op de website van ben van leeuwen staat wat je hier allemaal voor nodig hebt. je kan het daar ook bestellen kost maar 5500 euries
- Login of registreer om te reageren
op de website van ben van leeuwen staat wat je hier allemaal voor nodig hebt. je kan het daar ook bestellen kost maar 5500 euries
zo te zien is er niet gezocht in de zoek functie. Nemen we niet kwalijk. Dank voor de laatste toevoeging. Zo te zien kan deze dus op slot
Ingediend door okkie op do, 28-10-2004 09:18
is er misschien ook iemand die een bouwtekening heeft?of eventueel weet wat een subframe kost mvg bas
Je moet je ook eerst eens afvragen of je met het vermogen kunt omgaan. Wij hebben Sebastian en ik laatst achter een 16v Honda blok Mini aan gereden en het kost de chauffeur van de super snelle mini heel veel moeite om het allemaal goed in bedwang te houden. Denk daarmee aan spoorvorming op de weg.
En natuurlijk het verbuik van de 195 pk was niet erg economisch. 1 op 5 bij een beetje gasgeven is niet een uitzondering.
195 pk is wel een beetje erg veel? Uit een 1.6 16v haal je rond de 120 pk en dat is heus wel goed op de weg te houden. Zou toch rechtdoor moeten gaan zo'n ding, of hij is slecht uitgelijnd of de chauff begrijpt het niet helemaal?
Dure hobby, maar lijkt me wel een feest om op zondag een rondje in te rijden.
taekeb schreef:
195 pk is wel een beetje erg veel? Uit een 1.6 16v haal je rond de 120 pk....
Nee, dat is niet helemaal waar. Uit een standaard 1.6 VTEC blok haal je 160 pk. Wanneer je deze (chip)tuned, dan kan je er ong. 180 pk uithalen.
Ik ben er vergeten bij te schrijven dat het een 2.0 16 V DOHC liter uit een accord is. En de auto was goed uitgelijnd. En er waren nog mogelijkheden om dit PK vermogen te verhogen tot boven de 200 PK.
is nogal een verschil hè, hij wil een 1.6 geen 2 liter!! maar goed 120pk is nog wel te doen er zijn toch ook genoeg mini's met 153pk??
Mini-Wouter schreef:
genoeg mini's met 153pk??
Nou ja genoeg, er zijn er misschien enkele.
Frans
ze worden verkocht met 153pk, en 195pk is niet "af fabriek" leverbaar dus ik neem aan dat 153 wel een beetje max is op mini..
Ingediend door okkie op vr, 29-10-2004 19:56
allemaal hardstikke leuk maar zijn er nu ook mensen met ervaring met het inbouwen ervan ?????
Niet zo ongeduldig...
Heb je al gezocht op internet ? In de links die ik hierboven gaf bijv., maar ook link.
Er is zat te vinden, dat hoeft niet allemaal opnieuw hier te worden opgeschreven. Ik vermoed dat er weinig forummers daadwerkelijk ervaring hebben met zelf bouwen van een CRX motor in een Mini.
Ingediend door okkie op vr, 29-10-2004 20:39
op die links staat wel het een en ander maar niet het geen wat ik zoek ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen vertellen waar ik op moet letten waar ik tegen aan kan lopen ed. weet er iemand toevallig of er al 1 in nl rond rijdt met een rdw keuring??
mvg bas
kijk ook eens op mini.pagina.nl onder het kopje mini conversion...
hou er wel even rekening mee dat je voor een dergelijke conversie ongeveer evenveel kwijt bent als een zwaar getuned mini-blok... dat laatste heeft natuurlijk als voordeel dat het er zo in past en natuurlijk niet te vergeten een stuk makkelijker zelf te onderhouden is.
Als je toch voor een vtec gaat, kijk dan eens naar een B18C blok uit een Integra Type-R. standaard zo rond de 180 pk, met een chip en andere spruitstukken kan je hem vrij eenvoudig over de 200 pk heentillen.
Deze blokken zij echter redelijk prijzig...
hou er wel rekening mee dat de mini hier niet op gebouwd is, en dat hij hoogstwaarschijnlijk niet geschikt meer zal zijn als dagelijks vervoer (om over street-legal nog maar niet te spreken).
Ik hoop dat er over een paar jaar meer info is over dit onderwerp en dat je makkelijker/goedkoper complete ombouwsets kunt kopen. Dat verhaal over het keuren is ook al voorbij gekomen op het forum. Met een bepaalde vermogenstoename is het verplicht de auto te laten herkeuren. Op je kenteken staat dan de nieuwe "motorinhoud". En indien je iemand per ongeluk invalide rijdt ben je daarvoor verzekerd.
klik Hier om meer te lezen over dit keuring/rdw verhaal.
Verder is een vtec type duurder dan een type 1 crx met een 1.6 16v dohc blok. En met 120 pk ben je al aardig op weg denk ik. Maarja, dat is persoonlijk. Je kan ook als je toch bezig bent meteen voor de 200 pk gaan, maar of het dan fijner/leuker is om mee te rijden vraag ik me af.
