RE: extreem audio project
Ingediend door ShortyBoy op wo, 15-02-2006 22:57
dat is echt geweldig maybe een ID voor mij hahahaha.
Gr Dennis
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door ShortyBoy op wo, 15-02-2006 22:57
dat is echt geweldig maybe een ID voor mij hahahaha.
Gr Dennis
dat spul waar ze die hoedeplanken mee maken, wat is dat precies, en is het duur/makkelijk in gebruik?
basel schreef:
dat spul waar ze die hoedeplanken mee maken, wat is dat precies, en is het duur/makkelijk in gebruik?
is gemaakt van polyester, vergt wat oefening maar is feite is het een aantal glasvezel matten doordrengen met hars waar een verharder aan toegevoegt is.
De matten kun je ik elke vorm aanbrengen en dus zijn de mogelijkheden erg groot.
verder info over polyesteren staat vast wel ergen op het forum.
Ik mis alleen een foto van het dempen. Reken maar dat die hele mini meedreunt. Vooral gehele kofferbak en de achterbank en hoedeplank was bij mij een ramp,...
Artfull, ik denk dat dat best wel meevalt. Ik heb een gepoorte 12” op de achterbank liggen, dus hij speelt in de zelfde ruimte als waar je luistert. Ik heb momenteel alleen de deuren gedempt.
In de kofferbak zitten meer dreunt hij sneller tegen de wand aan. Daardoor lijkt alles harder te trillen.
Ik hoor alleen luidruchtig trillen als de sub echt lage frequenties speelt… toen ik de sub in de kofferbak had liggen trilde ook alles veel meer, terwijl ik er toen minder vermogen op had staan. Toen 550W, nu 750W…
Bekent niet dat dempen geen must is!
Dempen houdt in dat je overal dreunmatten bevestigd, zodat je auto niet uit elkaar trilt..
Het zorgt ervoor dat je geen trillingen e.d. in de auto hebt, door de druk en het geluid in de auto..
m.mondriaan schreef:
Wat houdt dat in dempen
Dempen betekend het verzwaren van het materiaal d.m.v bitumen o.i.d.
Een speaker (conus) zet zich namelijk af op het materiaal waar hij op gemonteerd zit. Zou dit materiaal te “slap” zijn kan hij zich niet optimaal afzetten, waardoor je geen optimaal gebruik maakt van de kwaliteiten van een speaker. Met name de lage frequenties worden door een speaker zo beter doorgegeven. (Deze moeten zich ook harder afzetten)
Dit is het hoofddoel van dergelijke dempingmaterialen. Waar hij dus ook voor gebruikt wordt is het verzwaren van andere oppervlaktes, zoals de rugleuning, kofferbak e.d.. Hierdoor trilt dit niet mee, wat weer vervelende resonanties voorkomt.
Hopelijk snap je zo het principe van dempen een beetje.
Hoi,
Ik was toevallig vorige maand begonnen met een hoedenplank uit polyester te maken. Maar zo strak als deze denk ik niet dat ie zal worden. Maar practise makes perfect! Trouwens dempen doen ze wel kijk de deur maar even! Ik ben ook bezig een kleine sub bij de achterbank te plaatsten alleen de tijd ontbreekt me!
Mvg Cyril
cyril schreef:
...bezig een kleien sub bijn ed achterbank ...
Hoe noem je dat?
tss dagt dat ik allen gek was met me .1000w sub in kofferbak .en 2x 2000w subies op achterbank .
maar er zijn der nog meer gekken gelukkig haha
base schreef:
tss dagt dat ik allen gek was met me .1000w sub in kofferbak .en 2x 2000w subies op achterbank .
maar er zijn der nog meer gekken gelukkig haha
Hmm, en de rest van de install?? of heb jij alleen subs in de auto liggen?? [size=67:nskrlqws](ook nog eens verschillende... )[/size:nskrlqws]
gto hooge toonen gto midde toonen alles staat zuifer op elkaar afgesteld uiteraad . dvd speller naviegatsie radio . cd ,mp3 . wat wil je nog meer weten ?
Wat voor versterkers je hebt bijvoorbeeld, is belangrijker dan de duizenden watt's van de subwoofers.
