Alles van de motor was in 1975 zwart. Subframes waren altijd zwart.
- Login of registreer om te reageren
Alles van de motor was in 1975 zwart. Subframes waren altijd zwart.
Das raar, kop is toch echt ooit groen geweest, en het subframe grijs..
Kleur grijs van t subframe was nam. goed te zien op de plaats waar de koppeling boven hangt.
`t is ook een gewone nl-er
De vorige eigenaar kan het natuurlijk ook gewoon zelf gespoten hebben;)
dat is natuurlijk ook mogelijk, maar dat lijkt me eig. erg onwaarschijnlijk..
Wanneer hadden de mini`s dan groene koppen?
Blok kan ik me voorstellen dat ooit vervangen is, maar een subframe?
Mini is gestraald en heeft nooit grote schade gehad iig
Maar als de experts hier zwart zeggen, dan zal het wel zo zijn denk ik
Mijn '75 er clubman saloon heeft ook een grijs voor subframe [solid mount]. En er is nog nooit wat aan gedaan in het verleden..
Aleen zwarte tectyl/bituum of iets dergelijks zit/zat er over heen
Dacht altijd dat het de enigste was die het had..blijkbaar niet.
Mijne wordt zwart gecoat.
Kop van je blok kan vervangen zijn in het verleden door een andere [dus ook de kleur]
Cool Bij mij was het enkel roest, op dat stukje onder de bak na
Dan denk ik dat ik frame weer mooi grijs maak
Is de bak + startmotor trouwens ook zwart? Van deze 850 was de bak zilvergrijs gespoten..
de aluminium delen zijn gewoon kaal aluminium, niet gelakt. De ijzeren delen van de startmotor zijn idd zwart.
Oorspronkelijk waren ook de aluminium delen gespoten in de kleur van de motor. Bij de Mk I/II was dat groen en bij de Mk III was dat zwart. Echter, in de loop van de Mk III periode is het veranderd en was alleen het blok nog zwart gespoten. De precieze overgangsdatum zou ik niet weten, maar het zou mij niet verbazen als het in 1973 was (bij overgang van remote change naar rod change versnellingsbak).
THX mini4ever!
(ongekend wat je allemaal te weten komt van de mini bij het restaureren)
clubbie schreef:
Mijn '75 er clubman saloon heeft ook een grijs voor subframe [solid mount]. En er is nog nooit wat aan gedaan in het verleden..
Aleen zwarte tectyl/bituum of iets dergelijks zit/zat er over heen
Dacht altijd dat het de enigste was die het had..blijkbaar niet.
Mijne wordt zwart gecoat.
Kop van je blok kan vervangen zijn in het verleden door een andere [dus ook de kleur]
Onlangs met een mede-forummer gesproken, over het subframe issue..
mijn mini `75 saloon blijkt in Belgie oid gemaakt te zijn? (met de dikkere chrome koplampringen ed).
En deze schijnen met grijs subframe te zijn geleverd..
Weet niet meer de precieze info, maar als iemand het verhaal kan bevestigen/onderbouwen graag!
grt
Purno schreef:
mijn mini `75 saloon blijkt in Belgie oid gemaakt te zijn? (met de dikkere chrome koplampringen ed).
De mini is toch alleen in de UK gemaakt? Ik heb een 81'er die origineel in NL geleverd is en die heeft ook gewoon dikke koplampringen.
ff uit mijn grijze massa halen, maar volgens mij zijn ook alle RedHot's en Jet black's in Belgie gemaakt...
Er zijn er op diverse plaatsen in Europa gemaakt hoor
edit zelfs wereldwijd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mini
Hmm toch meer dan ik dacht. Ik dacht de UK en Australië en de innocenti in Italië natuurlijk Maar volgens mij ga ik zo te ver offtopic
RE: kleur blok 850cc 1975
Ingediend door Purno op vr, 08-10-2010 20:47
Hallo allemaal,
Ben weer aan de slag gegaan met de mini, metname het in concours staat brengen van het blok. Maar nu zag ik dat de kop ooit groen was,met een zwart kleppendeksel.. enkel zie ik op Inet enkel zwarte koppen met groene kleppendeksels? Hoe is de kleurstelling orgineel?
- kleppendeksel groen/zwart?
- kop groen/zwart?
- onderblok groen/zwart?
- motorsteun rechts zwart/grijs?
Of iemand misschien een foto?
Tevens ben ik opzoek naar de kleurcode van het groen en de kleur grijs van het subframe.. ALs iemand mij kan helpen, alvast bedankt!
Grt Joost