Dashbord decalls

RE: Dashbord decalls

Ok, heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken, en bezig (met de eerste schetsen) om mijn eigen dasboard in elkaar te fabriceren. Ik ben van plan om ook meteen de knoppen console en de verwarmingsunit van een nieuw front te voorzien.

Maar, als ik de console ga aanpakken, wil ik wel weer de plaatjes/stickertjes/icontjes die erop staan hebben, dus het achterruit verwarming plaatje/stickertje/icoontje, die van de lampen, de blower etc... Ik weet het, ze staan ook op de knoppen, maar die wil ik ook gaan vervangen door schakelaars (erg identiek aan die in de (nieuwe) MINI). Dus, de vraag: zijn die dingetjes te koop, te bestellen, evt. te jatten (j/k)?

Alles suggesties behalve zelf maken zijn welkom!

Meer info over dit project binnenkort op mijn in aanbouw zijnde website.

RE: Dashbord decalls

Kan je ze niet uit een ander type auto halen,bv op een sloop of zo.
Als jij aan de slag gaat voor een dashboard,is het dan niet een idee om dit samen te doen omdat ik ook hiermee bezig wil gaan.
Heb nl twee mini's zonder dashboard

:)

RE: Dashbord decalls

Is goed, ik zal als ik thuis ben uitgebeid neerzetten wat ik van plan ben, en hoe... een aantla details moet ik nog uitzoeken op haalbaarheid, zowel financieel als technisch...

RE: Dashbord decalls

Prima, ik hoor het wel

RE: Dashbord decalls

OK, de eerste details:

Aangezien de Balmoral in het stijlvolle Racing Green is, leek mij een mooie hout kleur (Kers, Walnoot of Vuren) ideaal. Ik ben er nog niet uit of ik voor MDF en fineer ga, of voor the real thing... Ik vrees voor het laatste :), mits het natuurlijk opgewassen is tegen flinke tempratuur schommelingen en vocht. Ik wil er nog wat rondingen in/op hebben, en weet niet of fineer daar tegen kan(barsten in plaats van buigen).
Het aantal klokken ben ik ook nog niet uit. Ik heb geen toerenteller, maar vindt het gewoon stoer om er wel een in te zetten... Al heb ik gehoord dat dat een heel gedoe is met een 1.3i motor (en hoe stel je dat ding af???)?
Verder komen er wel wat kleinere klokken, maximaal 4 in het mid-onder. Ik zit ook nog te twijfelen over een sigaretten aansteker. Niet dat ik in de auto rook (zelden), maar een stroom punt is wel eens makkelijk heb ik gemerkt... Het handschoenen kastje komt dicht te zitten, met een klep... Elke keer weer vliegt er van alles door de auto met een flinke bocht, van telefoon tot Mentosjes... :(
De knoppen console wil ik ook een nieuw gezicht geven. Ik moet nog uitzoeken of dat front plaatje er gewoon af kan, en het hout eroverheen, of dat het hout er gewoon overheen moet, dus dat het orgineel kompleet achter het hout verdwijnt. De knoppen achter het hout zouden dan natuurlijk niet meer aangesloten zijn :).
De nieuwe schakelaars op de console heb ik het liefst in de nieuwe MINI stijl, mooie chromen een-(verwarming e.d.) en twee-traps(licht) schakelaars (of hoe je ze ook noemt). Ik weet nog niet of ik de knoppen aanduiding middels een (plak)plaatje moet aanbrengen, of op (semi) transparant kunstof boven de schakelaars, met daarachter ledjes(die nu ook al in de orginele schakelaars zitten?).
Ook de verwarming wil ik het liefst achter het hout hebben. De zelfde argumenten als boven genoemd spelen hier weer mee... Ook nog even kijken of ik de verwarmings buizen wat platter kan krijgen, want ze nemen wel veel ruimte in. Als er ruimte is, liefst ook contact slot op het dashbord, een plek voor de hands-free kit voor de GSM, en mogelijk een plek voor een nog aan te schaffen start onderbreker.
Verder wil ik wel proberen de middenconslole met verwarming los te houden van het dashbord, zodat je bij een kapotte schakelaar, of ledje o.i.d. niet het hele dashbord er af hoeft te halen...
Heel verhaal, probeer deze week de eerste schetsen klaar te hebben, en uit te zoeken wat wel/niet kan.

