Hamerite gebruik

RE: Hamerite gebruik

Hai,

Ik ban bezig met het opknappen van de body van onze mini en nu heb ik een vraagje aan de restaurateurs onder ons....

Kan ik het motor compartiment nadat ik het heb ontdaan van lak en grondlaag simpelweg in de hamerite zetten? (3 lagen) Zou dit voldoende zijn of kan ik dit beter anders oplossen? (grondlaag en spuiten bijvoorbeeld...)

Groeten

René

RE: Hamerite gebruik

Ahum,

Ben persoonlijk geen fan van hammerite. Voor je subframes kan ik me er nog iets bij voorstellen maar kom op zeg, toch niet voor je carrosserie!?

Gewoon netjes in de kleur van de auto spuiten!! :D

RE: Hamerite gebruik

ik heb de hele moter ruimte eerst in de bodyshutz gezet, en daarna nog in kleur gespoten. ik ben ook geen fan van hammerite met zoiets.

RE: Hamerite gebruik

Ik zou er gewoon eerst whashprimer van de beer autolakken op zetten, daarna grondverf en vervolgens aflakken dan heb je een goede afgesloten lak systeem aan gebracht. En dan gaat het ook niet meer snel roesten.

RE: Hamerite gebruik

Zou het behandelen zoals de rest. Epoxy-grondverf-lak

Je moet nog verschillende gaten afdichten grote gaten boren voor koelslangen, bedrading ed. Beter dat je het voorlopig zo laat en meeneemt als de rest van de auto gespoten wordt...

RE: Hamerite gebruik

Ik heb mn subframes ook in de hamerrite gezet, maar ben er bij lange na niet tevreden over. Het knapt eraf als je er tegen aan stoot bij monteren etc.

Ander product waar ik zeer tevreden over ben: RX-10. Mooie basislaag en je kan er overheen spuiten.
Ik heb nu eerst een laag RX-10 in de motorruimte gekwast en daaroverheen een laag Epoxy-primer. Daaroverheen komt spuitplamuur en dan wordt het in kleur gespoten.
PM ff voor website als je interesse hebt.

[size=75:39kulbje]En na een jaartje rondrijden kan er in de wielkasten bodyschutz overheen gok ik zo, ivm steenslag :P [/size:39kulbje]

RE: Hamerite gebruik

Die ervaring van Sjoerd heb ik ook met Hammerite, het is niet flexibel. Ik gebruik metaalverf van de Gamma, soort goedkope Hammerite, voordeel is dat het veel flexibeler is en dus beter tegen stoten kan.

Ik zou voor een project als de jouwe de motorruimte niet met Hammerite doen, maar netjes laten spuiten, voor gewoon opknapwerk kun je het wel doen.

Dennis

RE: Hamerite gebruik

Bedankt voor alle snelle reakties allemaal. Ik weet genoeg. Geen Hamerite in iedergeval. :x Ga de binnenkant en het motor compartiment in de grond zetten en laat alles dan tzt gewoon met de auto meespuiten. Beste denk ik.

Groeten

René