Bestikkering Mini Jubilee 1975

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Hallo, ik ben op dit moment bezig met de restauratie van mijn Jubilee uit 1975. Is er iemand in het bezit van afbeeldingen op foto's waar de bestikkering duidelijk op afgebeeld staat? Thanx >:) :D

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

De mini jubilee is geloof ik aleen in België verkocht. Ik ken iemand die zo eentje heeft, k zal zien of ik iets voor je kan doen.

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Racing Green schreef:
De mini jubilee is geloof ik aleen in België verkocht. Ik ken iemand die zo eentje heeft, k zal zien of ik iets voor je kan doen.




Mijn vader is gewoon een Nederlander, en die heeft er vroeger ook gewoon 1 in Nederland gekocht :)

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Op de mini club dag stond er eentje!



Heb er verder alleen geen informatie over... Was wel te koop...

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

De jubilee was voor de nederlandse markt, klopt er was iemand aanwezig die zijn jubilee verkocht, alleen was geen orginele bestickering meer aanwezig. En ik heb onlangs orginele bestikering gekocht, maar wil alleen weten waar deze exact thuis horen.
Bedankt voor de reaktie en de foto, toppie O+ :9 :D

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Na Ollie doorverwezen te hebben naar een andere Jubilee-eigenaar in België (niet zo gek ven van "Weert"), vond die dat een beetje te ver om te gaan kijken. Nu begrijp ik waarom: hij woont niet in het Belgische Weert zoals ik dacht, maar in het Nederlandse..

Stickers al geplakt intussen Ollie ?

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Inderdaad in Nederland had je ze ook, ik heb er zelf ook 1 gehad geweldig vond ik hem maar hijwas zo gaar als een pekkie boter en is door de RDW van de weg gehaald, ik heb hem gesloopt de motor verkocht en de rest naar de schroothoop, als ik toen geweten had wat ik nu weet had ik hem opgeknapt, maar ja je kan niet alles hebben.

Groetjes Brenda

p.s. ik zal eens zoeken naar foto's.

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

zie mijn foto die ik heb geplaatst in je andere topic

alleen door al dat wc papier kun je de logos niet zien :P

hij was van Cees Plugboer destijds en die zal je vast op de mii club dag ook wel weer zien, steevast groen john cooper garages petje op en leren piloten jas

staat vaak met schaalmodellen trekt veel met Winfried Krijgsman op (die heeft een mooie retro look aubergine mini met wit imperiaaletje)

default

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

hey ollie

ik heb ook een jubilee
ik maak binnenkort wel foto`s voor je

maar heb jij de stoele en bank nog

want die van mij zijn niet meer orgineel

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

In een eerder topic is de jubilee al ter sprake geweest. Ik kan het topic niet meer vinden.

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4
foto 5
foto 6
foto 7
foto 8
foto 9


ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar volgens mij was dit ook een jubilee rond 1975
en volgens mij heb je niks aan deze foto's met betrekking tot je vraag... :x

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Super.... bedankt voor de moeite,
Alleen zie ik de lauwerkranzen er nergens op zitten bij deze jubilee!!!!

Ollie

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Ja inderdaad

De Lauwerkrans behoort aan de rechterkant te zitten (vanuit bestuurderskant er van achterop gezien)

ik heb een jubilee klep waar de lauwerkrans dan wel van af is maar waar je nog wel kan zien waar hij precies heeft gezeten

dat jubilee logootje wat je er op de plek nu ziet zitten bij bovenstaande fotos behoort eigenlijk boven mini logo te zitten volgens mij!? toch eens de boeken of andere fotos er op naslaan!

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Het Jubilee logo zit op de juiste plaats!!!
Alleen de krans staat er niet bij, en dat geld ook voor op de a-pannelen.

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Ollie Je hebt helemaal gelijk

ik zag het inderdaad aan jubilee klepje wat ik hier heb dat er warempel 2 gaatjes rechts onderaan zitten.

ik moet de afstand nog even voor je uitmeten van lauwerkrans ik denk anders ook om het even over trekken op folie , dat zegt misschien meer dan maten.
Ik heb de klep al wel opgedoken maar meten en overtrekken doe ik volgende week anders wel even

succes met de verdere build up!

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

De laatste post is al weer even geleden, maar afgelopen zondag heb ik bij mijn ouders dia's gezien van hun mini jubilee uit 1975. Er zijn enkele dia's waar de jubilee heel duidelijk opstaat. Zodra ik ze gedigitaliseerd heb, zal ik ze posten.

Wat mij (en Birdy) vooral opviel, was dat de streep over de zijkant maar liep tot de a-paneeltjes, en niet door tot over de motorkap/zijkant van de motorkap.

Ik heb geen idee hoever je bent met de resto en of je al gestickerd hebt, maar anders is het gewoon leuke informatie. En zodra ik de foto's heb, zal ik ze erbij zetten!

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Ik zit tegen het einde aan te hikken, bestikkering en emblemen moet ik nog plaatsen..... dus als je foto's hebt zou dat super zijn!!

Alvast bedankt!

Ollie

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Het niet doorlopen van de striping lijkt me geen origineel aspect maar eerder een gevolg van bv. loskomende striping of na het herspuiten van de voorkant, en het niet meer kunnen vinden van dezelfde striping. Almost been there, haven't done that ;) Op je (Henkip) eerder geplaatste foto's, en ook op diegene die momenteel op 2dehands.nl staat, loopt de striping gewoon door.

