ik zou de gaatjes eerst een beetje bij lakken, embleem monteren met wat ruitenkit in de gaatjes. en van de binnenkant nog wat lak er op strijken. als het blanke metaal maar goed behandeld is.
- Login of registreer om te reageren
ik zou de gaatjes eerst een beetje bij lakken, embleem monteren met wat ruitenkit in de gaatjes. en van de binnenkant nog wat lak er op strijken. als het blanke metaal maar goed behandeld is.
Een andere mogelijkheid: je haalt de pinnetjes van het embleem af en bevestigt het met dubbelzijdig tape (van 3M o.i.d., speciaal voor sierstrips en badges) op de auto.
Ja daar had ik ook al aan gedacht en is nog niet eens zo`n slecht ideetje ook.
Alleen is het nogal wat tekst met open stukken erin.
Dus om nou precies allemaal stukjes te gaan zitten knippen.
Of is die 3m tape al redelijk smal?
Ik heb hier van die mega sterke,maar die is van merk onbekend en ruim een duim dik.
De helft van een wasknijper mag het zijn,maar meer ook niet en das best smal.
De standaard 'M-I-N-I' badge achterop bevestig ik ook met tape. Met kleine stukjes en door het tape in de lengte door te knippen om het smaller te maken komt het niet tussen de letters uit. Het is even een prutswerkje, maar het werkt wel.
Ja ik zit er wel steeds en steeds meer aan te denken toch.
Maar goed het is geen standaard embleempje.
en al zeker niet van 4 letters. (13 maar liefst)
En best zwaar,wat heet zwaar voor een embleem?!
Ik heb zo`n rubberachtige dubbelzijdige liggen,dat spul plakt als de neten en hope langer het ligt hoe beter het plakt is mijn idee.
Als ik wist waar ik dat ooit gekocht heb,want dat rolletje word zorgvuldig gebruikt
waarom neem je voor de bevestiging geen 2 componenten kit i.p.v tape? tape heeft een nare eigenschap als het nat wordt dan laat het namelijk los. daarnaast moet je je tape precies gaan knippen. gaat ook niet lekker werken en uiteraard blijft een beetje goede kit veel langer zitten. (mischien ramenkit of iets dergelijks?)
Op het moment zit ze geplakt.
Maarrrr..... ik ben beetje dom geweest.
Eerst had ik ze wat moeten bijbuigen,want die klep is ook niet recht!!
Heel erg is het niet hoor,maar ja als ze een spuitjob krijgt doe ik die ook meteen weer overnieuw.
Die 2 kompnenten lijkt me wel wat,alleen blijft mij de vraag,wat doet dat met de lak?
Vreet het misschien?
de lak zelf blijft onaangetast (ramenkit).
het logo er weer afhalen kan met een warme spatel en heel veel geduld en precisie (is mij op deze manier gelukt zonder beschadiging).
blijft natuurlijk altijd een risico aanzitten
Ik heb ze er inmiddels opzitten.
Gewoon met dubbel-tape,maar wel goeie,soort rubberoid achtige,dus die kan wel wat regen hebben.
Had alleen het embleem wat moeten buigen,maar dat gaat zo moeilijk in de lengte richting
RE: Gaatjes boren.
Ingediend door Bruutmans op wo, 12-04-2006 20:37
Zeg wat doen jullie precies om de zaak tegen roest te beschermen op het moment dat je gaatjes boort in je kofferdeksel?
Even voor de duidelijkheid.
Ik heb een embleempje aangeschaft en die gaat op de kofferklep komen,maar daar moet ik 3 gaatjes voor boren.
Mijn idee was deze.
Gaatjes boren.>>afplakken aan de binnenkant en dan volspuiten met primer>>drogen laten>>volspuiten met lak>>embleem monteren>>klaar.
Is dat genoeg of beter iets anders ertegenaan gooien?
Ikzelf ben gewend eerst een plamuur te doen (bij nieuw gelaste delen bijv.),daarna de epoxy en dan de lak pas,eventueel afgetopt met ML-tectyl.
Jullie ideetjes hierover?