Blaasje onder de lak

RE: Blaasje onder de lak

hallo,

ongeveer een jaar geleden heb ik de mini laten spuiten,
de 'Paintjob' was redelijk, de roest komt er overal weer doorheen
dus alles moet weer opnieuw gebeuren.

maar wat ik me afvroeg:
op meerdere plaatsen komen er blaasjes onder de lak.
als ik er op druk scheurt de lak en komt er vocht naar buiten.
als ik het blaasje open krap en alle lak daar weg haal zie je gewoon bloot staal,
er zat hier wel eerst plamuur??

foto's

Blaasje:


Onder blaasjes:




weet iemand hoe dit kan gebeuren?

RE: Blaasje onder de lak

Kan een verschillende oorzaak hebben. Google er maar eens op. Geen goede voorbehandeling, de auto was nog vochting toen ze gingen spuiten. In ieder geval denk ik niet meer naar dezelfde spuiter gaan. Tenzij je nog garantie hebt.

RE: Blaasje onder de lak

Het hoekje waar dit allemaal plaatsvindt is bij de meeste mini's een roestplek. Vuil kan zich aan binnenzijde nogal ophopen en dan heb je op gegeven moment vanaf de achterzijde doorrotten naar zichtzijde. Je kan er dan plamuur opsmeren en heel mooi voorbehandelen etc etc, maar dan blijft het vrolijk terugkomen. Echte remedie is alle rotte plekken eruit en zorgen dat het metaal van alle kanten beschermd is tegen vocht en vuil.

RE: Blaasje onder de lak

Als ik op de foto's kijk zit er veel plamuur/vuller op het A-paneel. Waarschijnlijk zit de roest er in en is er maar een mogelijkheid om dit goed weg te krijgen door middel van het vervangen van het A-paneel. Heel goed ontroesten geeft op termijn na een jaar weer het zelfde effekt.

RE: Blaasje onder de lak

Wie heeft deze auto "spuitklaar" gemaakt, jijzelf of de spuiter?

RE: Blaasje onder de lak

Onthechting van plamuur op kaal plaatwerk. Kan worden veroorzaakt door niet ontvet plaatwerk alvorens te plamuren, verkeerde behandeling/toepassing epoxyprimer (wanneer deze is gebruikt, maar volgens mij niet), vochtintrekking in plamuur. Dit laatste is een sluipmoordenaar, komt regelmatig voor bij restauraties en reparaties. Plamuur trekt vocht aan en slaat deze op. Verdampingsproces is bijhoorlijk lang en overspuiten met grondverf/primers etc heeft tot resultaat dat het vocht naar beneden trekt, richting ondergrond dus. Veel mensen die privé een auto restaureren in een schuurtje, loods etc en deze is niet verwarmd of vochtvrij vergeten na behandeling plamuur deze direct te isoleren met primer tegen vocht. Soms staan auto's wel maanden lang gedeeltelijk in plamuur alvorens deze verder worden afgedekt met een verfsysteem. Het resultaat laat zich raden.... :| :(