Inbouwen Rover 114 stoelen

RE: Inbouwen Rover 114 stoelen

Wie kan mij helpen aan een frame voor de geleiderstang om rover 114si stoelen in te bouwen?
Heeft er iemand toevallig een tekening of een beschrijving van het frame? Zodat ik het eventueel zelf kan maken?
Of weet iemand waar ik die frame's kant en klaar kan kopen?
:D :P

Als ik me niet vergis zijn dit dezelfde soort soelen als in een Metro...
Ff zoeken op t forum en je hebt een link naar die schema's en uitleg qua inbouw.

laat ik nou net een rover 114 hebben gesloopt en de stoelen aan miniboer heb gedoneerd...
Hij is ook bezig met het inpassen van deze stoelen in z'n mini...
Je staat dus niet alleen, er zijn meer mensen mee bezig.

Kijk aan ik ben dus niet de enige, weet je toevallig ook waar op het forum ik de tekeningen en uitleg kan vinden voor het monteren van de stoelen?

Rene schreef:
Als ik me niet vergis zijn dit dezelfde soort soelen als in een Metro...
Ff zoeken op t forum en je hebt een link naar die schema's en uitleg qua inbouw.

als dat zo is, dan zal je deze bedoelen

link

MiniTickel":mv8s1tzo]
weet je waar op het forum ....kan vinden..?
[/quote:mv8s1tzo]

zoek en gij zult vinden ;)

zijn mischien wel niet dezelfde stoelen maar

Ben inderdaad de stoelen in aan bouwen van henko van zijn rover 114 .
Vorig jaar rond deze tijd met carnaval is het altijd op de dinsdagmorgen kinderbal en daar gaan de ouders dan ook altijd mee..
Die verblijven dan niet in de zaal , maar in het cafe er tegenaan (met andere ouders van mijn leeftijd , oude klasgenoten , oude bekenden ect.), met als gevolg dat zo rond een uur of 2 s'middags al behoorlijk een stuk in m'n kraag heb. :+)
Maar gelukkig worden de kinderen al groter en mogen wij al niet meer mee , vandaar ik nu volkomen helder een berichtje kan schrijven.
Ik heb gauw een fotootje gemaakt van het vooraanzicht van de bevestiging aan de voorzijde , dat zegt meer dan 1000 woorden...
Ook zie je dat ik misgeboord hebt omdat ik uiteinderlijk niet tevreden was over de afstand van de stoelen van mekaar .
Het balkje wat ik bevestigd heb zit met lange boutjes vast die uit een versnellingbak komen (fijne draad dus)
Het balkje komt tegen de tunnel aan (in het midden van de mini) waar tevens de bout is bevestigd zit van de binneste geleider van de stoel.
Dat heb je de juiste afstand tussen de stoelen.
Aan de achterzijde van de stoel maak je een ijzer dwarsbalkje (misschien heb je die van de 114 nog , dan kun je die gebruiken) tussen de geleiders en daarna balkjes loodrecht naar beneden.
Een draadeind door de bodem en de geleider doet wonderen.
Succes

( en ja voor de andere techneuten: de band ligt verkeerd om , maar was even om te kijken hoe die nieuwe velgen staan..)

Hoi,

Hoe maken jnullie de vergrendeling achter? Geweoon vast op een balk aan de vloer? Maar hoe kantelt de stoel dan? En wat zijn de eisen hiervoor met de apk? Ik ben namelijk stoelen van een rover 25 (200) aan het passen in mijn mini. Maar het subframe voor de stoelen moet ik zelf maken. De stoelen zijn te breed voor de standaard gaten etc. Maar ik kan niemand vinden die dit al heeft gedaan stoelen vasn rover 25 terwijl het me toch bekend lijkt heeft iemand een linkje?

Mvg Cyril

Miniboer Edwin schreef:
Ben inderdaad de stoelen in aan bouwen van henko van zijn rover 114 .

Heb je mischien nog meerder foto's van het frame wat je hebt gemaakt?
Want ben er namelijk druk mee bezig.
Wat voor een staanders heb je gebruikt om de achterkant van de stoel te bevestigen aan de bodem?
Ik zit zelf te denken aan kleine tafelpootjes aan het dwarsbalkje te maken van de rover 114 en daar onder weer een grootte plaat maken zodat de druk beter verdeeld wordt over de bodemplaat.(voor het voorkomen van deuken
Zou ik eventueel ook die plaat aan de bodemplaat kunnen lassen? Want heb het niet zo op gaten boren door de bodem i.v.m. roest en dergelijken! :D :)" title="Evil" />

[size=75:3nwykkvj][Edit: quote ingekort, graag alleen quoten waar je op reageert en anders je post beginnen met de naam van de forummer aan wie je de vraag stelt-Demelza][/size:3nwykkvj]

MiniTickel schreef:
Heb je mischien nog meerder foto's van het frame wat je hebt gemaakt?
Want ben er namelijk druk mee bezig.
Wat voor een staanders heb je gebruikt om de achterkant van de stoel te bevestigen aan de bodem?
Ik zit zelf te denken aan kleine tafelpootjes aan het dwarsbalkje te maken van de rover 114 en daar onder weer een grootte plaat maken zodat de druk beter verdeeld wordt over de bodemplaat.(voor het voorkomen van deuken
Zou ik eventueel ook die plaat aan de bodemplaat kunnen lassen? Want heb het niet zo op gaten boren door de bodem i.v.m. roest en dergelijken! :D :)" title="Evil" />

Ik heb dus geen frame gemaakt , de geleiders is in principe het frame.
Bij de rover 114 is dit ook zo het geval.
Dus de voorzijde heb je gezien op de foto , tevens rust ook de geleider op de brede balk die in iedere mini zit.
Aan de achterzijde is het dus niets anders als een dwarsbalk tussen de geleiders en 2 rechtopstaande "pootjes" .
Deze pootjes waren van een oude metale computermeubel waar ik mooie ovale buisjes heb van kunnen maken (3cm breed)

Tja , ik heb gekozen voor 4 gaten te boren in de bodem en te werken met een draadeind en een flinke ring (waar de moer tegengaat)aan de onderkant van de mini.
Je kunt ook werken met een plaat die je op de vloer last , ehh , kan ook ...
Maar ik denk niet dat de bodemplaat gaat deuken omdat je dichtbij de tunnel zit en ook aan de buitenkant met de bevestigingpunten zit.Daar is het steviger dan middenin op de bodemplaat
@cyril : de stoelen van een 114 kunnen vooruit en achteruit schuiven in de geleiders.
Tevens kan de rugleuning kantelen naar voren , dit is al voldoende om achterin te kunnen stappen.
De hele stoel voorover kantelen is dus overbodig