RE: Dashbord decalls

Wat betreft een stroompunt; ik heb daarvoor een verlengsnoer voor een 12V-aanslutinguit elkaar gesloopt. Ik heb nu dus een stroomaansluiting-aan-kringelsnoertje, wat in ongebruikte staat in het handschoenenkastje ligt. Als het wel gebruikt is, is het erg makkelijk dat er wat lengte aan de aansluiting zit. Nadeel is nu wel dat het handschoenenkastje open moet staan als het snoertje in gebruik is. Maar het kan natuurlijk ook onderlangs geleid worden, dan heb je dat probleem niet. Nadeel dan is weer dat je het ergens moet laten als het niet gebruikt wordt.

Wat betreft de toerenteller: had je een MPi of een SPi? In het laatste geval is het volgens mij niet ingewikkelder dan bij een carburateur-Mini, aangezien deze ook gewoon een bobine heeft. Enige wat van belang is, is dat het een toerenteller is die geschikt is voor de specifieke pulsen die een Mini geeft (4 per rondgang). Is je Balmoral een MPi (heb helaas geen encyclopedische kennis als het op Mini-uitvoeringen aankomt) dan wordt het lastiger, denk ik, omdat daar geen klassieke onsteking met stroomverdeler en bobine in zit.

RE: Dashbord decalls

Ok Ok,

[newbie look activated] MPi, SPi, wasdat?[/newbie look deactivated]

Geen idee dus... 1996 Mini Cooper met electronische injectie (met zo'n motormanagement kast onder de kap dus...)

RE: Dashbord decalls

Multi Point injectie en Single Point injectie. Beide hebben "elektronische injectie met een motormanagement kast onder de kap" :) De SPi kwam in 1991, volgens mijn boek "De Mini" van Jan de Lange kwam de MPi in 1997. Een 96-er zou dus nog een SPi zijn.

Een MPi is technisch veel complexer dan een SPi (het is maar de vraag of je daar als MPi-eigenaar blij mee moet zijn :)). Een SPi is eigenlijk gewoon een carburateur-Mini waarbij de carburateur vervangen is door een injector (waarbij het inspuitmoment wordt bepaald door de ECU (Engine Control Unit, motormanagement dus). Als ik me niet vergis bepaald in een MPi de ECU ook het ontstekingsmoment. In elk geval is de opstelling onder de motorkap behoorlijk anders en is het verschil goed te zien als je weet waar je naar kijkt.

Als je de radiateur weet te vinden is het verschil vrij makkelijk te zien; bij een SPi zit de radiateur net als bij alle oudere Mini's aan de linker zijkant in de motorruimte (dat is dus kant van de auto, als je voor de auto staat met de motorkap open is het aan de rechterkant). Bij een MPi zit de radiateur achter de grille.

Ook is het verschil te zien aan de ontsteking; een SPi heeft zoals gezegd "gewoon" een stroomverdeler en een bobine, net als de allereerste Mk.1 uit 1959. Een MPi heeft een of ander gecombineerd apparaat. Als je de bougiekabels volgt kom je bij beide bij de stroomverdeler. Bij een MPi zit deze horizontaal, vrij hoog gemonteerd. Bij een SPi zit hij dieper en steekt als het ware uit de motor. Daarnaast vertrekt bij een SPi uit het midden van de stroomverdeler nog een kabel naar de bobine, een cilindertje ter grootte van een drankblikje (waar velen dankbaar gebruik van maken door hun bobine aan te kleden als Coca-Cola- of Red Bull-blikje).

