kleurcode clubman 1974

RE: kleurcode clubman 1974

Ik heb heel de clubman doorzocht voor de kleurcode maar kan niks vinden. Op het vin plaatje staat het niet. En verders zit er niks waar wat op staat.

Hij is oranje en is de originele kleur. Bouwjaar is 1974.

Ik heb op mini colours gekeken en heb wel een kleurcode daar gezien die dicht bij mijn kleur komt en dat is BLVC478 maar die is van 81t/m84 gebruikt en die van mij is van 1974.

De BLVC16 BLAZE is gebruikt van 70t/m75 maar lijkt er totaal niet op.

Dus iemand die weet waar ik de kleurcode op de mini zelf kan vinden???

Ik heb uiteraard gezocht op het forum maar heel veel info is voor de latere mini en niet voor die van de jaren 70.

Ik hoor het graag.

Het kan zijn dat de mini al eens overgespoten is. Dan heb je ook geen vergelijkingsmateriaal.

(b)engeltje schreef:
Het kan zijn dat de mini al eens overgespoten is. Dan heb je ook geen vergelijkingsmateriaal.

Het is de originele lak die erop zit.

Ik heb nog wel een plaatje gevonden die gepopnageld is op het rechterscherm(passagiergskant) met een code: 212210

Kan dat hem zijn? In 1974 deden ze dat misschien anders als tegenwoordig??

zon doet veel. mijn lagoon mini leek wel blauw na al die jaren. was toch echt een groenige kleur onder de rubbers....
er is een boek van lindsey porter met een kleurentabel en vroeger op de site van Theo vd Boogaard was die tabel er ook. maar die site ben ik ook al ff kwijt.
het moet een blvc met nummer zijn overigens.

de kleuren op het scherm zijn overigens niet zo'n heel goede weergave van de werkelijkheid hoor

succes met kleurzoeken, en ik heb net al gezocht naar een franse site over minis. daar staat de tabel uit dat boek van porter op maar ik kan hem niet vinden |:(

http://forum.minicooper.org/showthread.php?t=16304

http://www.oranje-mini.nl/Minifarbcodes.pdf

niet wat ik zocht, maar misschien helpt het je

succes

MBC schreef:
zon doet veel. mijn lagoon mini leek wel blauw na al die jaren. was toch echt een groenige kleur onder de rubbers....
er is een boek van lindsey porter met een kleurentabel en vroeger op de site van Theo vd Boogaard was die tabel er ook. maar die site ben ik ook al ff kwijt.
het moet een blvc met nummer zijn overigens.

de kleuren op het scherm zijn overigens niet zo'n heel goede weergave van de werkelijkheid hoor

succes met kleurzoeken, en ik heb net al gezocht naar een franse site over minis. daar staat de tabel uit dat boek van porter op maar ik kan hem niet vinden |:(

succes

Ik heb het dak een keer gepolijst en is oranje en glimt weer. De mini heeft ook 21 jaar binnen gestaan buiten de zon dus waarschijnlijk.

Ik weet dat het een BLVC nummer moet zijn maar die staat niet op het vin plaatje vermeld en verder kan ik in het motor ruim niks meer vinden.

Werdt het BLVC nummer in de jaren 70 misschien ergens anders gezet?

Of het plaatje waar het op staat is verloren gegaan de afgelopen jaren dat kan ook nog.

misschien heb je hier wat aan?

Dank je hier kan ik wel wat mee denk ik. Zo te zien gebruikte ze in de jaren 70 andere codes als tegenwoordig. Waarschijnlijk is de code die ik eerder zag(212210) de kleurcode.

Ik ga morgen bij een kennis langs die heeft er ook aardig verstand van en weet waar hij moet zoeken.

Mijn Clubman Estate van '78 was oranje (Flamenco genaamd).
In de Mini verder nergens een kleuraanduiding.
Kleur was BLVC 133.

Kleuren oranje beginnen met de letter E dus volgens mijn tabel beperkt dat de mogelijkheden tot EMA of EMC
Ofwel Flamenco BLVC 133 of Blaze BLVC 16

Het nummer wat je gevonden hebt is mogelijk het "front end" nummer ..

Fototje helpt misschien?! Welke kleur is je interieur?

HTH,
Theo van den Bogaard

Theo van den Bogaard schreef:
Kleuren oranje beginnen met de letter E dus volgens mijn tabel beperkt dat de mogelijkheden tot EMA of EMC
Ofwel Flamenco BLVC 133 of Blaze BLVC 16

Het nummer wat je gevonden hebt is mogelijk het "front end" nummer ..

Fototje helpt misschien?! Welke kleur is je interieur?

HTH,
Theo van den Bogaard

Het interieur is donker blauw en de stoelen zijn in leer uitgevoerd.

Bedankt voor de info van iedereen ik ga met een paar van de blvc codes naar de verf winkel en neem mijn kenteken verlichting kap mee ter vergelijking.

Vandaag op pad geweest en heb de kleur gevonden. Het is de BLVC16 Blaze.

Kunnen we weer verder met de hobby.

Bedankt iedereen voor de info.

Blaze vind ik een toffe kleur voor een Clubman!

(Ter info : mijn Mini heeft ook de kleur Blaze.)