bestuurders stoel niet 100% meer

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

hoi

Sinds een paar dagen merk ik dat de bestuurders stoel niet helmaal goed meer is, qua vulling bedoel ik dan. Helmaal onder in voel ik een ijzeren stang zitten, dat is niet echt comfortabel bij het rijden.
Ook voel ik dat de bijrijders stoel zachter is dan de bestuurders stoel, en ook iets voller.

Hoe Moeilijk is het om de hoes er af te halen?? En waarmee kan ik het besten me opvullen?

Groeten Bram

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

Ik weet niet wat voor een stoelen je hebt, maar is het niet simpeler om een tweedehands te vinden?

Een stoel opvullen is zover ik weet niet iets wat je simpel zelf kan doen...

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

Had het probleem ook eens, er moest toch nieuwe stof op omdat er scheuren in zaten. Dus toen naar een bekleder gebracht en die heeft toen meteen een nieuwe 'vulling' er in gezet. Wat ze hier precies voor gebruiken weet ik niet maar het zit wel weer super:D

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

Demelza schreef:
Ik weet niet wat voor een stoelen je hebt, maar is het niet simpeler om een tweedehands te vinden?




mijn mini is een Red&hot uitvoering dus de stoelen ook, en ik kijk al een tijdje rond naar niewe stoelen maar van die red&hot stoelen heb ik nog nix gevonden

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

heb je de onderkant wel eens bekeken?
Het zou kunnen dat het 'diaphram'
( http://www.newtoncommercial.co.uk/cars/ ... 117&type=1 ) niet goed meer is .. of dat er 1 of enkele veertjes niet goed meer in je frame zitten. De zitting zelf is AFAIK gewoon schuimrubber, met daaroverheen de bekleding, die dan met clipjes wordt vastgemaakt.

.. ik heb overigens ook nog wel stoelen, maar die komen uit de Thirty ..

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

het schuimrubber kan je kopen bij een stoffenwinkel...

alle clipjes aan de onderkant lospeuteren met een kleine schroevendraaier, de hoes van de zitting loshalen, dan de hele schuimbende omhooghalen en de nieuwe mat (rond de 2-3cm dik) helemaal onderop netjes vlak leggen...

dan alles weer terugzetten, ben je voor een euro of 5 klaar ;)

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

Ik heb het zelfde probleem met de bestuurders stoel. Voor sommige auto's zie je wel is dat er nieuw schuimrubber te krijgen is. Zijn deze er niet voor de mini. Het lijkt mij dat wanneer je hem zelf op gaat vullen dat je verschil gaat zien met de rechter stoel?

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

schuimrubber is wel te krijgen:
http://www.newtoncommercial.co.uk/cars/ ... =86&type=1

maar zoals Red flame zegt, ook in de stoffenwinkel (of op de markt) te krijgen (kan je nog voor verschillende SG/zwaarte kiezen).
netjes op maat/in vorm knippen is misschien nog het moeilijkst ..

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

Heb ze op tv schuimrubber zien bewerken met een electrisch mes.

RE: bestuurders stoel niet 100% meer

Inderdaad is dat gemakkelijk te doen met een scherp mes. ik heb toevallig gister een brommerzadel bekleed en ging ook goed met een brood mes.