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Racing Green schreef:
Het niet doorlopen van de striping lijkt me geen origineel aspect maar eerder een gevolg van bv. loskomende striping of na het herspuiten van de voorkant, en het niet meer kunnen vinden van dezelfde striping.




De mini jubilee van mijn ouders, waarvan ik hopelijk morgen de foto's kan plaatsen, is nieuw gekocht, en verkocht toen hij zowel voor als achter in elkaar zat na 9 maanden rijden. Hij was dus helemaal origineel zonder vervangen onderdelen of losgelaten onderdelen.

Maar ik zal het voor de zekerheid navragen en ook nakijken op de foto's.

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Hier in elk geval al 1 foto. De striping loopt in elk geval van achteren helemaal naar voren.

http://img.2dehands.nl/f/normal/14788109.jpg

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Maar volgens mij is die mini wél een resto object geweest, en is de bestickering er later weer opgemaakt.

Ik denk eerder dat de mini op jouw foto niet origineel is dan de foto's van die mini die ik morgen hoop te posten.

We zullen 't zien!!

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Zou heel goed kunnen. Er is trouwens ook helemaal niets te vinden op het internet over een Mini Jubilee. Jammer.

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

De striping op de foto klopt, ik heb namenlijk een vraagbaak van olyslager uit 1978 waarin een foto van de Jubilee staat. En daarop kun je zien dat de striping doorloopt van voor naar achter.
Ik weet dat er nog ergens een Jubilee staat in den lande (orgineel) en kijk dar zit het ook op.



Groeten Ollie

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Hier dan de foto's van de mini van mijn ouders. Bij navraag blijkt de mini in originele staat te verkeren, en mijn ouders hebben de mini origineel zo gekocht. Ze hebben er zelfs nog een certificaat bij die ik komend weekend zal opzoeken.

Op de foto's is duidelijk te zien dat de striping niet doorloopt.







De kleur kan iets anders lijken, omdat het al oude dia's waren en die gedigitaliseerd zijn. De kleur is daarna iets opgehelderd wat enig kleurverschil kan verklaren.

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Misschien dat de dealer bij de aflevering van de Mini van je ouders destijds vergeten is de striping op de voorspartborden te plakken, want die horen daar echt wel te zitten. Ik meen dat in het boek 'Mini' van Jan de Lange een zwart-wit foto van een Jubilee staat. En daar lopen de streepjes ook gewoon door. Trouwens, op de dia's is wel mooi de lauwerkrans om het BL-embleem te zien.

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

"Boss, we've only got striping left for 1 1/2 side."

"Hang on, I've got an idea.." :P

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

mailtje van mijn vader schreef:
het enige dat ik me van evt. schade herinner, betreft een keer na een beurt, toen de garagist(?) me vertelde dat een monteur de jubilee schade had toegebracht, maar dat dit ons geen gedoe zou opleveren. Hij is toen wel plaatselijk opnieuw gespoten. Wanneer dit precies was, weet ik niet meer, moet ergens in 1975 geweest zijn.




Hmmm, waarschijnlijk dus mogelijk toch niet helemaal in de originele staat teruggebracht. Toch blijf ik het vreemd vinden, want missende striping valt wel op... Tenzij je toch niet beter gewend bent. Misschien was het gewoon een zeer exclusieve, bijzondere uitvoering, :x laten we het daar op houden :+)

De lauwerkrans is idd wel mooi te zien, en dit is ook de oorsprong van het minivirus bij mij :) samen met de trouwmini van mijn ouders :D

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Racing Green schreef:
"Boss, we've only got striping left for 1 1/2 side."
"Hang on, I've got an idea.." :P



Maar dan in het Spaans :)
(ze werden in de Authi-fabriek gemaakt)

willibrord":wq4jfcjb]in het boek 'Mini' van Jan de Lange een zwart-wit foto van een Jubilee staat. En daar lopen de streepjes ook gewoon door.[/quote:wq4jfcjb]
Klopt. Ik dacht een andere foto te hebben, maar in Automobiel van juli '89 staat dezelfde als in het boek van Jan de Lange, een foto van de Auto-RAI in feb. '75. Een buitenspiegel was zo te zien nog niet standaard :)

Er waren volgens Jan de Lange 1000 exemplaren bestemd voor Nederland. In het MSCN Mini Register 1994 staan 6 Jubilees vermeld, waarvan er 5 nog op de RDW site te vinden zijn. Allen zonder apk en lang geleden voor het laatst op naam gesteld. Eén ervan bestaat zeker niet meer, is een jaar of 10 geleden gesloopt door een kennis. Grote kans dat de andere exemplaren hetzelfde lot hebben ondergaan.

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Ik heb bij mn vader in zn documentatie het certificaat opgezocht :) Echt leuk!

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Altijd leuk, zo'n officiële documenten.

CMC schreef:
Racing Green":3hb1izgc]"Boss, we've only got striping left for 1 1/2 side."
"Hang on, I've got an idea.." :P



Maar dan in het Spaans :)
(ze werden in de Authi-fabriek gemaakt)[/quote:3hb1izgc]
oké, à la Babelfish wordt dat: jefe, hemos conseguido solamente que rayaban a la izquierda para el lado del 1/2. Caída encendido, tengo una idea :9

RE: Bestikkering Mini Jubilee 1975

Te koop op e-Bay: JUBILEE badge !!

http://www.ebay.co.uk/itm/Austin-Morris ... SwAYtWPi6i

8) Kees