MiniMe schreef:
40 % was die grens dacht ik me te herinnerren.
ja maar het moet dan volgens mij het zelfde (type) motorblok blijven.
Frans
Ingediend door okkie op vr, 29-10-2004 22:27
ik ben van plan om er een 1,6 uit het type 1 in te leggen,een v-tec is te gek denk ik en ik wil hem ook keuren dus dan is dat beter denk ik.
en wat kosten betreft zal het wel meevallen een 1,6 kost je tot 400 euro en een subframe en de rest een heeeeeele boel tijd en +- 1000 euro dus voor max 1750 euro heb ik het wel klaar denk ik zelf???
okkie schreef:
ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen vertellen waar ik op moet letten waar ik tegen aan kan lopen ed. weet er iemand toevallig of er al 1 in nl rond rijdt met een rdw keuring??
Marko (van link) heeft zijn CRX Mini pas geleden laten APK keuren. De RDW keuring wil hij ook nog laten doen. Mail hem eens voor meer info.
okkie schreef:
ik ben van plan om er een 1,6 uit het type 1 in te leggen
Zucht....zoeken is niet je sterkste vak geloof ik....een CRX type 1 heeft een 1.5 12v en een type 2 een 1.6 16v.
Ingediend door okkie op za, 30-10-2004 13:34
ik zei toch 1,6 of niet en geen 1,5 ik weet ook wel dat die er eerder waren dan de 1,6 en als je er moe van word kun je misschien beter iets anders gaan lezen. ik ben op zoek naar info niet naar gezeik over punten en komma s
mvg bas
Er wordt denk ik getwijfeld aan je kennis en/of kunde wat betreft mini en/of autotechniek over het algemeen.
Met een reactie als deze kom je in ieder geval niet verder.....
MiniMe begrijpt tenminste wat ik bedoel...
Er word regelmatig dit soort dingen gevraagd en achteraf blijkt dan weer dat het niet te doen is door die personen of het kost te veel moeite of te veel geld......als je dan kijkt dat jij het over een 1.6 uit een type 1 hebt klopt dit niet en is het mijn goed recht om je daarop te wijzen....
En soms, ja, dan wordt je daar een beetje moe van dat iemand niet ver genoeg kijkt/zoekt...
Ingediend door okkie op za, 30-10-2004 15:32
nou ik heb al 15 jaar mini s en dit is degene die ik als eerste kocht zo n 15 jaar geleden dus en ik heb nu pas de tijd om er iets mee te doen.tijd en geld zijn dus niet mijn probleem en kennis van een mini ook niet ik heb er al heel wat gebouwd alleen nog nooit een 1,6 en ik ben nu aan het zoeken dus tips zijn welkom
mvg bas
Neem eens contact met Marko Spaans op of met Paul Dietz, die hebben respectievelijk in een Mini en in een Clubman een 1.6.16v ingebouwt.
Marko heeft wat ik begreep nog geen RDW keuring maar Paul rijd er al mee rond dus misschien hij wel?
Ingediend door okkie op za, 30-10-2004 16:15
heeft iemand toevallig een mail adres van deze heren
bvd bas
Al had je je eigen topic(deze dus) nu ff goed doorgelezen had je het adres van Marko gevonden+ die van een 16vminiclub... en bij de links die gepost zijn staat ook nog ergens het adres van Paul Dietz.
Ook staat er in die topic waar je een kant en klaar subframe kan kopen.....
Ingediend door okkie op za, 30-10-2004 17:01
dat adres is dat die van ringmini? die heb ik gemailt en bv leeuwen is mij veeeeel te duur
mvg bas
Ingediend door okkie op za, 30-10-2004 17:04
markoos heb ik ook al gemailt ik wacht nog op andwoord
mvg bas
Rene schreef:
okkie":d5zjqze6]ik ben van plan om er een 1,6 uit het type 1 in te leggen
Zucht....zoeken is niet je sterkste vak geloof ik....een CRX type 1 heeft een 1.5 12v en een type 2 een 1.6 16v.[/quote:d5zjqze6]
Zoeken is blijkbaar ook niet jouw sterkste vak... Er zijn een hoop crx liefhebbers die in een type 1 een 1.6 16v motor klussen uit een type 2 crx. Ik heb er zelf ook een gehad voor 250,- om een circuitdag mee te doen op zandvoort. Dat is geen geld, en je hebt dan toch genoeg vermogen! Ze worden best vaak aangeboden op marktplaats. Beetje vreemde reacties op iemand met een serieuze vraag...
RE: honda 1.6 inbouwen
Ingediend door okkie op wo, 27-10-2004 17:08
hallo allemaal ik ben op zoek naar iemand die weet wat je allemaal moet aanpassen om een honda 1,6 in een mini te lepelen mvg bas