Dashboardrand...oud en nieuw type

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Op mijn Mini uit '84 zit een oude dasboardrand. Dus met zo'n asbakje in het midden en waar een prachtig eitje in kan.

Kan ik een body kopen met een nieuwe dasboardrand (de rechtere), die er vervolgens uitslijpen en mijn oude rand erin zetten?

Doel: behoud van het klassieke dashboard en zo het eitje er beter laten uitkomen.

Heeft iemand dit eerder gedaan?

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Als je de nieuwe plastic dashrand weghaalt, heb je ook de asbak in de bovenste rail.

Groet ron

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Hmm, die rand loopt (uit mijn hoofd) toch rechter?

Hier een foto waar het om gaat:

Oud:


Nieuw:

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Die bovenrand haal je er gewoon af, dan kom je onder dat zwarte plastic/skai gewoon die rand tegen met uitsparing voor het asbakje. ;)

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Het is zoals Ayla zegt, onder de "nieuwe" dashboardrand zit de oude

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Oké, voor alle duidelijkheid. Misschien koop ik onderstaande body. De dashboardrand is duidelijk langer/breder/groter dan bij mijn rode Mini....of kijk ik scheel? (helaas wel de enigste foto)



Alvast bedankt.

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Oké, voor alle duidelijkheid nog 1 keer ;).
Als je die langere/bredere/grotere dashboardrand verwijderd (= 3 moertjes los halen) dan zie je vanzelf eenzelfde dashboard als in je rode Mini.

Dus gewoon kopen dat ding ;)

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Right! Thanks! :)

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Dus gewoon kopen dat ding ;)



Hahaha okee dan :9

Gr. Martijn

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Donkie schreef:
....of kijk ik scheel?



Wat ik al zei, en waar Tincu al antwoord op heeft gegeven.

JA, INDERDAAD

Groet ron

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

Je zult wel 2 gaatjes meer tegenkomen in de rand. Daar zit namelijk de dashboardrand mee bevestigd!

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

3 dus :D

RE: Dashboardrand...oud en nieuw type

4 in een vroegere (pre-'76 ?), 2 in een latere carrosserie.
In de vroege carrosserieën zit de rand met 4 tapeinden/moeren vast, in de latere met twee tapeinden/moeren en in het midden met een plaatje geklemd in het asbakgat.