Je chass nr zit idd in je paravan geslagen. Als je bij
een mini centre een nieuwe besteld, neem dan je papieren
mee en zullen zij er het nummer opnieuw inslaan!
(iig bij McH)
- Login of registreer om te reageren
Je chass nr zit idd in je paravan geslagen. Als je bij
een mini centre een nieuwe besteld, neem dan je papieren
mee en zullen zij er het nummer opnieuw inslaan!
(iig bij McH)
de juiste manier is:
eerst na de rdw toe of iemand laten komen, die na je nummer kijkt en als alles ok is ergens op je mini een ringetje met een nummer plaatst.
jij vervang wat je wilt vervangen.
als je klaar bent met alles, afspraak maken bij de rdw en als het ringetje met nummer nog intact is. krijg jij je nummer weer ingeslagen op een andere plaats dan orgineel. paar dagen later krijg je je nieuwe kentekenpapieren waar staat waar het numme ris ingeslagen.
zo is het bij mij ook gebeurt.
optie 2 is omkatten:
slijp het nummer eruit en las in je nieuwe paravaan of sla het numme rer zelf in.
risico is dat als ze dit ooit zien of iemand vertrouwd het niet je dan mag gaan bewijzen dat dit jouw mini is en niet een gestolen exemplaar.
succes ermee!!!!!
ps: ik heb mijn nummer laten inslaan op de balk onder de bijrijdersstoel. dit deel verwacht ik de komende tijd niet te vervangen. de meneer van de rdw wilde het in mijn kofferbak doen maar dit vond ik een betere oplossing
aha dus dat wordt nog een redelijk geklooi
gaat dat veel geld kosten of niet?
Bij mij hoort deze aan de voorzijde in de bodem...
En je raad het al...die was dus weggerot...en de plaat vervangen.
voederbiet schreef:
aha dus dat wordt nog een redelijk geklooi
gaat dat veel geld kosten of niet?
uit het hoofd geloof ik iets van 65 euro.
viel mij mee. en ik ga er niet voor staan klote.
ze moesten bij mijn alleen langskomen omdat ik mijn mini niet kon langsbrengen. 100euro voorrijdkosten
Eerlijkheid duurt het langst
Als je niks te verbergen hebt, zou ik naar de RDW gaan.
Mijn budget-banger uit 1989 heb ik vorig jaar voor de keuring gehad en daar kwamen ze er (na 15 jaar!)achter dat een letter miste in het chassisnummer.
Dit was een fabricagefout. Er zat een spatie waar en X hoorde.
Mini's hebben alijd SAXX in het nummer, de Mijne heeft nu SA X. Heb nieuwe papieren gekregen. Nummer is de auto is ongewijzigd.
Ze slaan zelf ook liever geen nummers erbij ivm problemen die zich kunnen voordoen bij elke keuring.
Bij mij is dus ook alles weg...
Daar de bodem was weggerot waarover een nieuwe was gelast met daar overheen (toen beide weggerot was)polyesther...
Ofwel niks geen bewijzen niks nada niënte..
Daar ik met mijn eerlijkheid mijn neus al meer heb gestoten doe ik het gewoon zelf
ik moet dus eerst opzoek naar een RDW station want anders moet ik 100 euri voor rij kosten betalen, en dan kijken hun ernaar en kunne ze het regelen?
voederbiet schreef:
ik moet dus eerst opzoek naar een RDW station want anders moet ik 100 euri voor rij kosten betalen, en dan kijken hun ernaar en kunne ze het regelen?
kijk eens op www.rdw.nl
en inderdaad een ritje daar naartoe scheelt je 100euro. ze zijn daar niet de snelste, maar dan is je mini wel 100% eerlijk gemaakt.
ik wordt niet vrolijk bij het lezen van de onderwerpen over het "chassisnummer". Volgens mijn autopapieren had het chassisnummer zich in de bodemplaat moeten bevinden. Inderdaad in de verleden tijd, want dit plaatwerk heb ik reeds vervangen en de resten zijn opgeruimd. ... mmh niet echt handig achteraf, maar "gelukkig hebben we foto's nog"
Iemand ervaring met een dergelijke 'probleem'? Hoe moeilijk gaat de RDW nu doen?
