een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

RE: een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

hoi, ik zal me ff voorstellen,ik ben Maarten 20 jaar en ben al heel lang een grote minifan, het enige nadeel wat er is.......... ik rij nog in een peugeot inplaats van een mini :?
ik zal het ff kort uitleggen: rijbewijs gehaald, minigeil, mini willen kopen, ouders zeggen niet betrouwbaar, rijden peugeot, mee naar peugeot dealer, eerste auto, weinig kilometers, snellere versie, gekocht, veel plezier in gehad, maar nu mis ik wat.

kortom, ik wil mijn peugeot 106 mk1 inruilen voor een mini cooper en nog wat geld bijleggen, maar ik weet dat mini's onder je kont vandaan roesten (spreekwoordelijk) en als ze niet veel onderhoud hebben gehad ook niet erg betrouwbaar zijn, wil ik die betrouwbaarheid wel!

nu de hoofdvraag: heb ik voor ongeveer 5.500 euro een mooie berouwbare mini cooper,

ik heb wel rond gekeken op verschillende site's, veel minimagazine's gelezen,zoekfunctie gebruikt op het forum enz.
maar er gaat niets boven het advies van miniliefhebbers en kenners bij elkaar! :D

RE: een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

in mijn ervaring heb je dan een goed onderhoude mini die betrouwbaar is, je hebt geen super jonge mini maar ja dat hoeft ook niet :)

je hebt een lijst op het forum met aankooptips, lees die door, print die uit en als die mini daar aan voldoet dan heb je een pirma mini!

RE: een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

Voor 5.500 euro koop je echt wel een hele goede mini... Maar je moet wel weten waar je op moet letten. Hier op het forum staat ook iets over aankoop tips, lees die eens goed door. En de bekende roestplekken is ook ergens bijgehouden op het forum. Met die gegeven kun je zelf ook snel zien of ze niet teveel voor een mini vragen. Want in mijn ogen koop je voor dat bedrag echt wel een (nagenoeg) roestvrije mini.

RE: een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

de aankooptips heb ik al doorgelezen, veel wist ik al uit de mini magazine, aan welk jaar en km-stand moet ik ongeveer denken?

maar alvast bedankt voor de snelle reactie !

RE: een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

Zelf hecht ik nooit zoveel waarde aan de kilometerstand bij mini's. Ten eerste gaat de km-teller maar tot 99.999, dus als er 50000 opstaat kan dat net zo goed 150000 zijn. Het ligt er maar net aan hoe er met die mini is omgegaan. Ik vind een proefrit altijd belangrijker dan de km-stand. Ga er ff een stukje meej rijden en test alles goed uit, door er beetje grof meej om te gaan. Dan merk je al snel of er gebreken zijn of niet.

Maar voor 5500 euro denk ik dat je een mini hebt van tussen de 8 a 10 jaar oud.

RE: een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

hoihoi

ik heb een mini gekocht bij een dealer(mp int.).
mini staat er nou bij als een roestig autotje,maar hij word helemaal opgeknapt en dus ook roest vrij gemaakt door de slechte delen te vervangen en op nieuw gespoten dus weer als nieuw.
standaard rijklaar koste hij me ongeveer 5750,- maar ik laat het 1 en ander er aan veranderen dus word hij duurder, maar dit hoef niet.

volgens mij kan je voor die 5500,- een leuke gerestaureerde mini kopen bij 1 van de onderstaande bedrijven.
en extra's kan ook beetje bij beetje ipv in 1x
suc6
pje

RE: een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

voor 5500 kan je een hoop kopen, die hoop kan varieren van een hoop roest tot een hoop plezier...

laat je niet gek maken en kijk rustig en lang rond.

een goed gerestaureerde kan beter zijn dan een 'nieuwe' roestbak

RE: een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

Is hofman leek een betrouwbare autohandelaar om je mini bij te kopen? Daar kan ik waarschijnlijk mijn peugeot 106 inruilen... vandaar

RE: een mooie vraag over een cooper van 5.500 euro

Ervaringen met specifieke garages (in dit geval Hofman) graag via PM of mail naar de vragensteller. En bedenk goed dat er bij elke garage wel tevreden en ontevreden klanten te vinden zijn, dus baseer je eigen oordeel niet teveel op 1 verhaal.