Mijn lasnaden bij de A en C stijl zijn hard aan het roesten. Nu heb ik wel eens Mini's gezien waar deze lasnaden weggehaald zijn. Dat wil ik dus ook. Alleen ik heb geen idee hoe dat moet. Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat?? Foto,s en/of links zijn ook welkom.
moeilijk is het niet, wel een precies en vooral tijdrovend werkje...
je slijpt de lasnaad steeds een b-tje weg en las de naad dicht... dit kan maar voor een cm of 2/3...
als je een groter stuk dichtlast dan vervormd het plaatwerk en ben je evrder van huis. oftwel stukje bij beetje losslijpen en vastlassen.
geduld, geduld, geduld...
ga eerst eens goed kijken naar foto's van dit soort creaties, persoonlijk vind ik de 'deseamed' mini's niet mooi. de lasnaden zijn een onmiskenbaar styling-kenmerk van de mini, als je deze erafhaalt word de hele lijn van de auto anders.
Een RVS-strook wil nog niet zeggen dat de naad eronder niet kan roesten En als je het mij vraagt zijn die RVS/chromen strips nog storender voor de "lijn" van de Mini dan ze helemaal weghalen. Strips eraf, alles roestvrij maken, dan apart spuiten. Dan als je gaat monteren de strips aan de binnenkant volspuiten met iets van ML Tectyl en dan erop zetten.
Ik vind het zelf ook niet zo nodig, maar verstorend vind ik het niet, de naden op de vier hoeken weg. Wat ik wel heel raar vind staan is als het dakrandje weg is.
Ingediend door Mini Martin op vr, 02-01-2004 11:36
Bij mij waren de randen eerst zo
Met veel geduld en stukje bij stukje (zie red flame)weer een volledige nieuwe rand. Het geheel in de anti-roest gespoten en later in een primer.
De strip is aan de binnenkant schoongemaakt en ook in een roestwerende spray gespoten.
Ik heb om de strip te bevestigen eerst de klemmen op de rand gedrukt. Toen de krassen weer aangetipt en vervolgens de rand er opgedrukt.
Ik heb wel Mini's gezien zonder de randen, maar vind het geen gezicht. Op een of andere manier maakt ook die rand de Mini.
Ingediend door Mini Martin op vr, 02-01-2004 12:12
De strips zitten met klemmetjes opgedrukt.
Om de strip te verwijderen eerst onder de dakrand de strip loshalen. Daarna kan je de strip er zo af wippen.
Martin, Ik denk dat ik i.d.d. voor jou oplossing ga. Staat een stuk mooier. Heb jij ook nieuwe opstaande randjes moeten maken? Ik bedoel daarmee de lasnaden. Deze zijn bij bij erg aangetast.
Ach zo, dat is leuk te weten. Dit zijn zo te zien ook wel riskante plekjes voor roest en dergelijke.
Is dit ook zo met de dakrand? Of is dit een geheel met het dak zelf?
Mercietjes
Mmmm, goei punt. Als ze vrij prijzig zijn dan kan je best wel wat voorzichtiger zijn. Zijn die strips ook prijzig dat iemand weet? Ik denk nu niet dat de mijn hard aangestast zijn, daaronder zal het wel erger zijn...
@SyRuS
Maak er maar mooie kiekjes van, dan kan ik eens goed inspecteren vooralleer ik demijn der afpruts. (das nog wel even af, eerst exaampjes doen )
J-man schreef: Eum k heb een klein vraagje: Zijn die strips er gewoon opgeklikt?? Zitten die niet anders vast?
zoals mini martin al zei zitten ze ergewoon opgedrukt, alleen bij mij zat er bovenaan een beetje kit om het geheel mooier te maken. scheeld natuurlijk ook bij inwatering.
Ik heb mij laten vertellen dat er bij de-seamed mini's een rand mist die normaal achter de voorbumper zit. deze rand mist dus ook bij mij.
ook missen de beugels waar volgens mij (heb plaatjes gezocht op internet) normaal de kentekenplaat aan vast zit. nu zit er op dit moment geen bumper op mijn mini, maar ik wil er wel graag een op hebben.
kan ik deze gewoon bevestigen, en zo ja, hoe?
aangezien er 2 bouten uit de voorkand steken,(ter hoogte van de bumper) dacht ik dat de bumper hiermee vast gezet moet worden, en er vervolgens van die kapje overheen moetten. (wat ik persoonlijk erg lelijk vind)
Als je aan de voorzijde geen beugels en bumperbevestiging hebt heeft de vorige eigenaar dat er waarschijnlijk afgeslepen. Als je weer een bumper wilt zul je de bevestiging er weer aan moeten lassen..