Maar komen ze er wel achter dan heb je een probleem...
Mailtje naar de RDW en je weet meer.
Wil niet het heilige boontje gaan uithangen maar ik verbaas me bij deze topic dat sommige mensen adviseren om iets illegaals te doen.
Als je toch niets te verbergen hebt, ga je toch naar de RDW? Een Mini roest nou eenmaal. En vooral de bodemplaat. Het is toch niet dat je een auto aan het om-nummeren bent?
Misschien is ff gauw een nummer erin slaan de snelste manier maar dan zit je elke APK gespannen of ze moeilijk doen om het chassisnummer. Stel je toch voor dat je door een snelle beslissing in het verleden je je met moeite gerestaureerde auto kwijt raakt
[size=75:su6zskwl][Topics samengevoegd-Demelza][/size:su6zskwl]
hoi... even een vraagje... mijn paravaan is rot nu moet er een nieuwe ingelast worden die heb ik ook besteld een originele van rover maar wat moet ik doen met het chassis nummer?? die staat in me oude paravaan??
oplossingen?? groeten jeroen
Vaak zijn van de paravaan alleen de stukjes links en rechts rot. daar kan je losse stukken voor krijgen zodat het chassisnummer kunt laten zitten.
Als je dat deel toch wil vervangen kun je je mini laten schouwen door een medewerker van de RDW, dan wordt je chassisnummer onder toezicht ergens anders ingeslagen. Ook wordt de locatie dan aangepast op de papieren. Daarna kan je de paravaan gaan vervangen
Ik heb de laatste 2 posts van het topic verwijderd en je vraag en de rest van de reacties aan een bestaand topic geplakt, lees het even door.
ik zoek me rot naar een eventueel chassisnummer o.i.d. Ik heb geen papieren bij de mini en wil deze ooit proberen weer " terug te krijgen" het kenteken is ooit ingeleverd. Bedoeling wat te slopen, maar is uiteindelijk jaren gebruikt als leuk wagentje "voor de jongens" om op het erf te rijden. De wagen heeft nieuwe bodemplaten voor, dus geen nummer. Hele kofferbak onderzocht niets te vinden. Ik heb een polyester flip-front, en er is onder de motorkap nergens iets te vinden. Waar kan ik het volgens jullie eventueel vinden? Ik heb het vermoeden en dat klopt ook volgens vorige eigenaar dat het een Austin Mini MKII is uit eind 60.
Iemand enig idee waar ik nog een nummer zou kunnen terugvinden?
ik raad je inderdaad ook aan gewoon naar de RDW te gaan. Eerlijkheid duurt het langst dus heb je ook nog lang plezier van je mini.
signt by:
Randy
West Coast Jo
heb je al in de watergoot gekeken aan de voorkant van de paravaan? of is die ook weg ivm je flipfront?
In principe dacht ik dat het nummer voor +-1980 op de voorplaat bij de bijrijders stoel werd gezet.
IK heb zelf net ook flink wat gedoe hierover gehad met de RDW.
Ik heb een cabriogebouwd waarbij er een niet meer leesbaar nummer in de paravaan stond. Op de kenteken papieren stond echter dat het nummer op de bijrijders stoel zou zitten. Dat klopte aangezien eht een auto uit 1978 is.
Bij het keuringstation kreeg de rdw het nummer alsnog redelijk leesbaar, en je raad het al; een ander nummer. In principe gold voor mij dezelfde regel als voor een ieder ander waarvan blijkt dat de getoonde gevens(papieren) niet 100% overeenkomen met de auto: Terugkomen op een PAD-dag.
Hierbij komt de politie langs en gaan ze controleren of de auto is, wie je zegt dat het is. Heb je neits te verbergen, en ben je compleet in je documentatie(boekjes, aankoopbewijs/briefje, noem maar op) dan heb je niet echt wat te vrezen.
