gerotzooid met een motorsteun

RE: gerotzooid met een motorsteun

toen ik mijn mini kocht had ik er totaal overheen gekeken. maar bij het uitbouwen van me motor kwam ik opeens dit tegen.




is dit nog op te lossen? of heb ik nu een groot probleem?
weten jullie misschien of dit onderdeel los te koop is?

dank jullie wel voor jullie reacties

RE: gerotzooid met een motorsteun

Hmmmm..komt ergens bekend voor.. |:( ( zoiets heb ik ook gehad )

Ja deze zijn voor een bedrag van ik meen 2 tientjes te krijgen bij een van de sponsors hiernaast ;)

Is vrij simpel te vervangen.. :)

Spuit vantevoren de schroeven eerst goed in met WD40 ( ivm roestige schroeven ) En zorg dat je de restanten van je koppelingsvloeistof goed reinigt...omdat dit goedje een goeie ontlakker is O:)

Groetjes,

Maurice

RE: gerotzooid met een motorsteun

Het bovenste deel is te demonteren zoals Maus al aangeeft. Hou er ook rekening mee dat de bouten alsnog af kunnen breken. Deze hebben heel wat roest opgedaan in de jaren.

Ik kan op de foto niet goed zien hoe het onderste bevestigingspunt eraan toe is. Ik heb het idee dat je deze ook moet vervangen. Ook dit stukje is nog los te krijgen. Hier zul je alleen de oude eraf moeten slopen. Deze zit namelijk gelast.

RE: gerotzooid met een motorsteun

jullie maken me hier erg gelukkig mee! :)

dacht namelijk even dat ik in de problemen zou komen.

maar is ook het onderste bevestigings punt los te koop? zo ja, hoe kan ik het beste het nieuwe plaatsen? spreek dit allemaal voor zich, of zal ik het moeten uitmeten ofzo?

bedankt voor jullie reacties!

RE: gerotzooid met een motorsteun

Zoals vermeld is het onderste deel nog gewoon te krijgen. Ik denk dat de sponsoren hier aan de rechte zijde je wel verder kunnen helpen.

Je zult de oude eraf moeten slijpen. Deze zit namelijk vast gelast.

Als je het bovenste deel vast hebt zitten, dan kun je het hondebot daaraan vast maken. Dit samen met het onderste deel. Zo kun je daarvan de plaats bepalen.

Je kunt ook voor het slijpwerk wat maten nemen, om de plaats te bepalen.

RE: gerotzooid met een motorsteun

Dikke hoek lijn nemen voor de onderste beugel...simpel en steviger.
Rondom aflassen en niet met de 2 of 3 puntlasjes zoals origineel.
Maak wel van te voren het gat voor je koppelingsleiding voor je vastlast ;)

RE: gerotzooid met een motorsteun

thanks voor jullie reacties!

ik heb alle onderdelen vandaag gehaald, dus morgen even lassen en klaar :)