Zelf ben ik zowat klaar met deseamen van mn projectje ,hele achterkant (achterstijlen + bumperranden) en a stijlen voor.
Is inderdaad een geduldig en precies werkje. Picje:
Prijzen van strips en klemmetjes vallen reuze mee hoor. Ik heb vorig jaar 4 nieuwe strips gehaald bij de Rover-dealer met klemmetjes.
Strips waren 8 euro per stuk ongeveer, klemmetjes iets van 30 cent per stuk...
Het deseamen van de A- en C-stijl is ook veel gedaan door Wood&Picket. Deze zouden het hebben gedaan omdat het als voordeel heeft dat je minder windgeruis hebt op hogere snelheid en daardoor stiller en comfortabeler mini kan rijden. Zit wel wat in, het is niet gelijk een moderne auto maar alle beetjes helpen. Kan je ook beter je motor horen, die hoor ik liever dan het blazen van de wind.
De stripjes op de A- en C-stijl bepalen voor mij ook niet echt typisch het mini-uiterlijk. Wanneer je de dakrand weg haalt ziet het er wel heel raar uit, zonder A- en C-stijl is het allen wat gladder en dit valt het in eerste instantie ook niet echt op.
Kom es langst zou ik zekken, kan je zien hoe je dit het best doen kan!
hij staat inmiddels ook te koop op marktplaats, met foto's om je een indruk te geven.http://www.marktplaats.nl/"Beter dan NIEUW! Mini-77'Deseamed/Steel Flipfront/Full race
Over het de-seamen sluit ik me HELEMAAL bij Erik aan, zolang je het dakrandje laat zitten "blijft" het een mini. Ik heb ooit gelezen dat de CW (luchtweerstandscoëfficient) met circa 0,5 omlaag gaat.
Op het forum van de mini16vclub heb ik gelezen dat het deaseamen (iig in engeland) keuringsproblemen kan geven. Een man had een strip achter de seam geschoven en op een aantal punten met een zelftapschroef tegen de seam aangehaald en vervolgens vastgelast. De schroefgaten zijn natuurlijk weer dicht te maken. Volgens mij komt dit de torsiestijfheid ten goede (en gaat scheurvorming in de lak tegen) Ik wil het iig wel op deze manier doen
Met het lassen zorg je ervoor dat de platen aan elkaar komen. Met het slijpen zorg je dat het redelijk vlak wordt. Maar echt vloeiend overlopen, dat doe je inderdaad met plamuur o.i.d.
Ingediend door Mini Martin op zo, 27-03-2005 22:01
Was afgelopen weekend bij DCM.
Daar stond een gestrand projectje (waarschijnlijk voor een prikkie aangekocht)waar men al eens bezig was geweest met het deseamen.
Plaatwerk was net een golfballetje.
Snap nu ook wel waarom deze mini nu daar staat.
Zoals Bart al schreef.
Wil je het goed en strak doen, 2 á 3 cm weg halen en dan dichtlassen.
Afkoelen en vervolgens herhalen.
Het is toch moeilijker dan je denkt. De voorkant ging heel voorspoedig, de achterkan was wat lastiger. Na het verwijderen van de seam bleek dat de verschillende plaatdelen niet helemaal lekker uitgelijnd waren. Met een koperen hamer en wat geweld heb ik het redelijk netjes kunnen krijgen. Een ander probleem is dat de radius waarmee de plaatdelen naar elkaar toe lopen best groot is. Als je de volledige radius weg zou halen krijg je een opening van een cm breed. Dit heb ik ook deels met de hamer op kunnen lossen.
Over het kromtrekken zou ik me niet teveel zorgen maken. Zorg dat je niet meer dan 3 cm binnen een minuut last en laat het een minuut of 2 afkoelen voor je verder gaat.
Helemaal strak wordt het in de eerste instantie niet en omdat ik niet zo'n voorstander van veel plamuur ben ga ik het proberen te vertinnen. Dit schijnt een lasig werkje te wezen. Ik hoop je over een paar weken te kunnen vertellen of het aan te raden is...
