Ik heb een carosseriekit van een schade bedrijf. Ik weet de naam niet, die liggen bij mijn ouders. Als ik tijd heb dan zal ik mijn kit van de week even berichten.
Maar het werkt super, ben er ook mee bezig.
- Login of registreer om te reageren
Ik heb een carosseriekit van een schade bedrijf. Ik weet de naam niet, die liggen bij mijn ouders. Als ik tijd heb dan zal ik mijn kit van de week even berichten.
Maar het werkt super, ben er ook mee bezig.
ik durf niet meer te zeggen welke kit ik heb gebruikt. er zijn zoveel soorten. ik had hem ook via een autoschade bedrijf, die hebben altijd goed professioneel spul, heb je de naden ook goed met lak laten vol lopen?
coopie1100hle schreef:
heb je de naden ook goed met lak laten vol lopen?
de carrosserie is nog niet gespoten, alleen in de epoxy
Heel goed, want die carosseriekit die ik heb. Daar kun je gewoon overheen spuiten, met de kleur die je wilt. Ik ga ook de wielkasten van binnen met carosseriekit bewerken. Dat is flexibel en is steenslag bestendig.
Ja je kan er wel overheen spuiten maar hou er wel rekening mee dat de elasticiteit van de verf lager is dan van de kit met andere woorden de verf kan gaan barsten
daarom heb ik de naden eerst met chassis lak laten vol lopen en toen afgekit.en op veel plekken later over gespoten met die steenslag beschermer. dat grove spul. en toen alles in kleur.
Ik smeer de hele bodem in met loodmenie en kit em dan af. Vervolgens wordt ie gespoten en dan smeer ik em nog eens in met tektiel/dynitrol.
:)" title="Evil" /> wat nou, roest? :)" title="Evil" />
Het beste tegen roest is, neem een literblik tectyl/bitumen waar je een spuitkop voor de compressor op kan monteren. giet er een kwart uit. En vul af met een halve kwart benzine en een halve afgewerkte olie!
Het voordeel hiervan is dat de olie in de roest gaat trekken en dat het vettig blijft.
Ingediend door Mini Martin op zo, 04-09-2005 14:50
en het voordeel van de benzine is dat het de tectyl oplost en de olie niet hecht aan je bodem
Dan kan je er net zo goed niets op smeren.
Oftewel: gewoon undercoting/tectyl gebruiken.
Ze hebben het niet voor niets uitgevonden.
DAt valt reuze mee, als je de proffessionele tectyl/bitumen hebt verdunt het alleen het lost de tectyl absoluut niet op!! Werkt perfect! Heb dit geregeld op verschillende oldtimers gebruikt, helaas nog niet op een mini, maar dat gaat nog komen als die van mezelf vanhet winter een opknap beurt krijg!
Maar dingen over roest heen smeren vind ik lapmiddeltjes.
Als je nu eerst begint met een goede roestvrije bodem dan heb je een stuk minder gelazer. Maar om een roestvrije bodem te krijgen is ook veel gelazer, dat geef ik toe
Maar goed dames en heren, heeft iemand nu ook een echte aanrader wat betreft merk carrosseriekit?
[size=75:33gbc4q4]Want dit loopt weer uit op een discussie over roest tegengaan, en daar is al veel te veel over geschreven [/size:33gbc4q4]
Uiteraard begin je met het ontroesten alvorens te gaan tectyleren, maar je hebt altijd wel iets vliegroest en oppervlakte roest en tectyl spuit je er overheen en de roest eronder gaat vrolijk door!
Heb wel eens carresorie kit gehad van 3m en dinitrol, bevallen me beiden eigenlijk wel goed! Niet al te asosiaal dik er op smeren en het droogt goed blijft iets elastisch!
Wat ik haal bij die automaterialenzaak heet Carlofon
Plakt als een gek en is snel droog
RE: Carrosseriekit
Ingediend door Sjoerd op di, 30-08-2005 19:37
Kben al een weer een flink eind gevorderd met de carrosserie en nu wordt het tijd dat die lasnaden eens voorgoed worden afgedicht:
Wat voor carrosseriekit moet ik gebruiken om lasnaden goed af te werken?
En waar is dit te krijgen voor een redelijke prijs?