fibreglass bootlid

RE: fibreglass bootlid

Weet iemand precies (dus niet ongeveer :P ) hoeveel een volledig fibreglass achterklepje aan gewicht bespaart?

Is het de moeite waard, dwz: weegt de gewichtbesparing op tegen de extra moeite met strakmaken ed?

RE: fibreglass bootlid

hoezo extra moeite met strakmaken??? omdat het poly is?

RE: fibreglass bootlid

Ja idd..

Ik bedoelde eigenlijk dat het meer moeite is om het mooi te krijgen (ivm met pasvorm en idd oppervlaktestructuur).

RE: fibreglass bootlid

dat is te doen maar dat wordt dan met het rollertje en eindeloos polijsten.

RE: fibreglass bootlid

Polyester wordt meestal afgewerkt met een gelcoat die het oppervlak glad maakt, tevens is het mogelijk om een kleur toe te voegen.

Veel polyester auto's zijn zo afgewerkt en ook de meeste polyester onderdelen die je voor een Mini kunt kopen, de polyester structuur zie je dan eigenlijk alleen aan de binnenkant.

Dennis

RE: fibreglass bootlid

Polysterklepje scheelt ongeveer 3.5 kilo. tov normale kofferklep om precies te zijn. Glad maken geen probleem. tenminste niet die ik heb.

Dwz. enkelskin kunststofkofferklepje. dubbelskin weet ik niet.

Dus tel uit je wints.

Nog meer gewichten bespaar tips:

Zijruiten+windupwindow 15kg
mechanisme ruiten per stuk 2 kilo
deuren ongeveer 10 kilo weg te halen.
isolatie van bodem ongeveer 15 a 20 kilo
bekledingset verwijderen ongeveer een kilo of 5
hier en daar zijn er nog meer besparingen te verkrijgen. Alleen comfore moet je wel inboeten. veel meer lawaai overdracht enzo.

Groetjes

RE: fibreglass bootlid

ik wil niets aan comfort inboeten. Sterker nog, ik wil het wat verhogen. Ik schat dat er circa 30 kg demping in komt en ook de rolkooi gaat veel gewicht toevoegen.

Om dit wat te compenseren wilde ik een aantal componenten vervangen voor lichtere....Ik hou de kofferklep als optie :)

RE: fibreglass bootlid

Het verhaal over algemene gewichtbesparing heb ik gesplit:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 497#286497