Ingediend door maikeljanssen op zo, 22-10-2006 16:17
Hey mensen,
Ik wil graag ook mijn strippen van de 2 bumpers weghalen dus deseame. De voorkant is zeer makkelijk te doen ma ik weet niet hoe je het precies aan de achterant moet doen. De A en C-stijlen laat ik gewoon.
Wie kan me uitleggen hoe ik het beste de achterkant deseame.
de achterrand?? bedoel je de lip waar de bumper opzit???
ik snap niet goed waar je een probleem ziet, rand een stukje wegslijpen, zoals ik enkele jaren geleden hier al schreef 2/3 cm, dan dit dichtlassen en dan weer verder... stukje bij beetje om te voorkomen dat de bende scheeftrekt...
Ingediend door maikeljanssen op zo, 22-10-2006 16:35
inderdaad de bumperstrip van achter.
mijn oom gaat dit voor mij lassen en wij dachten mss om aan de binnekort van de kofferbak in de onderhoek 1 lasnaad te leggen zodat alles vast al zit dan wegslijpen en aflassen.
Ik weet niet of dit goed gaat daarom de vraag.
Ingediend door dimphy+maikel op vr, 29-12-2006 18:51
Ik heb weer een vraag.
We hebben nu achterkant gedeseamed en hebben dit met om de 1cm kleine puntlasjes te leggen. Moet je nu de hele naad aflassen of niet.
De spuiter moet toch met tin een paar oneffeheden wegwerken en alles strak maken.
De spuiter komt volgende week kijken ma wou t ook ff hier vragen.
Gelukkig is mijn neef de spuiter:D
in vergelijk met die puntlasjes waarmee de standaard naden op elkaar zitten is een lasje om de centimeter al een stuk sterker, maar meer lassen kan geen kwaad natuurlijk.
[size=75:gjtvz5pc][topics samengevoegd - Crispy][/size:gjtvz5pc]
is het mogelijk dat deze uitsparingen of hoe dat ook mag heten weg gehaalt worden en gewoon vast lassen
of is dit een speciale versteving
C:\\Documents and Settings\\vinken\\Mijn documenten\\Mijn afbeeldingen\\jvtuning\\mini-classic-cooper-2000f.jpg[/url]
Ik denk dat je het verwijderen van de 4 opstaande randen die van het dak daar de wielkasten lopen bedoelt? Dat is wel eens gedaan, maar ik vraag me af waarom je het zou willen. Lijkt me vrij ingrijpend.
Ze zijn er destijds van fabrieks af ingemaakt om het productieproces te vereenvoudigen, ik weet niet zeker of ze ook nog een andere functie hebben qua torsiestijfheid e.d.
Wellicht vind je hier meer over als je op "deseamen" zoekt.
Ingediend door oldschool jan op wo, 03-01-2007 10:18
je kunt dat wel doen maar zorg er voor met het dicht lassen en he vlak slijpen dat je er niet te veel warmte in metaal krijgt (dus steeds laten af koelen)
want anders begint het metaal te golfen den dan heb je er heel veel werk van om het strak te krijgen
en zorg er voor dat je dat heel netjes doet hoe minder plameur je gebruikt hoe beter het is
Ingediend door coopie1100hle op wo, 03-01-2007 12:17
ik zou op die plaatsen niet te veel met plamuur aan de slag willen gaan. maar zou het gaan vertinnen . dat scheurt nooit, maar dan moet je het wel een beetje kunnen, vertinnen is niet makkelijk.
ik zou wel effe de tijd nemen om er genoeg over te lezen, het lijkt me geen makkelijke klus, en je kunt niet meer terug naar het oude.
momenteel in overweging om dit ook te doen op mijn mini
alleen niet uit show maar uit safe omdat ze er aan de voorkant beter af kunnen zijn ivm de vrije ruimte met mijn deuren en dan moeten ze er achter ook maar af
Zou ik wel jammer vinden mini-boy aangezien het zo vet zou zijn als je je lambo's kon gebruiken terwijl het er "standaard" uit ziet. Dat zou juist de kunst zijn!
Hoi,gewoon wegslijpen om de 2/3 cm en dichtlassen .