Het verschil in ontsteking is denk ik ook de oorzaak van de moeilijkheid van het monteren van een toerenteller. Dat het bij een MPi ingewikkeld is wil ik wel geloven, maar bij een SPi zou het volgens mij niet complexer moeten zijn dan bij willekeurig welke andere Mini; toerentellers maken gebruik van het pulssignaal dat beschikbaar is op de bobine. Bij een SPi geen probleem, voor zover ik kan bedenken. Bij een MPi wel, want die heeft geen bobine en zul je een of ander signaal van de ECU moeten krijgen voor een toerenteller.

Mocht iemand een foto hebben van de motorruimte van zijn MPi en/of SPi, dan kunnen we misschien regelen dat het op het forum te plaatsen is. Zou wel leuk zijn.

[Edit: typos]

RE: Dashbord decalls

Ok, dank voor de berg info, Eelke! Top. Ik weet in ieder geval nu dat ik, met een "linksdragende" radiateur, een SPi heb :D. Ik heb als het goed is nog een bijna vol fotorolletje liggen. Kan vandaag wel de laatste foto vol schieten, en foto laten afdrukken... tenzij er van die "digioten" zijn met een digi-camera natuurlijk :)

RE: Dashbord decalls

Voor je toerenteller weet ik nog wel een adresje,voor schakelaars etc ook wel...
je plan mbt het dashboard klinkt goed,alleen neem ik het denk ik in een aluminium finish

voor de speciale houtsoorten heeft een vriend van mn vader een meubelfabriek,waar ze alle types hout hebben(hopelijk ook tegen een mooi prijsje)

RE: Dashbord decalls

Ok, ik houd mij aanbevolen! Het hoeft niet echt een budget conversie te worden, maar elke Euro is er weer een!

RE: Dashbord decalls

Blijft er weer meer over voor nog leukere dingen :)

RE: Dashbord decalls

hey kijk ff op deze site voor de maten voor je dash board misschien heb je er wat aan !!!

http://www.niksula.cs.hut.fi/~mdobruck/ ... idash.html

Greetz Remco

RE: Dashbord decalls

Balmoral schreef:

Ik heb geen toerenteller, maar vindt het gewoon stoer om er wel een in te zetten... Al heb ik gehoord dat dat een heel gedoe is met een 1.3i motor (en hoe stel je dat ding af???)?

De nieuwe schakelaars op de console heb ik het liefst in de nieuwe MINI stijl, mooie chromen een-(verwarming e.d.) en twee-traps(licht) schakelaars (of hoe je ze ook noemt).



Mbt de toerenteller weet ik niet of je nu een losse toerenteller wilt of je 2 kloks dash wilt vervangen voor een 3kloks dash, zoals bijvoorbeeld de Coopers geleverd werden. De 2e optie heb ikzelf toegepast. Mijn British Open (ook dat faantaastische dak net als de Balmoral!! :9 ) had standaard ook maar 2 klokken. Ik heb deze vervangen door een 2e hands 3 kloks dash(ook nog magnolia wijzerplaten!!) uit een gecrashte 98er Cooper. Het enige waar je dan op moet letten is dat achterop de toerenteller een stelschroef zit die je bij moet stellen op het juiste toerental (bv mbv stroboscoop met toerenteller). (Dash uit MPI, mijn B.O. =SPI) De bedrading ligt er allemaal al, dus daar hoef je niets aan te doen. Ziet er wel waanzinnig uit, al zeg ik het zelf!


Qua schakelaars heb ik wel iets zien staan op het web bij Minispares in de UK. Ik weet niet of je dit bedoeld, maar goed...


link

Succes!

