Het plaatwerk van een mini is allemaal gelast d.m.v. puntlassen.
Succes met je mini!!
- Login of registreer om te reageren
Het plaatwerk van een mini is allemaal gelast d.m.v. puntlassen.
Succes met je mini!!
alles aan de mini is gepunt last als hij orgineel .
ik wou het zelf proberen om te schroeven maar dat vond de rdw niet leuk, dus dat wordt bakken en braaien suc-6 olie.bol
Ingediend door HoRiZoN op do, 24-11-2005 23:13
ik dacht het al.
Puntlassen dus, moet wel lukken.
maar bv aan de voorkand, hoe komt dat je dan toch die lijnen mooi hebt lopen en niet de gelast punten ziet?
Dus de gelaste punten worden dan gladgeslepen en hoe word de rest van die naad dan netjes dichtgemaakt???
nergens stap voor stap pic's?
Ingediend door HoRiZoN op do, 24-11-2005 23:31
laat maar, ik weet het al!
Ik zal er toch maar wat over zeggen voor als anderen zich dit ook afvragen.
De lasnaden zijn in principe allemaal uit het zicht. Voorschermen zitten bijvoorbeeld gepuntlast in de watergoot van de motorkap, aan de voorkant zit de naad naar binnen gevouwen. Alleen op de vier hoeken en langs het dak zitten de naden aan de buitenkant, en daar zit dan een sierstrip overheen (bij hele oude modellen is de dakrand netter afgewerkt en zit er geen strip overheen).
Ingediend door HoRiZoN op za, 26-11-2005 20:18
heb er inmiddels al het een en ander over gelezen op het forum en internet.
Moet te doen zijn, bedankt allemaal!
Ingediend door HoRiZoN op zo, 27-11-2005 20:24
je hebt toch die naden die het plaatwerk verbind... dus aan de zijkant achter en voor he, 4 van die naden.
Is dat nog een soort afwerkingnaad van metaal wat daar over zit?
Ingediend door HoRiZoN op zo, 27-11-2005 22:04
ah! da verklaard al veel.
ja, stom vragen mss voor velen, maar ben het allemaal uit aan het pluizen voor ik er daadwerkelijk in begin he.
Die strip,kan je die gewoonloshalen of zitten die ook vastgelast of hoe?
Zijn die strips ook afzonderlijkverkrijgbaar?
alles is verkrijgbaar voor je mini tot op het laatste nippeltje ,en vragen zijn nooit dom maar zekerheid!!
olie.bol
Ingediend door HoRiZoN op zo, 27-11-2005 22:38
okeej danku .
maar zijn ze nu gelast die afwerkingstrips of?
Die zitten met klemmetjes vastgedrukt en aan de boeven- en onderkannt zit een beetje kit(dat overgespoten is, en dus gelast lijkt)
Ingediend door Loose op ma, 26-03-2007 15:23
[size=75:2qjxrc3k][Topics samengevoegd-Demelza][/size:2qjxrc3k]
Heb al gezocht maar kon niks bruikbaars vinden. Indien iemand toch een bruikbare link vindt, kat me niet te erg af.
Goed de vraag: Waarom wordt het plaatwerk op een mini gelast ? is dit nodig voor de stevigheid ? kan het me niet voorstellen, of moet dit gewoon voor de apk ? of is het zoals mini origineel het deed ?
kan blijven gissen, maar jullie weten het vast wel,
bvd,
Jochem
Lassen, omdat dat gewoon het meeste sterkte geeft. Veel lassen aan de mini zijn nogal belangrijk voor de stijfheid.
Verder vraag ik me inderdaad af of je met popnagels op duidelijke plaatsen door de APK (of andere keuring) komt...
Ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd. Lees het even door.
PS. Dit is niet afkatten, dit is misschien wat kort af, maar dit is het verschil tussen 4 uur per dag aan het forum besteden en 8 uur per dag.
Zie ook de forumregels:
forumregels schreef:
Om een en ander een beetje ordelijk te houden maar het voor de moderators ook geen dagtaak moet worden, wordt er vaak snel en kortaf opgetreden. Nogmaals, niet persoonlijk!
Hee zou wel handig zijn mini met schroefbare panelen
mag dat echt niet olie.bol?
Kever en een eend eigenaren hebben het dan makkelijker! (maar wij hebben een mooiere auto )
@HoRiZoN
Gepuntlast dus, bekijk restauratie / opknap projecten van andere forummers maar eens op hun links en fotos in het forum. (niet schrikken als beginnend minirijder he!)
Ingediend door Loose op ma, 26-03-2007 19:17
misschien een stomme vraag dan, maar als je nou glasvezel plaatwerk wilt monteren, (hoe) kun je dat dan doen ?
Zie daarvoor weer dit topic:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 5730#25730
Ingediend door Loose op ma, 26-03-2007 23:16
die heb ik al 2x gelezen, net nog een keer gekeken of ik ergens overheen las. Ze leggen daar niet echt/ helemaal niet uit hoe dat 'plaatwerk' dan vastgemaakt is. Het moet toch mogelijk zijn met kunststof plaatwerk door een keuring heen te komen of ben ik nou zo gek.
sorry als ik zo'n noob lijk, maar dat ben ik ook.
danku voor alle begrip.
RE: gelast of geschroefd?
Ingediend door HoRiZoN op do, 24-11-2005 22:55
ff vraagje
ik heb mijn mini pas zondag, dan kan ik dat allemaal wel zien, maar wil toch ff iets vragen.
de spatborden (dus dat deel waar de koplamp ook in zit), is dat gelast aan de caroserie en frontpaneel of is dat geschroefd?
Ik weet dat ik zowiezo de linkse moet aan pakken, daar zit een gat in.
Dus best volledig vervangen.. Is dit gelast?