Wel koelen met bijvoorbeeld natte handdoek ,voorkomt werking plaatwerk.
Ik heb het ook gedaan het is wel een werkje van twee avonden .
Dit dan alleen voor de 4 lasnaden.Dakrand doe ik niet .
Onderzijde wel weer.
De een vind het mooi de ander niet maar gelukkig is geen mens hetzelfde.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door ken23 op vr, 02-01-2004 10:41
Mijn lasnaden bij de A en C stijl zijn hard aan het roesten. Nu heb ik wel eens Mini's gezien waar deze lasnaden weggehaald zijn. Dat wil ik dus ook. Alleen ik heb geen idee hoe dat moet. Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat?? Foto,s en/of links zijn ook welkom.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Red Flame op vr, 02-01-2004 10:48
moeilijk is het niet, wel een precies en vooral tijdrovend werkje...
je slijpt de lasnaad steeds een b-tje weg en las de naad dicht... dit kan maar voor een cm of 2/3...
als je een groter stuk dichtlast dan vervormd het plaatwerk en ben je evrder van huis. oftwel stukje bij beetje losslijpen en vastlassen.
geduld, geduld, geduld...
ga eerst eens goed kijken naar foto's van dit soort creaties, persoonlijk vind ik de 'deseamed' mini's niet mooi. de lasnaden zijn een onmiskenbaar styling-kenmerk van de mini, als je deze erafhaalt word de hele lijn van de auto anders.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door ken23 op vr, 02-01-2004 10:53
Tja, daar heb je wel gelijk in. Ik kan dus beter deze naden opnieuw maken/lassen. En dan afdekken met een RVS strook. Wordt ook een behoorlijke klus.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Red Flame op vr, 02-01-2004 11:01
ook voor het herstellen geld dat je het stukje voor stukje moet doen, als het eenmaal krom en vervormd is, is het te laat...
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Eelke op vr, 02-01-2004 11:02
Een RVS-strook wil nog niet zeggen dat de naad eronder niet kan roesten En als je het mij vraagt zijn die RVS/chromen strips nog storender voor de "lijn" van de Mini dan ze helemaal weghalen. Strips eraf, alles roestvrij maken, dan apart spuiten. Dan als je gaat monteren de strips aan de binnenkant volspuiten met iets van ML Tectyl en dan erop zetten.
Ik vind het zelf ook niet zo nodig, maar verstorend vind ik het niet, de naden op de vier hoeken weg. Wat ik wel heel raar vind staan is als het dakrandje weg is.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Mini Martin op vr, 02-01-2004 11:36
Bij mij waren de randen eerst zo
Met veel geduld en stukje bij stukje (zie red flame)weer een volledige nieuwe rand. Het geheel in de anti-roest gespoten en later in een primer.
De strip is aan de binnenkant schoongemaakt en ook in een roestwerende spray gespoten.
Ik heb om de strip te bevestigen eerst de klemmen op de rand gedrukt. Toen de krassen weer aangetipt en vervolgens de rand er opgedrukt.
Ik heb wel Mini's gezien zonder de randen, maar vind het geen gezicht. Op een of andere manier maakt ook die rand de Mini.
grtzz Martin
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door J-man op vr, 02-01-2004 12:09
Eum k heb een klein vraagje: Zijn die strips er gewoon opgeklikt?? Zitten die niet anders vast?
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Mini Martin op vr, 02-01-2004 12:12
De strips zitten met klemmetjes opgedrukt.
Om de strip te verwijderen eerst onder de dakrand de strip loshalen. Daarna kan je de strip er zo af wippen.
grtzz Martin
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door ken23 op vr, 02-01-2004 12:24
Martin, Ik denk dat ik i.d.d. voor jou oplossing ga. Staat een stuk mooier. Heb jij ook nieuwe opstaande randjes moeten maken? Ik bedoel daarmee de lasnaden. Deze zijn bij bij erg aangetast.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door J-man op vr, 02-01-2004 12:25
Ach zo, dat is leuk te weten. Dit zijn zo te zien ook wel riskante plekjes voor roest en dergelijke.
Is dit ook zo met de dakrand? Of is dit een geheel met het dak zelf?
Mercietjes
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Red Flame op vr, 02-01-2004 13:40
de klemmetjes goed bewaren en niet kapot trekken. ik heb eens gehoord dat ze vrij prijzig zijn...
