Eerste wat me opviel was de naad tussen de motorkap en het frontje, Die ziet er niet echt strak uit.
Verder de rest van de body wel!
Wat ben je er mee van plan allemaal?
- Login of registreer om te reageren
Eerste wat me opviel was de naad tussen de motorkap en het frontje, Die ziet er niet echt strak uit.
Verder de rest van de body wel!
Wat ben je er mee van plan allemaal?
Ziet er al goed uit, wat gaat de kleur worden of ga je hem helemaal mat zwart zetten?
Of mss een tijdje zo mee rondrijden :p, gaat ook hoor ben ik aan het doen voor de moment
grtz Davy
Nou de bedoeling is dat ie helemaal zwart gaat worden.
De motorkap ligt er nog los op, dus vandaar dat t wat kiert.
er zitten op sommige plaatsen zeker nog oneffenheden op, maar ach... tis geen nieuwe he.
Hij heeft al zeker 6 jaar stil gestaan en nu is er tijd en geld om t project af te maken. kom stiekum meer tegen dan ik gehoopt had. alle rubbers zijn uitgedroogd, dus kan alles gaan vervangen.
weet iemand trouwens wat de naam van het onderdeel is wat van rubber is en tegen de bovenste draagarm zit? evt een linkje voor een voorbeeld?
Die grote kegel is je "bump stop".
Dat rubberen hoesje op je draagarm hoort bij je "knuckle joint" die in een nylon cupje in je draagarm zit.. Dat is eigenlijk een soort fuseepin die in je trompet gaat, en die beweegt in dat cupje waar vet in zit. Dat hoesje houdt dus het vet erin en het zand eruit!
En dan zit er nog een klein rubbertje met een schroefje vast op het subframe, waar de draagarm op nu op rust (als je m met de wielen van de grond tilt)
Volgens een van de engelse minisites is dat een FRONT BUMP STOP UNDER TOP ARM (REBOUND BUFFER)
Nou ik heb dat rubber ding nog niet kunnen vinden op een site, maar ik zal me er nog eens wat avonden in verdiepen.
Misschien ga ik vanavond maar weer eens verder aan de mini, er kan weer geschuurd worden, denk dat de verf wel weer droog is na het weekend.
Zoiezo moet je de stuurstanghoes vervangen..., is gescheurd zo te zien...
Thanks
update:
de zwarte laklaag zit er inmiddels op en de motorkap staat bij wijze van proef ook al in de blanke lak.
zie ook:
http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... =12&pos=18
er zijn 2 soorten bump-stops (1 met 1 boutje en 1 met 2 boutjes) afhankelijk van je type subframe volgens mij (die met 2 boutjes is voor de solid-mount subframes)
nummers 57 en 60, 64 is de rebound-buffer.
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: Grondverfje...
Ingediend door minioot op zo, 21-11-2010 20:08
Ben benieuwd wat voor reacties ik krijg op onderstaande foto's