Waar kan ik deze Restoration manual bestellen? bij gewone boekhandel ofzo (ISBN nummer?)
greetz,
Sjoerd
- Login of registreer om te reageren
Waar kan ik deze Restoration manual bestellen? bij gewone boekhandel ofzo (ISBN nummer?)
greetz,
Sjoerd
Zie HGMTB, http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=180
Je kunt het waarschijnlijk wel bij een willekeurige boekhandel bestellen, of online natuurlijk. Dat doe ik de laatste tijd veel (bij Amazon en als het niet om impuls-aankopen of spoedgevallen gaat) en dat bevalt goed.
Ik bestel de boeken bij Bol.com
Werkt perfect en met 2 à 3 dagen heb je de boeken in huis...
Eelke toch weer helemaal blij dat ie bijna een jaar later toch weer wat reacties op zijn lap tekst krijgt
Neuh.. Too little, too late
Aan de andere kant, kom daar op de mailinglist maar eens om, iets van driekwart jaar geleden tegenkomen en denken, hee, daar wil ik meer van weten.
Voor mesen die dan wat later wat actiefer op het forum zijn te recht gekomen (zoals ik zelf) zijn dit soort dingen vaak wel grappig om te lezen.
Zo komt er bij mij na het lezen van dit stukje ook alweer een vraag naar boven borrelen. En dat is of die T-bars waar Eelke het over heeft bij hem allebij nog aanwezig zijn. En dan vooral het greepje aan de rechter kant van de motor. (van voren gezien)
Ik heb inmiddels al meerdere van dit soort kleppen deksels met T-sluitingen voorbij zien komen en bij de meesten ontbrak die aan deze zijde. Ook de mijne heeft het niet langer dan een maand uitgehouden en ligt nu ook ergen's in Nederland op of langs de weg te slingeren.
Zie ook voor de grap maar eens de foto op van m'n motortje op Eelke's pagina. Je zou bijna gaan denken dat diot toch ergen's mee te maken heeft dat die dingen verdwijnen en dan helemaal blijft het raadselachtig dat het aan de rechter kant is.
Greetz
Richard
Eelke schreef:
Aan de andere kant, kom daar op de mailinglist maar eens om, iets van driekwart jaar geleden tegenkomen en denken, hee, daar wil ik meer van weten.
Ja klopt, een van de grote voordelen van het forum. Ik vond het gewoon grappig dat je bijna 1 jaar geen een reactie had voor zo´n grote lap tekst. Heb ik ook op de malinglist wel eens last van, hoe meer tekst -> hoe minder reacties, mensen zijn lui
Maar aan de reactie van Richard te zien gaan we weer ontopic
Richard: Ja hoor, die zit er nog. Vreemd, ik hoop niet dat ik hem nog eens kwijt raak. Zal wel slecht in elkaar zitten, zodat het los trilt. Kennelijk is er dan een of andere trilling in een A-series die ervoor zorgt dat altijd die rechter eruit trilt.
[Deze foto bedoelt Richard dus:
]
Mini-Philip schreef:
hoe meer tekst -> hoe minder reacties, mensen zijn lui
Ja, jammer eigenlijk. Ik vertel af en toe eens zo'n verhaal, ter lering ende vermaeck. Vind het zelf altijd wel leuk, als bijvoorbeeld Christiaan weer eens verteld wat hij allemaal heeft uitgespookt.
Trouwens (drie reacties op een rij...), het spuitwerk op het kleppendeksel is inmiddels alweer in abominabele staat. Door de vettige atmosfeer is het niet gaan roesten, maar wel weer ontzettend gaan bladderen. En het zag er nog wel zo mooi uit toen het net klaar was Misschien moet er volgende keer eerst een coating op, ofzo (gespoten over grotendeels blank metaal, met hier en daar nog wat pitjes van de roest en mogelijk hier en daar wat hardnekkige lak).
