Kruimelpad
Klemmetjes voor bodyseam, wel of niet?
RE: Klemmetjes voor bodyseam, wel of niet?
Ingediend door LimitedSjoerd op zo, 16-01-2011 21:43
oke, Maar waarom precies? het schraapt toch de verf eraf en dan weet ik niet wat erger is, een beetje water op een goed afgedichte ondergrond. of geen water en kaal metaal?
- Login of registreer om te reageren
ik lijm ze altijd, zonder clips
bij mijn cabrio zitten ze al 10 jaar erop zonder enige vorm van roest of loslaten iod.
gewoon een kwestie van goede lijm en goede pasvorm.
mijn mening dus: geen clips
- Login of registreer om te reageren
Het kan natuurlijk ook geen kwijt om er tectyl of iets dergelijks er tussen te doen.
Eigenlijk zou je kunstof clipjes en bodyseam moeten hebben, maar dat bestaat volgens mij niet.
- Login of registreer om te reageren
Even een balletje opgooien;
spuiten met de clips erop en daarna de seams erop drukken?
- Login of registreer om te reageren
Ik heb van die RVS strips en die naden zijn vlam-verzonken, waar ik dus bang voor ben is dat die zinklaag en de verflaag er vanaf gaan door die klemmetjes. de strips zullen sowieso niet gaan roesten.
- Login of registreer om te reageren
Als er een goede laag zink op zit zal dat een kras van 'bloot' metaal ook beschermen.
- Login of registreer om te reageren
Ik zou ze bevestigen en dan daarna tectyl erin laten lopen en aan de zijkanten netjes afsmeren.
Van lijm/kit heb ik gehoord dat t kan gaan scheuren en er vocht onder kan blijven zitten en dus ook roesten.
Beide niet ideaal denk ik.
Maar om dit topic met nog en discussie aan te vullen...seams erop VOOR of NA de spuiterij?
Orgineel waren ze bij mijn mini voor de spuiterij aangezien hij boven was afgekit en in kleur meegespoten en onder de seams zat alleen primer.
Maar wat is nu echt ideaal?
- Login of registreer om te reageren
ikzelf spuit de wagen in de eerste 2 lagen zonder de strips (die spuit ik dan al los in 2 lagen) om bij de derde laag ze gemonteerd mee te spuiten...
- Login of registreer om te reageren
ik heb ze zelf ook al meerdere malen in de primer gezet maar hij gaat wel naar een spuiterij dus wilde graag weten of ik ze erop zou zetten voor of na de spuiterij.
sorry begint of topic te worden.
- Login of registreer om te reageren
Ik vind het wel in het topic passen.
ik ga dan maar van die klemmetjes bestellen, ik heb er al 20 op de clubdag gekocht. (voor die dingen wordt echt veel te veel gevraagt!)
- Login of registreer om te reageren
Voor het spuiten tectyl erin is niet zo'n goed idee.
De onderzijde en de zijkanten zijn open (of je moet ze aan de zijkant dichtkitten) en verf en tectyl ging tot gisteren toe niet goed samen...
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
Past er wel bij wat mij betreft... Maar om even terug te komen op het vastzetten. Ik heb ze nu vast met alleen de klemmetjes (nieuwe, wat redelijk goed vast zit) en had het idee ze nu nog met een klein lasje boven en onder vast te zetten? Hoe denken jullie daarover? Daarna spuiten.
- Login of registreer om te reageren
Of gewoon lekker weglaten! Ik heb bij mijn eigen mini de seams eraf gelaten omdat
wat je ook doet, het allemaal 1 pot nat is. De klemmetjes schrapen de lak eraf,
de binnenkant van de seams zijn nooit 100% in de lak, kitten houd water vast en
tectyl droogt uiteindelijk op en krimpt, scheurt en er komt alsnog water bij.
Dan zou ik eerder voor de vettige wax gaan, dat blijft kleverig..
Maar zoals ik al zei, ik heb bij mijn eigen mini de seam randene een beetje straks
gemaakt met een dun laagje plamuur en dik mee in de lak laten zetten. Net zo mooi!
- Login of registreer om te reageren
RE: Klemmetjes voor bodyseam, wel of niet?
Ingediend door LimitedSjoerd op zo, 16-01-2011 21:25
Ik ga binnenkort weer mijn mini opbouwen en ik wou de bodyseams er op lijmen in plaats van die klemmetjes gebruiken. Dit omdat de klemmetjes het metaal weer bloot leggen en zo de kans op roest vergroten. Maar nu las ik net dat door lijm/kit er water in de gootjes blijft staan.
Wat kan ik het beste doen?