Foto's voortgang restauratie.

RE: Foto's voortgang restauratie.

Ik weet niet of dit wel het juiste forum is hiervoor maar ik heb mijn vragen hier ook altijd gesteld en heb toen beloofd om foto's te plaatsen van de opbouw van de motor en de rest van de mini. Indien dit niet het juiste forum is dan het vriendelijke verzoek aan een van de admins om dit topic te verplaatsen.

De site waar de foto's opstaan is:

link

Dit is een tijdelijke site met alleen foto's later maak ik nog wel een een betere met tekst en uitleg erbij. :)

Mocht de site wat traag zijn, dat komt door mijn supersnelle internetprovider :+)

RE: Foto's voortgang restauratie.

Ik ben een piet precies en heb toch wat dingetjes gezien bij je bak en kop.
De afdekkappen van je diff. heb je er met liq. pakking op gezet , heb je hierna ook de speling gemeten ???
De papieren pakking hebben namelijk een maat dikte.
Ook zie meer dan vaak aan de grote tandwielzijde een shimm !!
Je zet er allemaal leuk spul op maar je hebt om je kleppen/veren e.d. met verf geklodderd.
Heb je niet je klep geleiders vervangen en je poorten laten flowen ???
Wel leuke foto's by the way , misschien moet je er ook wat tekst bij zetten.
Groetjes , Jeroen2 :D

RE: Foto's voortgang restauratie.

dat van die die pakking had ik zo niet bij stil gestaan, goed dat je het zegt ik zal er nog wel een paar papieren tussen doen. De kop is helemaal gereviseerd door een revisie bedrijf ik weet in iedergeval dat hij gevlakt is en dat de kleppen en veren vernieuwd zijn, wat er verder aan gedaan is durf ik niet te zeggen want ik heb het hele zaakje zo overgenomen van iemand anders die er grote plannen mee had maar er door tijd gebrek niet aan toe kwam.

Dat van die verf op die kleppen dat is inderdaad niet zo heel erg netjes maar ik ben niet zo'n schilder, maar voor het mooi zou ik ze nog wel even schoon mogen maken.

Klopt dat het blok nu wel erg zwaar rond draaid? komt dit doordat alles nog op elkaar in moet slijten?

Zoals gezegd tekst komt nog :)

RE: Foto's voortgang restauratie.

Dat zou ik zelf moeten voelen maar je woont ff te ver weg.
Kijk ff in de gebruikerslijst , er woont vast wel iemand om de hoek die er ook wat van weet maar dan wat dichterbij.
Normaal draait het vrij 'zwaar' als je probeert de as te draaien , zet gewoon het vliegwiel er losjes op en kjk dan nog even , je zal zien dat het dan wel mee valt met 'zwaar' draaien.
Greeetinnnzzzz , Jeroen2 :D

RE: Foto's voortgang restauratie.

Nou hij draait wel erg zwaar ik moet gewoon een ratel op de vliegwielbout zetten om hem rond te kunnen draaien als hij eenmaal een heel klein stukje gedraaid heeft dan draaid hij veel lichter tot je stopt met draaien dan is de eerste centimeter weer heel zwaar, het is net of alles zichzelf vastzuigt of zo, dit lijkt me ook niet zo heel vreemd als je ziet hoe stroperig en plakkerig die montage olie is. Ik heb ook het idee dat dit hoofdzakelijk door de nieuwe zuigers komt deze kon ik met monteren al heel moeilijk heen en weer halen.

RE: Foto's voortgang restauratie.

Met bougies erin krijg je zwaar-licht-zwaar-licht draaien, omdat je dan de compressie moet overwinnen. Heb je het zonder bougies geprobeerd ?
Anders lijkt het mij (als de revisie met de juiste toleranties is uitgevoerd) een kwestie van inslijten.

RE: Foto's voortgang restauratie.

Dat is goed wat je hebt gedaan.
Als je draait gaat het lichter , dat hoort ook , probeer normale 10W40 of zo te gebruiken en spoel de dikke olie eruit.
Leg je blok op z'n kant , plak alles af waar geen water in mag komen.
Giet vervolgens heel langzaam een emmer kokend water over je blok , zodat deze lekker warm is.
Draai vervolgens nog eens aan de as , je zal zien dat deze veel makelijker zal gaan , zoals het hoort.
Is dit niet het geval , dan zou ik de zuigers en liners nog een keer nameten , dan zijn je zuigers te groot.
De groeven van de veren kunnen ook een vuiltje hebben dan drukt een veer te hard !!
Schoon werk is absolute noodzaak en verlengt de levensduur van je blok met sprongen.
Groetjes , Jeroen2 :D

RE: Foto's voortgang restauratie.

hoi,

weetjij misschien wat voor zuigers je hebt, volgensmij heb ik dezelfde, maar staat er bij jouw ook wat in de rand aan de bovenkant van de zuiger??

ik hoor het wel..

Groetjes
Mark

RE: Foto's voortgang restauratie.

Bedankt dat word dus weer koken met Bas :D
Met het monteren van de zuigers heb ik alles mooi schoon gehouden. De zuigers zijn geleverd door het revisie bedrijf dat ook de cilinders gehoond heeft. Ik vond ze tijdens monteren ook wel mooi passen al zitten ze er wel strak in, ik weet dus haast wel zeker dat de maat van de zuigers wel goed is. Ik houd het er dan ook maar op dat het door de olie komt.

Trouwens bedank voor alle tips d:)b

RE: Foto's voortgang restauratie.

Mark Goedegebuure schreef:
hoi,

weetjij misschien wat voor zuigers je hebt, volgensmij heb ik dezelfde, maar staat er bij jouw ook wat in de rand aan de bovenkant van de zuiger??

ik hoor het wel..

Groetjes
Mark



Er stond wel een nummer in ja maar dat kan ik nu niet meer zien, ik heb nog wel ergen de doosjes liggen als daar wat op staat dan vermeld ik het hier wel.