RE: Kerstvakantieproject
Ingediend door Eelke op za, 29-12-2001 16:33
(Wat ik hier opschrijf is in grote lijnen hetzelfde als wat er al over de list is gegaan, dus als je dat al hebt gelezen, ken je het verhaal al)
Nou, mijn kerstvakantie-project heb ik maar voltooid verklaard. Ik rij nu rond met een "reconditioned" (DHZ) verwarming, een bijzonder sexy kleppendeksel-met-toebehoren, al zeg ik het zelf, en niet te vergeten een gloednieuwe lichtschakelaar, waarvan ik het vermoeden heb dat die van goud is gemaakt.
De verwarming, of liever gezegd de blower, liep niet meer zo lekker en die is nu helemaal uit elkaar geweest (altijd weer leuk, zoiets eens uit elkaar gehad te hebben, is toch weer heel wat anders dan een plaatje in het Haynes-boek. Helemaal schoongemaakt (toch best wel wat zand eruit gehaald, ook uit het radiatortje) en de motor een beetje gesmeerd (zag - en ziet - er trouwens niet uit, het hele frame waarmee de motor in de verwarming zit was ontzettend roestig - ook weer typisch Engels, om van zoiets waar met een noodgang buitenlucht langs wordt geblazen gewoon ijzer te gebruiken . Niet echt iets kunnen vinden waardoor de blower niet lekker werkte, maar hij loopt nu weer mooi, dus dan is het goed . We houden het er maar op dat die schep zand het grootste probleem was. Iets uit elkaar halen, alles schoonmaken en smeren en weer in elkaar zetten heeft wel vaker goed geholpen.
Deel-project 2 was dus het kleppendeksel. Dat zag er absoluut niet uit (eigenlijk net als de rest van de motorruimte, maar goed, dat is van later zorg). Het was al eens "quick 'n' dirty" opnieuw zwart gemaakt, maar van die actie hingen de bladders er inmiddels ook bij. Verder waren de moeren (of bouten, hoe moet je die dingen eigenlijk noemen, het zijn eigenlijk moeren in boutvorm ) niet meer om aan te zien, o.a. doordat het een uitvoering was waarop origineel aan de bovenkant ook draadeinden zitten voor bevestiging van de aanzuigbuis van het luchtfilter (die overlangs het kleppendeksel loopt). En die is er dus al af sinds er een K&N Cone op zit.
Dus kleppendeksel eraf gehaald, helemaal kaalgeschuurd (tip: een Mouse is iets moois) en er een kleurtje op gespoten dat wel wat weg heeft van Tartan Red. Mooi rood is niet lelijk, zeg maar, van dat. Ook de beugeltjes voor het weerschildje heb ik eraf gehaald, kaal geschuurd en met de hand zwart geschilderd. Met de chromen T-bars die ik donderdag bij een minicenter heb gehaald ziet het er nu geweldig uit. Ook de nieuwe radiateurdop helpt een beetje mee. Koste maar een tientje, dus die heb ik donderdag ook direct maar meegenomen. Foto's zullen nog wel even op zich laten wachten, helaas heb ik geen digitale camera en fotorolletjes volschieten en daarna wegbrengen is niet mijn sterkste kant Je moet in elk geval vooral niet op de rest letten. Maar het chromen K&N filterhuis is tenminste niet meer de enige vlag op de modderschuit
Deel-project[i:2ps8yflb]JE[/i:2ps8yflb] 3 was een nieuwe lichtschakelaar. De laatste tijd besloten de lampen liever zelf of ze wel of niet aan gingen als je de schakelaar overhaalde, dus ik vond het wel eens tijd voor een nieuwe. En inderdaad, ze doen weer lekker mee. Ik kreeg wel een rolberoerte toen ik op de bon keek. Niet die chromen T-bars waren het duurste op de bon, zoals ik had verwacht, maar die schakelaar: 50 pop. Niet in een envelop, maar in de zak van MP te DD. Goeiemiddag!!
Maar goed, ik is weer tevreden. Zometeen ga ik de restoration manual van Haynes eens bestellen, kijken wat daar allemaal bij komt kijken. Want we moeten wel ambitieus blijven, natuurlijk