RE: Dashbord decalls

Kijk, dat dashbord ziet er erg interresant uit. Alleen blijf ik het jammer vinden dat je onder en boven nog dat zwarte (orginele) kunstof ziet zitten. Ik wil zeker proberen om de onderste rand weg te krijgen achter hout.
Die schakelaars kende ik nog niet! Zeker een overweging waard, zolang ze ook in Chrome te krijgen zijn. Thanks vor de tip :)

Betreffende de website met dashbord layout: Er staat hier ergens op het forum ook een topic over, met een iets gedetailleerdere tekening met maten... maar de tip wordt zekers gewaardeert :D!

Ik ontkom er bijna niet meer aan om dit in alle stilte uit te voeren, volgens mij :). Ach, samen met z0rr0 moet het lukker hier iets moois van te maken! Dus, dit weekend volgen de eerste schetsen/uitwerkingen van de ideeen!

RE: Dashbord decalls

Uh ik heb hier ook nog een plaatje kijken of het lukt.

ok was niet gelukt ik zal wel weer ff zoeken op internet.
Heb hem weer gevonden.



Greetz Remco

[Als je een plaatje direct wilt laten zien dan moet je het inpakken in [img]-tags zodat het forum weet dat het om een plaatje gaat. Dat heb ik nu dus even voor je gedaan. -EB]

RE: Dashbord decalls

Nog even over die schakelaar, ze zijn 11 EUR per stuk! :( Das een beetje te gek... En volgens mij zijn dit schakelaars die je over de orginele lichtknop moet zetten, van wat ik er van begreep...

Ik wil echt de orginele schakelaars vervangen. Maar nog steeds, thx voor de input!

RE: Dashbord decalls

Sorry dat ik wat laat reageer. Remco, dit is een erg mooie, goed van maten voorziene tekening! Kan ik dus heel veel mee! Toppie, en thanks :)

Even een vraagje over het dsahboard:

Die uittrekknop van de verwarming, voor Koud/Warm. Is dat alleen een schuifweerstand o.i.d., of is dit een gedeelte wat echt vast zit aan de verwarming, en niet te verplaatsen is zonder allerlei aanpassingen aan het mechaniek zelf? Als het gewoon los is, dus een weerstand o.i.d., zou dat de zaken aanzienlijk eenvoudiger maken voor mij. Even voor de duidelijkheid een plaatje. De knop in de rode circel dus :D



NB: dit is vast en zeker niet de definitieve lay-out. Het is meer een studie tekening, van wat waar zou moeten komen. Klokken gaan waarschijnlijk nog omhoog(zitten nu bijna achter het stuur), ventilatie wordt misschien aangepast, moet nog uitzoeken of ik van de zwarte rand onder het dashbord af kan(echt weghalen, of achter hout o.i.d.) etc...

RE: Dashbord decalls

De verwarmingsknop zit m.b.v. een bowden-kabel (zeg maar net zoiets als waarmee je de rem op je fiets bedient) aan de kachelkraan verbonden, die in de aan- of afvoerslang van je kachel zit. Je bedient er dus direct de kachelkaar mee. Zou op zich wel te verplaatsen moeten zijn.

RE: Dashbord decalls

OK dan, dat had ik dus niet verwacht, maar biedt dus zeker mogelijkheden met verplaatsen! Thx voor de snelle reply. Het project gaat verder. Ben benieuwd of z0rr0 al verder is dan tekeningen, nu zijn Amerikaanse vriendin hier is, en hij een huis gekocht heeft :D

RE: Dashbord decalls

Voor dat je hem helamaal gaat zagen en maken meet eerst even alles in je auto op.
Mijn dashboard is in plaats van 116 cm 118 cm breed en aan de bestuurders kant is hij ongeveer 2 cm hoger dan aan de passagiers zijde.

@ Balmoral Ik vind het een cool idee dat je de radio aan de bovenkant vast maakt maar houd je er rekening mee dat je aan de bovenkant minder ruimte dan aan de onderkant. en dat je eerst ff de diepte moet uitmeten.