Roger schreef:
Wat voor versterkers je hebt bijvoorbeeld, is belangrijker dan de duizenden watt's van de subwoofers.
precies en RMS waardes.. Maximale waardes zeggen me geen ......, ik weet ze uberhaupt niet eens van mijn spul.
veel voorkomende opstelling 1000W (Rms???) subwoofer en de andere speakers direct op de radio (15W Rms). Je kunt op je klompen aanvoelen dat daar de verhouding enigzins verstoord is
p.s. verschillende subwoofers kan m.i. nooit zuiver klinken, je zit in het zelfde frequentiebereik met verschillende speakerkarakteristieken ...
en 2x 2000w subies op achterbank
subs van 2000 watt? die wil ik wel eens zien, als je al eens 300 watt rms hebt dan ben je al een heel eind, en dan moet je al goed je best doen met de install.
En je moet niet op mp3 spelen, daar zit superveel vervorming in..
Zo verpruts je je complete audio en dat zou zonde zijn..
coopie1100hle schreef:
en 2x 2000w subies op achterbank
subs van 2000 watt? die wil ik wel eens zien, als je al eens 300 watt rms hebt dan ben je al een heel eind, en dan moet je al goed je best doen met de install.
1x 12" van 600WRms is mij eigelijk net genoeg, staat wel 750WRms versterkervermogen op.
En worden ondersteund door een 150WRms composetje die ook 225WRms per deur krijgen.
TinusVW":2egab2lj]En je moet niet op mp3 spelen, daar zit superveel vervorming in..
Zo verpruts je je complete audio en dat zou zonde zijn..[/quote:2egab2lj]
klopt, maar wel onrealistisch. om echt zuiver te spelen, moet je ook niet gaan rijden.. Brengt ook veel verstorende factoren mee. Dus voor gewoon rijden met de radio aan is dat goed genoeg. Voor wedstrijden is dat inderdaad funest...
Mmmh.. audio freaks!!!
Het zit nog niet in mijn mini, voorlopig doe ik het ff
met een compo setje in het dashboard en ovaaltjes onder
de achterbank van caliber.. maar dit is mijn bescheiden
bijdrage die ligt te wachten voor inbouw..
Caliber CA2150
Caliber CA2300
Caliber CA6400
Caliber CX-R4 Crossover
Focal 165KS Compo
Rockford DVC kicks
Rockford RF1214 sub
Op de versterkers na en andere kickbassen, zat dit al
in een van mijn vorige auto's en presteerde het om 132dB te halen.
Ik had toen de aller eerste rockford 4.6 versterkers erin
hangen, met maar 4x 35 watt.
Deze caliber lijn is een limited edition (verchromed) en heb ik
overgenomen van een kameraad, uit zijn demo auto.
Voorheen werd het aangestuurd door een Alpine, maar aangezien
deze slecht gebrande cd's leest wil eens voor iets anders
gaan kijken..
LowRida schreef:
Focal 165KS Compo
Rockford DVC kicks
nice stuff!
Ach je moet maar een hobby hebben, zeg ik maar...
zo heb ik de auto van mijn moeder vol zitten met JBL spul, voor het geval de Mini het eens een keer niet doet
En die wordt waarschijnlijk geupgrade met Audison :)" title="Evil" />
Ik heb mijn huidige auto volgebouwd met Kicker en dan de K-lijn ervan..
Gaat echt goed hard en nog veel belangrijker: het blijft super zuiver, alsof je bij een live concert bent..
Ben 6weken bezig geweest om mijn kist te bouwen met een ex emma jurylid en meervoudig nederlands kampioen, zowel SPL als SQL..
@LowRida Rockford is ook lekker,sowieso die amerikaanse merken, incl JBL, want in de US moet je RMS leveren wat er op de doos staat en bij kicker krijg je een testcertificaat(alles wordt 1 voor 1 getest)..
@Peter voor gewoon rijden maakt dat ook niet uit, sowieso rij ik zelden tot nooit met een hoog volume..
hmm, in de Mini is dat wel nodig.. haha anders hoor je niks...
nee, ik heb op cruisestand de radio 50% open, om te knallen 65-70%.
tsjeck mijn (link naar de) website voor mijn spul...
