bodywork plan de campagne

default

RE: bodywork plan de campagne

Hallo allemaal,

Ik zie even door de bomen het bos niet meer vandaar dat ik hier een antwoord hoop te vinden. Mijn mini project heeft vanzelfsprekend roest, de vervangende onderdelen zijn al besteld. Ik probeer mij een beeld te vormen van het proces dat ik niet moet starten en heb het volgende beeld:

Rondom de roest tot op het metaal schuren
Ruim uitsnijden rondom de roestplekken
Nieuw plaatwerk inlassen (komt een lasser voor)
Als de auto roestvrij is --> alles in de primer
plamuren om hem strak te krijgen
naar de spuiter

Mijn concrete vragen:
Moet je niet de hele auto schuren tot op het metaal of is dit onnodig?
De body strak maken met plamuur voor de primer of eerst primer en dan plamuur?
En hebben jullie nog tips voor de soort plamuur en soort primer?

Alvast bedankt!!

RE: bodywork plan de campagne

Het ligt er geheel aan hoe ver je wilt gaan.

Ik heb mijn mini geheel laten stralen voordat ik plaatwerk ben gaan vervangen. Dat hebben wij met onze andere 2 mini's ook gedaan. De rotte plekken zijn dan geheel weg. En afhankelijk van het type gritt wat er gebruikt wordt, vallen er ook geen al te grote gaten in het plaatwerk.

Na het stralen is het laswerk gedaan. Hierna zijn alle vlakken, welke met stralen niet gedaan zijn, zoals deurhuiden, motorkap en vlakke delen van de body, afgeschuurd. In principe was de geheel body kaal. Deze is nogmaals gestraald en daarna in de epoxy gezet, waarna de body verder klaar gemaakt is om gespoten te worden.

default

RE: bodywork plan de campagne

Dat zou ik graag doen maar daar heb ik helaas de mogelijkheid niet toe. Voor mij is het nu zaak om de mini degelijk op de weg te krijgen en dan hopelijk over een jaar of twee volledig te restaureren als ik een eigen werkplaats heb.