hem particulier te verkopen.
Maarre heb jij er nog serieus dingen aan verandert?
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door marc26 op do, 20-05-2004 10:34
link
Doe het zelf kit kost GBP 1.450,-
Voorkant moet 90 mm verlengt worden (zie foto).
[/url]
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door timmie op do, 20-05-2004 11:05
Nee heb er niks aan veranderd, kwam hem toevallig tegen en was gelijk verkocht. Was helemaal niet opzoek want de mini die ik toen reed was ook perfect, maar kreeg er bij hem een mooie prijs voor terug . Alleen is me dakje beschadigd bij het dakraam
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Strinnie op do, 20-05-2004 11:09
Tja en dan nog een vtec blok B16a1 of a2,vind maar `n goeie met al die raggers in die honda`s goede geventileerde(rover 100 gti) remmen!!! 150-180pk wil je wel graag netjes/snel stilstaan,computer,omzetten van de tellers kabelboom,koeling,goede donor mini,rolkooi!
wat werkbare uurtjes om alles in te bouwen, kabelboom mini moet gelinkt worden met de honda boom anders krijg je steeds foutmeldingen op de ecu en dan doet de vtec of iets anders het niet. kortom..... niet zo`n eenvoudig klusje.
Eric (Strinnie )
ps: voor een type R betaal je al 3000 euries
voor een B16a1/a2 1000-1600
RE: andere motor?? (vtec, vauxhall)
Ingediend door Red Flame op do, 20-05-2004 11:09
kunnen we a.u.b. on-topic blijven en verder gaan over de speciale blokken in de mini...
Paginering