Ik heb een open uitlaat, vanaf de cat naar achter van 14cm doorsnee..
Daar kan menig mini nog een puntje aan zuigen qua uitlaat herrie..
Echt een ongelovelijke herrie, maar klinkt nou eenmaal lekkerder onder het rijden..
Ziet er wel goed uit dat spul wat ze hebben..
TinusVW schreef:
@LowRida Rockford is ook lekker,sowieso die amerikaanse merken, incl JBL, want in de US moet je RMS leveren wat er op de doos staat en bij kicker krijg je een testcertificaat(alles wordt 1 voor 1 getest)..
Behalve de GTO serie van JBL.. Commerciele meuk zeg maar!
Ik heb ze in mijn benz zitten en ze zuigen als de neten!!
Ik heb vroeger de TL900 gehad, een 3 weg ovaaltje, die
dingen gingen loeihard en waren niet stuk te krijgen!
Mijn zwager heeft ze nu nog in zijn polo, ongelovelijk!
Eerst hebben ze 3 jaar lang zwaar op hun klote gekregen
in mijn auto en nu heeft hij ze al een jaar of 4 in zijn
polo zitten.. en nog steeds zuiver..
lekker offtopic! maar leuk...
Ik heb dus de auto van mijn moeder vol zitten met JBL. Alhoewel vol... 1 16cm GTO compo en 2 vierkanaals JBL's 2x 4x40WRms.
Zo heb ik voldoende vermogen en ik kan alles actief aansturen (elke speaker een eigen versterker kanaal)
Voordeel is, dat je genoeg controle en voldoende power (2x 2x150WRms) hebt om de speakers goed te laten klinken. Elke deur heeft dus een eigen versterker en daarbij krijgt de tweeter 1 kanaals en de kick 1 kanaal.
No Subs needed! :)" title="Evil" />
En dan heeft moeders nog de kofferbak vrij voor haar
boodschappen
JBL is geen MTX,Rockford,Kicker,Boston e.d., maar in principe is het goed spul voor het geld het is 1 van de betere lijnen in zijn prijsklasse..
En het is natuurlijk ook wel een beetje hoe je ermee omgaat..
TinusVW schreef:
JBL is geen MTX,Rockford,Kicker,Boston e.d.
Ben nooit echt onder de indruk geweest van MTX, maar das persoonlijk... en rockford heeft me de laatste 2 jaar ook niet meer kunnen verblijden met hun spul.
Die kicks die Lowrida liet zien, dat was nog kwaliteit...
En het is natuurlijk ook wel een beetje hoe je ermee omgaat..
Exact, zo heb ik een US-Blaster demowagen gehoord die ik nog helemaal niet zo slecht vond klinken en een Kicker-mobiel waar de tranen me haast in de ogen sprongen... Een degelijke inbouw is de basis van goed geluid
Een degelijke inbouw is de basis van goed geluid
Volledig mee eens!
MTX is voor SPL wel goed te gebruiken, maar iedereen heeft idd zijn eigen voorkeuren en dat is maar goed ook..
Ik wil straks ook graag met polyester gaan werken..
Heb nu nog 18mm HDF..
En met Boston ben bang dat dat nog wel ff sparen wordt [/quote]
polyester heb ik geprobeerd, was bij mij geen succes, zit dus ook in het MDF...
ik heb hier nog 2 16cm Boston kicks liggen (125W) alleen geen plek om ze te laten spelen
Misschien dat de complete JBL install weg gaat en daarvoor komen 2 Audisons, passen de Bostons perfect bij!
Boston is de beste uitvinding na gesneden brood..
Maar als je er een complete install van wilt hebben ben je wel wat kwijt..
Maar dat is echt zo geweldig zuiver..
Ik had die JBL's er allang uit gehad..
Ja hard!
Waar heb je anders dikke audio voor? Om samen met je oma
naar Gulio Eglesias te luisteren?!? (wat dan wel weer erg zuiver klinkt hehe)
TinusVW schreef:
Boston is de beste uitvinding na gesneden brood..
mwhooaa, dan heb je bijvoorbeeld, Exact! (met uitroepteken) nog niet gehoord... Dynaudio, Peerless Vifa etc etc...