Greetz Remco

RE: Dashbord decalls

Klopt, ik heb vanmiddag na het MCZH uitje even zitten meten, en dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. En wat betreft de maten, ik ga eerst met overmaat werken, dus eerst ruim uitzetten, daarna op maat maken... lijkt me erg balen om alles klaar te hebben, om er achter te komen dat het te klein is :(
En volgens mij zijn er meer met de radio bovenop. Weet niet meer wie, maar heb ze weleens gezien. Ga er met het NMM even opletten wie wel en wie niet :D.

Bij de weg, ik wil liever geen MDF met fineer gebruiken, maar echt hout. Iemand een suggestie welke hout soort(en) een beetje Mini bestendig zijn, dus goed op kunnen tegen temperatuurs verschillen en vocht? Lijkt me een beetje balen als na een paar weken al mijn dashbord uit elkaar barst.
En nog een vraagje, moet je rekening houden met het werken van het hout, net zoals met parket?

Dat was hem weer even, en bedankt voor de tips, Remco :)

RE: Dashbord decalls

Fineer is toch niks om op neer te kijken? Wordt toch ook toegepast in dure Jaguars enzo? Of je het nou op MDF moet plakken is weer een andere vraag, maar een compleet dashboard uit, bijvoorbeeld, notenhout lijkt me erg duur (en ik betwijfel of het wel erg stevig is).

RE: Dashbord decalls

Op zich niets mis mee, er is hele goede kwaliteit fineer te krijgen, maar er komen wat afgeronde hoeken, en mischien een soort uitgevreesd gootje (klink lullig, maar moeilijk uit te leggen) om het dashbord heen, en ik ben bang dat de fineer gaat scheuren/barsten op die rondingen...

RE: Dashbord decalls

Met het werken met hout is het belangrijkste dat je het hout niet blank laat maar alles bewerkt met verf/lak of andere produkten.
Dan kan er geen vocht bij en ben je het werken van het hout (Scheuren/barsten, torderen) voor het grootste gedeelte kwijt. Als je het hout bewerkt hebt kan je het beste met Autolak na spuiten om zo een kras vaste laag er op aan te brengen.

Hoop dat je er wat aan hebt :D

Greetz Remco O:)

RE: Dashbord decalls

Natuurlijk blijft boten lak(twee komponenten) natuurlijk het allersterkste.
Ik wil dat in ieder geval als toplaag gebruiken indien ik afzie van het aluminium.
Ziet er goed uit,maar wat wil je ter vervanging van de onderste rand gaan gebruiken?

RE: Dashbord decalls

Daar ben ik nog niet over uit. Er staat op het Tech forum ook iets over iemand die die rand weg wil hebben... Ik weet niet of je de rand er ongestraft vanaf kan halan, zonder dat er van alles uit elkaar gaat vallen :)

Ik wil proberen om er met het dashbord omheen te komen, alleen maak ik me dan zorgen over de ruimte die je overhoud. ALs je het helemaal weg haalt, ben je volgend mij de bodem van het dashbord kwijt, toch?

RE: Dashbord decalls

Nee hoor het is maar een randje.
Echter bij de knoppen ontstaat dan wel een ruimte die je moet zien op te vullen.

RE: Dashbord decalls

Ok, aangezien het op mijn werk erg rustig is, heb ik weer wat tijd gevonden om ideeen uit te werken. Ik ben nu mijn gedachten over de knoppen console aan het laten gaan. Eerste idee is op papier, en hier het eerste resultaat. Nogmaals, allemaal studie tekeningen!



En voor de oplettende kijkers onder ons: 6 schakelaars op de bovenste rij? Yup, naast Licht, Gevaarenlicht, Achterruit verwarming, Mistlamp en Remvloestof check, ook een schakelaar voor het open dak. Nu nog op het dak, maar van plan om dat ook naar het dashbord te halen. Deel van de dakbedekking moet er toch af, want er zal een antenne achter op het dak komen. Wanneer weet ik niet, maar kan ik in iedergeval vast de kabel trekken :).
Bekleding van het dak moet denk ik wel vervangen worden, hij begint te scheuren :(
Bij de weg, onderste rij is Blower selectie, Warmte regelaar en Blower on/off.