Klopt alles, en hebben zij geen reden om aan te nemen dat er verder neit iets klopt met de auto/ staat er in hun systeem verder neits vreemds vermeld, dan slaat de rdw mijnheer een nieuw nummer voor je in.
bij mijn clubman van 1972 was het nummer ook niet te lezen, afspraak bij rdw gemaakt om er in te laten slaan.
26 sept inslaan,gelijk daarna apk 27 sept liep mijn schorsing af, kan net dacht ik, maar het liep anders.
Ik kom aan bij rdw zwijndrecht, nummertje en wachten,
mijn clubman op een trailer, ik dacht ik laat hem erop staan, lekker makkelijk, maar ging niet door, hij moest eraf.
2 mannen keken de clubman uitvoerig na,bekeken het nummer nog eens en hebben het nummer opnieuw in de kofferbak ingeslagen.
Ging trouwens met lucht, geheel automatisch.
Daarna weer wachten, wachten wachten.
En toen mocht ik weer naar het loket,vrouwtje zegt tegen me, ik houd het kenteken hier dan stuur ik het op naar veendam, krijg je vanzelf een nieuw!
En dat ging dus niet, voor apk hebben ze dat ook nodig, apk daar was geen optie want er moest nog eea aan gebeuren.
Ook voor een nieuwe schorsing had ik het nodig, immers ik moest hem weer voor een jaar schorsen want het nieuwe kenteken liet nog even op zich wachten.
Lang verhaal kort, ik eerst weer schorsen,terug naar rdw, kenteken ingelevert,door naar de garage, auto gefixt,nog niet afgemeld, omdat ik geen papieren nog heb
Dus ik wacht nog even, maar dan ga ik ook echt rijden met mijn clubman,(doe ik stiekem al)
Dat nummer hoort te staan in de rand van je motorruimte. Precies in de gleuf waar de bovenzijde van je motorkap in valt.
Dat is alleen bij de nieuwere Mini's. Bij de wat oudere staat het op de vloerplaat voor de bijrijder en er zijn ook Mini's die naar ik meen in Belgie gemaakt zijn waar het bovenin de goot van de achterklep staat.
Die laatste is eigenlijk qua roestbestendigheid de meest logische, maar ja.
Dennis
Ingediend door Mini Martin op wo, 04-10-2006 22:55
Dennis schreef:
Dat is alleen bij de nieuwere Mini's. Bij de wat oudere staat het op de vloerplaat voor de bijrijder en er zijn ook Mini's die naar ik meen in Belgie gemaakt zijn waar het bovenin de goot van de achterklep staat.
en bij mijn ouwe 73ger staat het OP de dwarsbalk waar de passagiersstoel aan vast zit.
binnenkort ga ik een hele ouwe (1965) invoeren, en hij heeft alleen een aluminiumplaatje met popnagels op het paneeltje tussen radiateur en binnenscherm links vastgemaakt.
ik ga het chassisnummer echt niet ergens zelf inslaan en dan doen alsof het nummer daar altijd heeft gezeten, dat heeft de RDW meteen door vermoed ik.
beetje kronkel in de weg is dit eigenlijk.
Overleg eerst eens bij de rdw wat te doen, en wat de haalbaarheid ervan is.
Ik ben gisteren naar de RDW geweest, om een nieuw
chassisnummer te laten inslaan.
Het nummer was volgens de garage onvoldoende leesbaar.
Kom ik daar, die keurmeester bekijkt het nummer,
haalt er een schuurpapiertje overheen en zegt:
"Nou, is eigenlijk niets mis mee, met dat nummer."
Alleen de voorloopcode, de letters SAXX, daarvan
waren de X-en wat minder goed leesbaar.
Hij zegt:" Dat geeft niet want dat is toch altijd
hetzelfde, het belangrijkste is de produktiecode"
die verschilt uiteraard wel.
De keurmeester heeft de X-en even met een graveerstift
wat duidelijker gemaakt en dat was het.