Ik had die JBL's er allang uit gehad..
Had ik de versterker niet voor, heb geen filter met tweeters... En zoveel geld ga ik niet in mijn moeders audio steken.. uhh
Die luistert Andre Rieu, en veel regionaal :)" title="Evil" />
Die gaan goed op JBL
p.s. LowRida, geen interesse in verkoop van die RF kicks??
LowRida schreef:
Ja hard!
Waar heb je anders dikke audio voor? Om samen met je oma
naar Gulio Eglesias te luisteren?!? (wat dan wel weer erg zuiver klinkt hehe)
Hard vind ik leuk op meetings en shows als Full-Speed enzo, maar als ik gewoon in de auto rijd heb ik daar nooit zoveel behoeft aan..
Mijn moeder heeft een complete Harmann en Kardonn(als je t zo schrijft) in de auto, dat knalt ook goed..
En Peter, die merken die jij noemt die ken ik niet..
Roger schreef:
Wat voor versterkers je hebt bijvoorbeeld, is belangrijker dan de duizenden watt's van de subwoofers.
Frequency response 18 - 1.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 87 dB
Qts 0.48
Recommended sealed enclosure (Litres) 18.4 - 35.4
Lowest resonance frequency (FS) 35.6
Maximum Power 2.500 Watt
Nominal input power 800 Watt
Vas 14.63
Woofer size (cm) 25 cm
Dual 4-ohm voice coils: 2 or 8 ohm Yes
zijn de gegevens van me subs op achter bank
Frequentie bereik van 10Hz-40kHz.
4x50W RMS & 2x75W RMS
is van me ene versterker
160 watts x 2 + 300 watts x 1 at 4 ohms
60 watts RMS x 4 + 107 watts RMS x 2 at 4 ohms
en dit van me andere
alleen de ge gevens van me koffer bak subi weet ik zo ff niet vmeer moet dan ff papieren van op zoeken .
voldoen invo dacht zo af wil je nog meer wetten
Peter schreef:
p.s. LowRida, geen interesse in verkoop van die RF kicks??
NEEN! :)" title="Evil" />
Met pijn, moeite en veel geslijm bij mijn maatje heb ik
ze eindelijk kunnen krijgen nadat ik een computertje voor
hem gefixt had!
Ze zijn nog niegel nagel neu..
TinusVW":3ewijxwv]Hard vind ik leuk op meetings en shows als Full-Speed enzo, maar als ik gewoon in de auto rijd heb ik daar nooit zoveel behoeft aan..[/quote:3ewijxwv]
Nou ehh.. ik heb mijn install niet voor andermans oren
gekocht! Wel leuk als je er mee kan showen, maar persoonlijk
leuker als ik er lekker zelf van kan genieten als ik
flink aan het gummen ben!
That's the spirit..
base schreef:
Frequency response 18 - 1.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 87 dB
Qts 0.48
Recommended sealed enclosure (Litres) 18.4 - 35.4
Lowest resonance frequency (FS) 35.6
Maximum Power 2.500 Watt
Nominal input power 800 Watt
Vas 14.63
Woofer size (cm) 25 cm
Dual 4-ohm voice coils: 2 or 8 ohm Yes
zijn de gegevens van me subs op achter bank
Een pioneer TS-W2504SPL toevallig
base":2qzc4zgm]
160 watts x 2 + 300 watts x 1 at 4 ohms
60 watts RMS x 4 + 107 watts RMS x 2 at 4 ohms
[/quote:2qzc4zgm]
Jbl GTO 755.6 tevallig
base":2qzc4zgm]
Frequentie bereik van 10Hz-40kHz.
4x50W RMS & 2x75W RMS
[/quote:2qzc4zgm]
JBL GTO-6000 Toevallig ,
Mischien makkelijker om meteen je type nummer te vermelden
RE: extreem audio project
Ingediend door cyril op wo, 15-02-2006 22:52
Hoi,
Ik kwam op een andere site een extreem audio project tegen in een mini. Deze auto komt niet uit nederland maar uit polen. Dit belooft veel leuks voor IMM2006!!
Kijk maar:
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 086&Page=1
Mvg Cyril