RE: Dashbord decalls

Wat wil je met de omlijsting van het oude console-tje doen? Daar kom je volgens mij niet zomaar vanaf, dus dit zal daar overheen moeten ofzo.

RE: Dashbord decalls

[color=darkblue:337whh4o]Ik weet het, ik weet het :(. Ik ben er nog niet uit. De bovenrand kom ik denk ik niet vanaf, omdat dan de hele bovenkant vervangen moet worden, en dat is ook niet de bedoeling.

De bedoeling is het hout over de onderrand te krijgen. Of dat betekent dat dan de zaag er in moet, moet ik nog uitzoeken (liever niet natuurlijk, want dan kan ik het dsabord altijd nog terug brengen in orginele staat, mocht dat om welke reden dan ook nodig zijn).

Als het niet te druk wordt vandaag, zal ik eens kijken of ik een blend kan maken van de eerste dashtekening, samen met de console. Kijken of het een beetje leuk staat, en ook nog te bedienen is, zonder slangenmens te hoeven zijn om de knoppen te bedienen :D.[/color:337whh4o]

RE: Dashbord decalls

Hmmm... Wordt het nu standaard om de kleur zelf aan te passen..? Mooi is dat... Zo onduidelijk is het toch ook weer niet? Hier wordt het een beetje rommelig van, vind ik.

RE: Dashbord decalls

[color=darkblue:384jzyhy]Sorry, maar de orginele kleur komt mij te dicht bij de [/color:384jzyhy]pastel tinten[color=darkblue:384jzyhy]... ben daar nooit zo'n fan van geweest... zelfs mijn babykamer was al hard blauw, omdat ik van[/color:384jzyhy] pastel kleuren [color=darkblue:384jzyhy]alleen maar ging janken :D

BTW:ik datcht je reactie ging over de bovenrand van het dashbord. had niet gelezen dat het over de randen van de Console ging... Als het goed is gaat daar dus inderdaad hout overheen, mag niet al te veel problemen op leveren. Ben alleen benieuwd of die hele verwarmings Unit een beetje te verplaatsen is, naar boven ofzo? Dat ding vreet me een zooi ruimte! :(

En ik maar dashbord en Console niet uit een stuk. Als er eens iets kapot gaat in de Console, hoef ik in ieder geval niet meteen het hele dashbord eraf te slopen. Moet wel weer iets verzinnen dat het wel mooi op elkaar aansluit, en niet na een paar dagen van het trillen spontaan uitelkaar valt :)[/color:384jzyhy]

RE: Dashbord decalls

Verwarmingsunit is niet echt te verplaatsen, dat wordt wel heel rigoreus, denk ik.

Wat betreft de kleuren: toch liever niet, als iedereen zelf gaat beslissen welke kleur ze het liefst hun reactie in maken dan wordt het een grote rotzooi. In principe is de layout van een website natuurlijk een zaak van het beheer.

Waarschijnlijk wordt de kleur wel veranderd, geduld is een schone zaak.

RE: Dashbord decalls

Ok, daar was ik al bang voor... van die verwarming dan :). En wat kleuren betreft, heb je ook wel gelijk. Ik zal kijken of mijn geduld beloont wordt :D

RE: Dashbord decalls

Nou ff een update van mij dan tussendoor.
Mijn rode lak voor mijn dashboard blijkt een mooie aubergine paarse kleur en is niet rood te krijgen allen paarzer. humm !!!!
Mijn mal is bijna klaar maar ik red het niet meer deze week denk ik.

Mijn Gril heb ik wel al mooi gespoten... Ik had een klein beetje roest dacht ik :D maar dat was wat meer dan geplanned. FF zandstralen, verzinken en spuiten 8) Gaat echt goed !!!