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door SyRuS op vr, 02-01-2004 13:51
ik ga dit ook eens doen/proberen... Maak er wel foto's van enzo ook
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door J-man op vr, 02-01-2004 16:42
Mmmm, goei punt. Als ze vrij prijzig zijn dan kan je best wel wat voorzichtiger zijn. Zijn die strips ook prijzig dat iemand weet? Ik denk nu niet dat de mijn hard aangestast zijn, daaronder zal het wel erger zijn...
@SyRuS
Maak er maar mooie kiekjes van, dan kan ik eens goed inspecteren vooralleer ik demijn der afpruts. (das nog wel even af, eerst exaampjes doen )
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door paneermeel op zo, 04-01-2004 17:06
zoals mini martin al zei zitten ze ergewoon opgedrukt, alleen bij mij zat er bovenaan een beetje kit om het geheel mooier te maken. scheeld natuurlijk ook bij inwatering.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door easy2 op do, 03-03-2005 21:51
Ik heb mij laten vertellen dat er bij de-seamed mini's een rand mist die normaal achter de voorbumper zit. deze rand mist dus ook bij mij.
ook missen de beugels waar volgens mij (heb plaatjes gezocht op internet) normaal de kentekenplaat aan vast zit. nu zit er op dit moment geen bumper op mijn mini, maar ik wil er wel graag een op hebben.
kan ik deze gewoon bevestigen, en zo ja, hoe?
aangezien er 2 bouten uit de voorkand steken,(ter hoogte van de bumper) dacht ik dat de bumper hiermee vast gezet moet worden, en er vervolgens van die kapje overheen moetten. (wat ik persoonlijk erg lelijk vind)
gr freek
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Superrob op vr, 04-03-2005 09:20
He Freek goed zeg alweer een naam uit Hengelo
Als je aan de voorzijde geen beugels en bumperbevestiging hebt heeft de vorige eigenaar dat er waarschijnlijk afgeslepen. Als je weer een bumper wilt zul je de bevestiging er weer aan moeten lassen..
Zelf ben ik zowat klaar met deseamen van mn projectje ,hele achterkant (achterstijlen + bumperranden) en a stijlen voor.
Is inderdaad een geduldig en precies werkje. Picje:
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door easy2 op vr, 04-03-2005 14:36
aiai, das dan jammer, want ik moet mezelf eerst nog keren co2 lassen dan eerst maar een tijdje zonder bumper...
Idd, dr zijn er al aardig wat uit hengelo, alleen is mijn "sleutelplaats" op dit moment nog in boekelo. (is vlakbij dus naja )
gr freek
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Superrob op vr, 04-03-2005 15:21
Nog op zoek naar een plekje dichterbij? PM maar eens....misschien kan ik je helpen....
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Markos op vr, 04-03-2005 15:27
Prijzen van strips en klemmetjes vallen reuze mee hoor. Ik heb vorig jaar 4 nieuwe strips gehaald bij de Rover-dealer met klemmetjes.
Strips waren 8 euro per stuk ongeveer, klemmetjes iets van 30 cent per stuk...
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Erik op vr, 04-03-2005 16:25
Het deseamen van de A- en C-stijl is ook veel gedaan door Wood&Picket. Deze zouden het hebben gedaan omdat het als voordeel heeft dat je minder windgeruis hebt op hogere snelheid en daardoor stiller en comfortabeler mini kan rijden. Zit wel wat in, het is niet gelijk een moderne auto maar alle beetjes helpen. Kan je ook beter je motor horen, die hoor ik liever dan het blazen van de wind.
De stripjes op de A- en C-stijl bepalen voor mij ook niet echt typisch het mini-uiterlijk. Wanneer je de dakrand weg haalt ziet het er wel heel raar uit, zonder A- en C-stijl is het allen wat gladder en dit valt het in eerste instantie ook niet echt op.
Succes met lassen,
Erik
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Turbomini op za, 05-03-2005 07:02
Kom es langst zou ik zekken, kan je zien hoe je dit het best doen kan!
hij staat inmiddels ook te koop op marktplaats, met foto's om je een indruk te geven.http://www.marktplaats.nl/"Beter dan NIEUW! Mini-77'Deseamed/Steel Flipfront/Full race
doei,
Lex[/url]
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Daan op za, 05-03-2005 13:03
mooie mini lex!
