Las vragen

RE: Las vragen

Ik was aan het zoeken maar kon geen topic vinden over lastechniek.
Ik heb een Mig gekocht en nog nooit gelast en ga t mezelf leren.
Maar kan iemand mij vertellen wat ik moet doen als ie te veel "hapert" Moet ik dan meer draad geven of meer power.
En wat als het plaatwerk al wegsmelt voor ik iets vast heb gezet??

RE: Las vragen

Het wegbranden van je plaatwerk kan betekenen dat het nog niet schoon genoeg is.
Zorg ervoor dat al het verf en de roest ( we praten tenslotte over een mini :D ) echt helemaal weg is voordat je gaat lassen.
Als je plaatwerk heeeel dun is ( minder dan 0.5 mm), kun je er ook makkelijk gaten in branden.
Dat haperen kun je inderdaad verkomen door de draadsnelheid wat hoger te zetten.

Haal een stuk plaat en ga daar mee experimenteren met de stroomsterkte en je snelheid van je draad; zo kom je er vanzelf achter wat wel en niet werkt voor je.
Succes!

RE: Las vragen

Ook moet je de toorts wel dichtbij houden, anders ontsnap het gas en verbrand steeds het staal al eerdat het op je werkstuk aankomt.

en dat is dat haperen ook.

Succes!

RE: Las vragen

dank jullie wel.

Ik heb al exra staal besteld en ga mijn bodem platen voorzien van 1mm plaats van 0.8
OOk heb ik op rustbuster veel gelezen.
Dus ook voor de andere las onbekende
Las weetjes
Mijn buurman kwam me vandaag vertellen dat hij het niet slim vond om als onervaren een mini neus en dorpels te vervangen.
Hoe denken jullie erover? Ik wil het graag zelf doen maar wil wel een veilige auto.
Alle tips zijn welkom

RE: Las vragen

Ik was ook compleet onervaren met lassen, maar als je gewoon blijft oefenen en logisch nadenkt, dan kom je heel ver.
Wat betreft het vervangen van de dorpels en al het andere plaatwerk moet je eerst goed bedenken hoe alles aan elkaar zit en hoe ze het vast hebben gemaakt.
Pas ook goed op dat je niet teveel plaatwerk weg zaagt.
Veel succes!

default

RE: Las vragen

Als je engels goed is dan kan je op http://www.mig-welding.co.uk/ kijken. Er zit een paar les op de homepage.

RE: Las vragen

natterjacks schreef:
Als je engels goed is dan kan je op http://www.mig-welding.co.uk/ kijken. Er zit een paar les op de homepage.



Dank je voor de tip!
Mooie en vooral duidelijksite; het forum daar is ook een uitkomst.

RE: Las vragen

Ik zou eerst de dorpels 1 voor 1 vervangen en daarna de neus er pas af halen, dit in verband met de structurele stevigheid.

Als je netjes werkt en met overleg gaat het best goed komen. Zeker de voorkant is niet echt dragend op een Mini dus dat kan geen kwaad die er helemaal af te slijpen.

Dennis

RE: Las vragen

Dennis schreef:
de neus er pas af halen, dit in verband met de structurele stevigheid.

Zeker de voorkant is niet echt dragend op een Mini dus dat kan geen kwaad die er helemaal af te slijpen.




:P