je durft het wel aan om een complete auto in het thermisch zink bad te doen
je moet het zelf weten maar ik deed het persoonlijk nooit!!
en waarom zul je zeggen
nou laten wij op de zaak best heel veel materiaal thermisch verzinken en de ervaring met dunere grotere stukken plaat is dat het er bijna altijd als een wokel weer uit het bad komt omdat het veel te warm wordt
en ten tweede waar de verf/lasnaadkit niet weg is dus ook de hole ruimtes daar komt geen zink want dat hecht niet op verf/kit dus carroserie moet compleet verf vrij zijn
maarja je moet het helaal zelf weten maar ik liet eerst ze daar als je het wel wilt eerst een een deur en en motor kap doen ziet dat er nadien nog redelijk uit dan kun je altijd nog beslissen of je hem helemaal laat doen, en ziet het er niet uit dan heb je alleen maar een deur weggegooid
losse voor en achter subframes dat gaat prima dat heb ik al wel een paar keer laten doen
groet hilbert
- Login of registreer om te reageren
RE: holle ruimtes in mini
Ingediend door Job op ma, 02-02-2009 22:09
Mijn mini mk3 uit 1974 gaat een zinkbad in, thermisch (vloeibaar zink dus!).
Dus ik ben alle holle ruimtes aan het inventariseren, want die moet ik allemaal openboren.
Anders kan het vloeibare zink er niet in, en weer eruit.
Ook loop ik anders het risico op ontploffing bij het dompelen in het hete zinkbad.
(ik heb een voorbeeldje gezien van 5mm dik staal dat volledig opengescheurd was!)
Help mij deze inventarisatie aan te vullen:
het gaat ten eerste om echt afgesloten ruimtes (ontploffingsgevaar),
en ten tweede om moeilijk toegankelijke ruimtes (daar komt de vloeibare zink niet in en gaat dus roesten, of het komt er niet goed uit, en daar wordt de mini zwaar van!)
dorpels:
geen afgesloten gedeeltes?
wel U-vormige beugeltjes in voorkant en in achterkant?
bodem:
in de lage gootjes wat extra gaten geboord (die grote gaten zitten om de een of andere reden in het hoge gedeelte!).
achterbanaan:
holle ruimtes links en rechts; extra gat geboord
deurstijlen:
bovenkant is open
onderkant a-stijl: komt uit in dorpel (op die plek gat in dorpel geboord)
onderkant b-stijl: komt uit in kaartenbak? (is dus al open)
onderkant c-stijl: komt in kofferruimte? (is dus al open)
dak:
opengezaagd voor stoffen schuifdakje, dus geen probleem
dakgootje misschien een probleem?
voorsubframe:
geen probleem?
achtersubframe:
?bijvoorbeeld de uitstekende asjes voor de achterste subframeophanging: zijn deze hol?
andere holle ruimtes of lastige plekken?
(ik zag al een foto van luchtbellen bij de veerbolschotels..)
deuren:
lijkt mij geen probleem, gaten genoeg
achterklep:
heeft al gaatjes rondom voor de klemmetjes
motorkap:
voor de zekerheid wat extra gaten in het X-frame geboord
andere vraag:
welke kant kan ik het beste boven houden bij het dompelen? (zowel carrosserie, subframes, etc?)
job
(eindelijk het grote miniproject aan het doen!)