Over het de-seamen sluit ik me HELEMAAL bij Erik aan, zolang je het dakrandje laat zitten "blijft" het een mini. Ik heb ooit gelezen dat de CW (luchtweerstandscoëfficient) met circa 0,5 omlaag gaat.
Op het forum van de mini16vclub heb ik gelezen dat het deaseamen (iig in engeland) keuringsproblemen kan geven. Een man had een strip achter de seam geschoven en op een aantal punten met een zelftapschroef tegen de seam aangehaald en vervolgens vastgelast. De schroefgaten zijn natuurlijk weer dicht te maken. Volgens mij komt dit de torsiestijfheid ten goede (en gaat scheurvorming in de lak tegen) Ik wil het iig wel op deze manier doen
groet daan
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Emiel01 op zo, 27-03-2005 18:37
Als ik die lasnaden weghaal, lopen de panelen dan mooi in een vloeiende lijn over. Of moet ik dat zelf doen met b.v. plamuur?
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Simini op zo, 27-03-2005 21:46
Met het lassen zorg je ervoor dat de platen aan elkaar komen. Met het slijpen zorg je dat het redelijk vlak wordt. Maar echt vloeiend overlopen, dat doe je inderdaad met plamuur o.i.d.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Mini Martin op zo, 27-03-2005 22:01
Was afgelopen weekend bij DCM.
Daar stond een gestrand projectje (waarschijnlijk voor een prikkie aangekocht)waar men al eens bezig was geweest met het deseamen.
Plaatwerk was net een golfballetje.
Snap nu ook wel waarom deze mini nu daar staat.
Zoals Bart al schreef.
Wil je het goed en strak doen, 2 á 3 cm weg halen en dan dichtlassen.
Afkoelen en vervolgens herhalen.
grtzz Martin
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door basel op do, 02-03-2006 20:55
ik ga ook een poging wagen
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Daan op vr, 03-03-2006 10:59
Ik ben op dit moment ook bezig met het deseamen.
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... ht=shiznit (pagina 3 staat een plaatje met wat uitleg)
Het is toch moeilijker dan je denkt. De voorkant ging heel voorspoedig, de achterkan was wat lastiger. Na het verwijderen van de seam bleek dat de verschillende plaatdelen niet helemaal lekker uitgelijnd waren. Met een koperen hamer en wat geweld heb ik het redelijk netjes kunnen krijgen. Een ander probleem is dat de radius waarmee de plaatdelen naar elkaar toe lopen best groot is. Als je de volledige radius weg zou halen krijg je een opening van een cm breed. Dit heb ik ook deels met de hamer op kunnen lossen.
Over het kromtrekken zou ik me niet teveel zorgen maken. Zorg dat je niet meer dan 3 cm binnen een minuut last en laat het een minuut of 2 afkoelen voor je verder gaat.
Helemaal strak wordt het in de eerste instantie niet en omdat ik niet zo'n voorstander van veel plamuur ben ga ik het proberen te vertinnen. Dit schijnt een lasig werkje te wezen. Ik hoop je over een paar weken te kunnen vertellen of het aan te raden is...
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door maikeljanssen op zo, 22-10-2006 16:17
Hey mensen,
Ik wil graag ook mijn strippen van de 2 bumpers weghalen dus deseame. De voorkant is zeer makkelijk te doen ma ik weet niet hoe je het precies aan de achterant moet doen. De A en C-stijlen laat ik gewoon.
Wie kan me uitleggen hoe ik het beste de achterkant deseame.
Groeten maikel
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Red Flame op zo, 22-10-2006 16:22
de achterrand?? bedoel je de lip waar de bumper opzit???
ik snap niet goed waar je een probleem ziet, rand een stukje wegslijpen, zoals ik enkele jaren geleden hier al schreef 2/3 cm, dan dit dichtlassen en dan weer verder... stukje bij beetje om te voorkomen dat de bende scheeftrekt...
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door maikeljanssen op zo, 22-10-2006 16:35
inderdaad de bumperstrip van achter.
mijn oom gaat dit voor mij lassen en wij dachten mss om aan de binnekort van de kofferbak in de onderhoek 1 lasnaad te leggen zodat alles vast al zit dan wegslijpen en aflassen.
