een a-paneel bijspuiten in metallic is relatief het makkelijkst. kleurverschil zie je niet echt aangezien het een erg klein paneeltje is...
- Login of registreer om te reageren
een a-paneel bijspuiten in metallic is relatief het makkelijkst. kleurverschil zie je niet echt aangezien het een erg klein paneeltje is...
Ga naar een "echte" verfman/vrouw.
Die ketsen een klein stukkie van je lak af en op die manier kunnen ze je kleur baseren.
Tenminste hier in de buurt moet er zo eentje zitten die dat kan.Dus er zullen er wel meer zijn die dat kunnen.
Ze zullen er wel bijzeggen dat ze niet kunnen garanderen dat.............
Afketsen? De moderne spuiters hier in de regio meten gewoon de kleur met een apparaatje op de auto, kleurcode rolt eruit en computer gaat aan het mengen.
De echte spuiters (mijn opa was een echte autospuiter) kunnen tot op de honderdste nauwkeurig met de kleurenkaart en het blote oog de kleur mengen.
Zeker niet de hele auto spuiten. JP car color is een hele goede en hij kan de kleur bepalen zoals die nu is.
Let er uiteraard wel op dat je bij het verwijderen van het a-paneel niets anders beschadigd, want dan moet je wel de rest spuiten
Guantia79 schreef:
tot op de honderdste nauwkeurig met de kleurenkaart en het blote oog de kleur mengen.
Tot op een honderdste wat???
Idd ik heb de hele zijkant laten doen, tussen de 2 las-naden, zeg maar. Kleurverschil is hier ook niet te zien. Enige verschil is dat de "oude" verf allemaal kleine krasjes heeft. De nieuwe verf is nog helemaal glad.
Guantia79 schreef:
De moderne spuiters....
Moderne spuiters zijn allemaal mietjes als je het mij vraagt,euh no offense hoor,maar het word ze wel makkelijk gemaakt allemaal.
Kastje kijkt kleurtje,kastje maakt nummertje,spuitertje doet nummertje in computertje en machientje maakt kleurtje.Goed zo spuitertje wat kan je dat toch goed!!
Als ie het helemaal goed heeft spuit een robot ook nog de wagen voor em.
Ja dat zijn de spuiters.
Ik blij dat ik het nog gewoon met de meetlat en de maatbeker heb geleerd
sorry hoor maar zo kun je toch overal over klagen!!
de boeren van vroegah moesten ook met de hand melken das nu ook nie meer zo
volgens mij is het gewoon zo : als het maar goed gedaan wordt!!!
Leve de vooruitgang
anders zou het spuiten helemaal niet meer te betalen zijn
rick-mini schreef:
sorry hoor maar zo kun je toch overal over klagen!!
de boeren van vroegah moesten ook met de hand melken das nu ook nie meer zo
volgens mij is het gewoon zo : als het maar goed gedaan wordt!!!
Juistem, alle boeren aan de robot, ik weet nog wel een goed adresje
Groet ron
alle boeren aan de robot
zullen die koeien lachu :)" title="Evil" />
ontopic .. BRG is er in behoorlijk wat variaties, dus laten maken aan de hand van de rest van de mini is het best.
(niet vergeten de achterkant ook te behandelen)
succes,
Theo van den Bogaard
En de reden dat dit topic weer boven is gehaald
Hou iig de chat tot een minimum aub.
En reacties over bedrijven graag via PM (al denk ik dat dat gezien de leeftijd van het topic niet meer nodig is)
RE: deel spuiten of helemaal?
Ingediend door Fazerray op vr, 05-05-2006 16:44
Even een vraagje tussendoor; zoals iedere mini roest die van mij ook op de bekende plaatsen.
Nu wil ik in de toekomst de A panelen vervangen.
Als ik dat heb gedaan, moet ik dan de hele auto laten overspuiten om kleurverschil te voorkomen of kan ik de kleur (met de daarbij behorende verwering) ook uit laten lezen en laten mengen, zodat er nauwelijks of geen kleurverschil ontstaat?
Het zou gaan om een metalic lak.( Britisch racing green, maar kleurnummer heb ik zo niet bij de hand)
Mocht het mogelijk zijn, weet dan iemand een goed bedrijf waar ik de kleur kan laten uitlezen en de verf kan laten mengen?)