Greetz Remco

RE: Dashbord decalls

jij bent tenminste al bezig, ik ben nog steeds bezig met maken van schetesen, omdat ik al die ideeen die rondspoken in mijn hoofd niet allemaal in een keer op papier krijg.

En iets donkers licht krijgen is altijd pittig... Of hele goede dekkende verf gebruiken, of eerst zorgen voor een lichte(re) ondergrond. Denk ik. Dus.

:D

RE: Dashbord decalls

Ok, er zijn weer wat meer studie tekeningen... zal vannavond weer posten. Dit topic wordt een soort "Birth of a dashbord", the newbie edition" :D

RE: Dashbord decalls

Ok, weer een studie tekening, het begint nu ook meer vorm te krijgen, al is het nog steeds een"platte" tekening. Binnen kort gaan we wat meer diepte aanbrengen.

RE: Dashbord decalls

Ziet er goed uit...
Ik ben iemand die niet teveel tekend maar die alles in zijn hoofd heeft zitten en dan aan het werk gaat.Maar ik zal ff proberen of ik het ff voor jullie kan tekenen.

Greetz Remco

RE: Dashbord decalls

Weer een stapje verder.



De kleur is nog wat licht, maar in grote lijnen denk ik wel dat dit het gaat worden :).

Alleen heeft het geliefde dakje weer eens een probleem :(. Wederom scheef getrokken :? . Morgen goddank een vrije dag, want einde van de dag gaan we de papieren van ons nieuwe huis tekenen... dit komt dus eigenlijk niet erg gelegen.

RE: Dashbord decalls

Remco,

hoe zet je dat dashbord eigenlijk vast? Maak je een beugel vast aan de onderkant van het orginele dashbord, of gebruik je lijm? :?

RE: Dashbord decalls

Ik ga mijn Dashboard vast zetten door een gedeelte aan het frame vast te schroeven en op sommige punten om het frame heen met een klem. Ik heb al enige ideeen op papier gezet zal ze nog ff digitaal maken voor de verduidelijking.
Maar ik wil hem wel maken dat hij ook nog los gekoppeld kan worden zonder breek en sloop werk.

Lak update ik heb een bedrijf gevonden die wel voor mij de lak kan mengen zodat ik wel rode lak heb.

Greetz Remco

RE: Dashbord decalls

Ja, dat wil ik ook, zeker met de console... moet wel een beetje makkelijk demontabel blijven, heb geen zin om uren te pielen om dat dashbord los te maken. Ik heb wel een idee van heo en wat, en volgens mij is dat ook gewoon te koop bij de ijzerboer..schuifjes met een druk borging(soort pinnetje) daarop, zodat ie niet los kan schieten. Zou mooi zijn als ik dat voor elkaar krijg... shuifjes open, dashbord eraf... hmmmmmm...:)

RE: Dashbord decalls

#$@^&@%% heb ik mooie tekeningen gemaakt, kan ik die posten en mailen zodat jullie eindelijk mijn idee konden zien.......
Vergeet ik de %$@#*&@% floppy.

Dus volgende week maar...

Greetz Remco

RE: Dashbord decalls

Zo ff een dashboard update:
Ik heb hem nu op maatgemaakt en hij past er in.
Ik ben nu bezig met het op maat maken van de bevestigings punten aan het frame.
Ik ben nog steeds op zoek naar doorzichtige rode interieur lak maar die schijnt bijna niet te bestaan alleen bijts is aanwezig, en dat wil ik NIET !!!

Greetz Remco O:)

RE: Dashbord decalls

remco heb je de tekeningen al?

ben benieuwd,moet nl binnenkort ook aan het knutselen beginnen

RE: Dashbord decalls

Zorro ik mail ze je ff ik heb ngeen verstand van web pagina's.
Greetz Remco