Geen 68 euro kwijt, wel een overbodig ritje Almere-Nieuwegein-Almere en bijna de hele ochtend natuurlijk
Sinds oktober is het niet meer van belang waar je chassisnummer staat. Dus als het nummer in het gootje niet meer leesbaar is ben je vrij om het ergens anders te laten plaatsen, ongeacht wat op het kentekenbewijs staat.
Als het vastgelegd staat op de papieren dan dienen de papieren wel veranderd te moeten worden (door de RDW) ...
In oktober zijn 29 aanpassingen doorgevoerd in de apk keuringen. Een ervan is de plaats van het identificatie nummer. De plaats wordt niet meer gecontroleerd op het kentekenbewijs en op het voertuig. Zolang het maar ergens staat. Volgens mij hoeft dus de plaats op de papieren en het voertuig niet overeen te komen.
Als je dus aangehouden wordt ben je de L. als je niet het chassisnummer op je auto kan vinden of als dat niet juist vermeld staat.
hoi hoi;
een kennis van mij kan een leyland kopen van '77.
maar waar kunnen wij het chassisnummer vinden om de papieren te checken??
in de paravaan staat hij in ieder geval niet
waar bevind zich het chassisnummer dan wel??
Als het goed is kan er aan het schutbord een plaatje zitten met daarop het nummer van de mini. Als je voor de mini staat aan de linkerzijde in de motorruimte.
Je hebt ook kan aan de binnenzijde op de bodemplaat van aan de bijrijderskant.
De laatste mogelijkheid die ik weet is op de kokerbalk.
Als het goed is moet er op de papieren van een auto staan waar dit nummer ingeslagen is. Als het niet op de aangegevenj plaats te vinden is, dan zou ik nog een keer nadenken over de koop.
Kijk ook eens in de goot boven de achterklep. Omdat je uit Belgie komt kan het best een daar geproduceerde Mini zijn.
Dennis
als het goed is staat de plaats van het nummer op het kentekenbewijs...
op de mini die ik nu aan het bouwen ben staan 2 chassisnummers, 1 door de rdw ingeslagen (op de plaats die op de papieren staan ) en in de paravaan staat een compleet ander nummer
laten we zeggen dat er een gebruikte paravaan ooit ingelast is, het chassisnummer dat ingeslagen is door de rdw is staat er al zeker 4 jaar in...
Bedankt voor de reacties.
Heb net eventjes gekeken naar mijn papieren; maar hier staat ook nergens de plaats waar mijn chassisnummer is geslagen vermeld.
Mss staan ze wel op de papieren van de leyland maar die hebben we eventjes niet bij de hand naturlijk
Volgens mij staat dat alleen in NL op de papieren. Op de engelse papieren van de mijne staat het ook niet.
Groet ron
heeft er toevallig niemand een fototje van de exacte plaats waar het nummer staat(in de vloerplaat)??
hebben ons al rot gezocht maar is nergens te vinden
of iemand die toevallig zijn tapijt eruit heeft die een fototje kan (wil) maken.
groetjes
Toevallig zijn wij er thuis ook mee bezig geweest. Pa heeft foto's gemaakt van alles terwijl er iemand van de RDW was om alles vast te leggen ivm het later opnieuw laten inslaan van het chassisnummer.
Plaatje is van de bodemplaat aan de bijrijderszijde.
Groeten, Bram
ok bedankt bengeltje
zal nog eens goed kijken.
zit mss verstopt onder een laag bitumen
bedankt
RE: chassis nummer
Ingediend door voederbiet op di, 20-12-2005 20:30
Ik ben dus bezig met het opknappen van mijn flame red, en nu wil ik dus ook het parrafan paneel gaan vervangen, maar staat hier niet het chassis nummer in? en als ik dit paneel vervang, moet ik dan naar de RDW om een nieuw nummer in te laten slaan, of kan ik dat zelf doen?
of heb ik het verkeerd dat het nummer op de
grillhouder zit?
weet iemand dit hier mischien?
alvast bedankt!!!
P.S.
de slijptol in je mini zetten is tog wel raar , maar het is voor het beste