carrosserie rot

RE: carrosserie rot

Hallo,

Zoals bekend probeer ik mijn mini een beetje op te lappen.Begonnen met het achter subframe te vervangen en bij behorende onderdelen. Echter nu het frame eraf is kom ik dit tegen. Zie foto.


Mijn vraag. Is dit fatsoenlijk te repareren? Ik ben een leek vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor jullie welkome reacties!

RE: carrosserie rot

Toevallig heb ik zaterdag deze hoek gerepareerd.
Bij mij was het minder erg als op jouw foto dat wel...
Echter, voor alle rotte delen op de foto zijn (heritage) reparatiedelen verkrijgbaar.
Alleen het dikke gedeelte waar je subframe aanhangt, zou ik van vlakke plaat maken.
Is tevens ook dikker als het overige plaatmateriaal.

Maar; hoe ziet de rest van je body eruit...??

Groet ron

RE: carrosserie rot

Ja is te doen, slijptol pakken en alles netjes wegslijpen en vervolgens vers plaatstaal er terug in lassen.

RE: carrosserie rot

Het is een mini uit 1996. Achter subframe was volledig overleden. Hiervoor staat nu een nieuwe in de conservering en ben ik weer aan het opbouwen.

In de andere wielkast zit ook nog een rotte plek. Voor de rest zijn de bekende mini plekjes, rand onder de koplamp,rand onder het achterraam etc ook een beetje rot.

Helaas heb ik geen garage dus kan ik hem niet zomaar helemaal uit elkaar halen. Maar wat niet is kan nog komen.

RE: carrosserie rot

Voordat je de slijptol ter hand neemt, meet eerst waar je schroefgaten nu zitten ( subframe bevestiging ) anders heb je straks kans dat je frame scheef onder je auto komt te zitten.

RE: carrosserie rot

verplaatst uit Standaard Techniek

RE: carrosserie rot

Ten opzichte van welk punt op de mini kan ik dit het beste meten?

RE: carrosserie rot

Vanuit evt de andere kant ( rechterkant waar de bevestigings gaten zitten ) iig niet waar je gaat slijpen. Dus de vaste punten.

RE: carrosserie rot

Waarschijnlijk wil je Mini rijden en niet direct aan een compleet roest project beginnen. Ik zou als ik de foto bekijk de montage gaten niet helemaal weg slijpen en alleen er omheen nieuw plaatwerk inlassen. Als je echt gaat slijpen is het vaak het begin van veel meer werk. Zo te zien heb je niet direct heritage plaatwerk nodig omdat dit deel normaal vrijwel niet zichtbaar is. Ik zou gewoon zelf wat passend plaatwerk maken uit vlakke plaat. Als je het echt goed wil doen moet je ook alle andere punten beetpakken, maar dan kom je waarschijnlijk nog veel meer tegen. Het wordt langzaam winter en je heb geen garage, los dit op en wacht tot het voorjaar voor de rest. 8)

RE: carrosserie rot

Je hebt daar ook weer gelijk in Ton...maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ie denkt van "alles is nu los, dus nu maar meteen goed " anders moet hij volgend jaar dit nogmaals losmaken om het goed te herstellen. En slechte/koude/regenachtige dagen heb je het hele jaar door, dus kan hij er niet continu aan werken.

Dus zou ik zeggen op mijn beurt..los die plekken meteen goed op ( met of zonder heritage plaatwerk ) nu je erbij kunt. En pak straks de rest aan.

Groetjes,

Maurice

RE: carrosserie rot

Bedankt voor de reacties. Ik ga proberen om deze plekken nu op te lossen en de mini weer door de APK heen te loodsen. Zodra ik een overdekte plek ter beschikkening heb wil ik er een echt project van maken. (Als jullie een plaats weten in of nabij Nieuw-Lekkerland hoor ik het graag)

Dit is het topic waar ik de showcase inzet to zover.

viewtopic.php?f=46&t=43605