Kan je geen advies geven over het flipfront, maar ben wel geinteresseerd naar het cabrio verhaal.
wil er zelf tzt ook 1 bouwen
- Login of registreer om te reageren
Kan je geen advies geven over het flipfront, maar ben wel geinteresseerd naar het cabrio verhaal.
wil er zelf tzt ook 1 bouwen
Ingediend door Bustuh op di, 03-05-2005 22:03
oke ik laat het je weten, dus hou het forum in de gaten!!
Groeten Stefan
een flipfront is in principe een verzwakking van je carosserie. maar dit kan je weer opvangen door hem te verstevigen met brace-bars.
ik zou zelf bij een cabrio zelf iets maken om je neus te verstevigen.
tip: neem geen polyesther neus. maar als je dan toch een cabrio maakt maak dan ook een neus van staal .
succes ermee!!!
Ingediend door Bustuh op wo, 04-05-2005 07:35
staal zodat je de stevigheid behoudt bedoel je of vind je dat persoonlijk mooier?
denk dat ik polyester zou nemen om gewicht te besparen en vanwege het roesten.
maar mischien zie ik iets over het hoofd.
ik weet dat over dit al is eerder gediscuseerd.
Groeten Stefan
een stalen flipfront zit net zo los van de rest van de koets als een polyester versie, dus die stevigheid ben je kwijt. Een stalen flipfront zal minder vervormen van zichzelf, dan een van polyester. In een polyester flipfront kan je ook wat eigen stevigheid inbouwen door er wat (stalen) strips (o.i.d.) in te lamineren ?!
(als je gewicht wilt sparen en open rijden: roadster)
FWIW,
Theo van den Bogaard
Hee zouje niet zaterdag gaan naar Huissen? ipv vrijdag?
met de carbooth sale zullen er ook veel minis zijn waaronder wellicht ook cabrio's met flip fronts
Ik heb zelf fotos van Cabrio 's met flipfront die zal ik je van het weekend wel even meelen
Bustuh schreef:
staal zodat je de stevigheid behoudt bedoel je of vind je dat persoonlijk mooier?
vind het persoonlijk mooier .
vandaar dat de mijne ook van staal is gemaakt
maar je moet maken wat voor jouw het beste uitkomt.
succes ermee
Ingediend door Bustuh op wo, 04-05-2005 18:02
Red Baron,
als je de foto`s zou willen mailen zou ik dat helemaal te gek vinden.
ik ga in iedergeval vrijdag want zaterdag ga ik met een groepje naar full speed, dat kan ik helaas niet afzeggen. maar mischien als ik tijd over heb ga ik zaterdag nog wel!
Groeten Stefan
Ingediend door Bustuh op wo, 04-05-2005 18:05
Paneermeel,
Het is inderdaad smaken verschillen en ik vertrouw graag op medeforummers want dat kan een hoop elende besparen, alleen vind ik dat er met die flip fronts geen echt overduidelijk feit waarom je bijvoorbeeld een stalen of juist een polyester zou moeten nemen. maar wel heel erg bedankt voor je mening!
dat stel ik zeer op prijs
Groeten Stefan
polyesther
+ makkelijk plaatsen
roest niet
- pasvorm (ieder mini is anders)
als je het gaat spuiten blijf je vaak zien dat het polyesther is(niet echt strak)
staal
+ perfect passend te krijgen
aanpassingen makkelijk te makken(slijpen&lassen)
- roest wel
moet kunnen lassen
ikzelf heb voor staal gekozen omdat je een hele mooie passing kunt maken. en als het gespoten is is het echt strak. nu ben ik daar een zeikerd in maar zeker met een donkere kleur zie je veel oneffenheden op polyesther. en vaak is het zo: steek je ergens net even meer tijd in dan is het resultaat er ook naar. en een cabrio gaat tijd kosten. altijd meer dan je denkt. maar als je eenmaal klaar bent.
ps: bij de noordwijker mini marathon krijg je een magnetisch bordje. op een staal front blijft dat wel zitten en polyesther niet
Ingediend door Bustuh op vr, 06-05-2005 11:51
Paneermeel
Haha Dat laatste is een goeie ik heb ook al eens eerder de Noordwijk mini marathon gereden en toen kreeg ik de tip dat je dat magnetische matje niet op je lak moest laten zitten want door de zon krijg je een afdruk in de lak. Maar dat ter zeide, dat metaal mooier is daar zit ook wel een logica in.
Is het trouwens niet zo dat polyester door de warmte gaat uitzetten zodat de lak kan scheuren?
metaal lijkt me ook wel mooier maar ik heb geen zin dat als ik 2 jaar in die cabrio rijd dat ik hem weer kan gaan roest-o-reren.
en het lijkt mij makkelijker om een polyester kap er helemaal af te pakken(door het gewicht).
Want als je mini pech krijgt zul je zien dat je er altijd alleen in zit haha.
Ik weet ook dat een cabrio veel tijd gaat kosten, en omdat ik de auto niet bij mij thuis laat staan denk ik er ongeveer 2 jaar over te doen. ik wil namelijk ook nog tijd hebben om andere dingen te doen haha
maar zodra ik er mee aan de gang ga zal ik effe een inet site maken van mijn restauratie/ombouw.
Groeten Stefan
Bustush is nu helemaal aan het weg dromen, heb hem gisteravond fotos gestuurd van cabrio met flipfront (zelfs een moke!) en ook de duister met zijn astra gsi blok in cabrio met flipfront !!!!
Een heleboel foto's van een cabrio met flipfront (tegen het voorwiel ).
maar als je kijkt naar welke site hij geen toegang geeft kom je een heel eind
zie dus hun site (mini fun club) en dan fotos en filmpjes en dan evenementen 2004 en klik dan maar eens op IMM wat een cabrio lijkt wel een transformer!
leuke site trouwens met veel fotos!
Leuke club ook trouwens
Bij mij doet ie het gewoon, hij is alleen ietsje te groot om als foto neer te zetten. Eigenlijk was ik op zoek naar een Duitse zwarte speedster met flipfront.
Misschien werkt deze link wel?
http://minifunclub.coolfreepages.com/2004/IMMb.htm
RE: Flipfront bij Cabrio mogelijk?
Ingediend door Bustuh op di, 03-05-2005 21:55
Nog even een korte vraag, ik wil dus een cabrio bouwen. Maar nou lijkt mij een polyester flipfront wel erg makkelijk, maar is dit wel mogelijk bij een cabrio?
Wordt het chassis dan niet te zwak?
Owja ik ga vrijdag naar Huissen om even het 1 en ander aan informatie in te winnen dus als er meerdere geinterreseerd zijn in het bouwen van een cabrio dan vermeld ik dat wel even!
ivm kosten en dergelijke!
Groeten stefan