Hallo Jan,
Het ziet er niet zo mooi uit maar is nog goed te redden. Allereerst proberen alle resterende remvloeistof te verwijderen omdat het anders blijft invreten. Dan de roestborstel in de boormachine zetten en het meeste schoon zien te krijgen. De volgende stap zou zijn het met de kwast aanbrengen van een roestomvormer welke je naderhand met veel schoon water kunt verwijderen. Een goed product hiervoor is Fertan. Een andere optie is het product Rustyco wat dezelfde werking heeft en in principe schoon metaal achterlaat.
Hierna kun je de zaak in de primer zetten. Als je bang bent dat primer niet voldoende is, kun je er eerst een laag Zinc Coat van Innotec op zetten. Deze kan met alle primers en laksoorten worden behandeld.
Succes,
Ronald.
- Login of registreer om te reageren
RE: Hoe moet ik dit aanpakken?
Ingediend door JanW op za, 21-04-2012 21:44
Ik ben vanmiddag begonnen mijn hoofdremcilinder te vervangen, en nu bleek dat ook mijn koppelingscilinder ook weer lek was nadat deze vorig jaar was gereviseerd.
De lekkage van de remolie heeft nogal wat schade aan de lak toegebracht en ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.
In het volgende album staan nog wat meer plaatjes: link
Ik had al het idee om volgend winterseizoen de motor eruit te halen en dit goed aan te pakken, maar ik weet niet of dit zolang kan wachten.
Ik ben wel erg technisch maar heb nog nooit iets met plaatwerk/spuiten gedaan. Dus graag antwoorden voor dummy's aub. Mijn idee was om alles in de primer te zetten, maar dan zal toch eerst de roest moeten worden verwijderd?