Yep, altijd lastig. Datzelfde heb ik bijna 2 jaar geleden ook gehad. Inruilen of doorrijden?? Uiteindelijk besloten de Mini te houden, en er wat kosten tegenaan te gooien. Voorzichtig begonnen zelf wat spotrepairs uit te voern op meest kritieke punten, en erachter gekomen dat het lang niet zo erg was als ik had verwacht. 2 jaar verder ben ik aan restauratiekosten amper 1 euro kwijt, wel wat uurtjes erin gestoken, maar als zeg ik het zelf, hij staat er nog steeds mooi bij. Eerlijkheid gebied mij er wel bij te vermelden dat de Mini sinds 2 jaar onder een carport staat, en dat doet 'm goed. De grootste makke, een roestplek op de linkerdeur en het linker A-paneel wordt in Februari aangepakt. Dat zullen de eerste grootste kosten zijn die ik ga maken. Helaas kom ik zelf uit de schadewereld, en heb bij diverse bedrijven en Minigarages offertes laten maken en ook eerdere resultaten bekeken. Prijsverschillen zijn groot, maar veel spuitresultaten zijn werkelijk bedroevend!! En dat laatste vooral bij de Minigarages, dus let daar wel even op! Zou zonde zijn als je veel geld wegbrengt, en het resultaat is knudde...
Ik ben dus blij dat ik mijn Mini niet heb verruild voor een andere. Ik was ( en ben..) overtuigd van de goede technische staat, en ook bij een andere Mini kun je over een tijdje weer mee aan de slag.
Succes!
- Login of registreer om te reageren
RE: kosten plaatwerk mini, twijfel over nieuwe kopen
Ingediend door JW(L)MINI op za, 10-10-2009 16:30
beste allen!
wederom heb ik jullie belangrijke mening nodig voor een (in mijn ogen) moeilijk kwestie:
ik rij nu een mini 1.3i british open classic (met die smalle strepen) met roestplekken op de dorpels, raampanelen en een kleine plek op het subframe
de apk is over een maand, hier voorzie ik behalve wiellager en de remblokken + schijven geen problemen
ik heb een taxatie voor het roestschade herstel: 3000 euro incl alles
dan is het plaatwerk weer zo goed als nieuw
mijn probleem is echter dat ik nog wat verzekeringgeld krijg (900 euro)
en met de opbrengst van mijn oude mini misschien wel beter een ander (beter) exemplaar kan kopen
probleem is dan dat ik nu goed bekend ben met de auto, het blok en de bak zijn zover ik weet in orde, maar goed ik kan ook geen objectieve uitspraak doen aangezien de geschiedenis niet helemaal bekend is.
een nieuwe kan weer zijn eigen problemen meebrengen natuurlijk..
wat zouden jullie doen?