Ik weet niet of dit goed gaat daarom de vraag.
Groeten maikel
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Red Flame op zo, 22-10-2006 17:59
ik zou vanaf de buitenkant gaan lassen, dan smelten alle 3 de plaatdelen netjes samen en houd je aan de buitenkant geen open randje...
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door maikeljanssen op zo, 22-10-2006 18:03
Danke Red Flame
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door dimphy+maikel op vr, 29-12-2006 18:51
Ik heb weer een vraag.
We hebben nu achterkant gedeseamed en hebben dit met om de 1cm kleine puntlasjes te leggen. Moet je nu de hele naad aflassen of niet.
De spuiter moet toch met tin een paar oneffeheden wegwerken en alles strak maken.
De spuiter komt volgende week kijken ma wou t ook ff hier vragen.
Gelukkig is mijn neef de spuiter:D
Alvast bedankt
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Dennis op vr, 29-12-2006 21:36
Ik zou de naden doorlassen, veel steviger en ik denk dat wanneer je het niet doet, je op die plaatsen toch torsie krijgt en dat wil je niet.
Dennis
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Crispy op za, 30-12-2006 15:29
in vergelijk met die puntlasjes waarmee de standaard naden op elkaar zitten is een lasje om de centimeter al een stuk sterker, maar meer lassen kan geen kwaad natuurlijk.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door jvtuning op ma, 01-01-2007 18:54
[size=75:gjtvz5pc][topics samengevoegd - Crispy][/size:gjtvz5pc]
is het mogelijk dat deze uitsparingen of hoe dat ook mag heten weg gehaalt worden en gewoon vast lassen
of is dit een speciale versteving
C:\\Documents and Settings\\vinken\\Mijn documenten\\Mijn afbeeldingen\\jvtuning\\mini-classic-cooper-2000f.jpg[/url]
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 01-01-2007 18:59
plaatjes op je eigen pc kunnen wij niet zien?! je zal het ergens op internet moeten zetten en dan een link maken ...
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Sjoerd24 op wo, 03-01-2007 00:21
Ik denk dat je het verwijderen van de 4 opstaande randen die van het dak daar de wielkasten lopen bedoelt? Dat is wel eens gedaan, maar ik vraag me af waarom je het zou willen. Lijkt me vrij ingrijpend.
Ze zijn er destijds van fabrieks af ingemaakt om het productieproces te vereenvoudigen, ik weet niet zeker of ze ook nog een andere functie hebben qua torsiestijfheid e.d.
Wellicht vind je hier meer over als je op "deseamen" zoekt.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door jvtuning op wo, 03-01-2007 09:28
dat is inderdaat wat ik bedoel
en bedankt vooor het helpen
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door oldschool jan op wo, 03-01-2007 10:18
je kunt dat wel doen maar zorg er voor met het dicht lassen en he vlak slijpen dat je er niet te veel warmte in metaal krijgt (dus steeds laten af koelen)
want anders begint het metaal te golfen den dan heb je er heel veel werk van om het strak te krijgen
en zorg er voor dat je dat heel netjes doet hoe minder plameur je gebruikt hoe beter het is
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door coopie1100hle op wo, 03-01-2007 12:17
ik zou op die plaatsen niet te veel met plamuur aan de slag willen gaan. maar zou het gaan vertinnen . dat scheurt nooit, maar dan moet je het wel een beetje kunnen, vertinnen is niet makkelijk.
ik zou wel effe de tijd nemen om er genoeg over te lezen, het lijkt me geen makkelijke klus, en je kunt niet meer terug naar het oude.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door Crispy op wo, 03-01-2007 13:22
[i:1wr1arjo]jvtuning[/i:1wr1arjo] ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd. Lees het even door.
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door mini-boy op ma, 09-03-2009 21:28
momenteel in overweging om dit ook te doen op mijn mini
alleen niet uit show maar uit safe omdat ze er aan de voorkant beter af kunnen zijn ivm de vrije ruimte met mijn deuren en dan moeten ze er achter ook maar af
dus het gaat echt om cm voor cm ??
grtzz
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door MiniJoey op ma, 09-03-2009 23:05
Zou ik wel jammer vinden mini-boy aangezien het zo vet zou zijn als je je lambo's kon gebruiken terwijl het er "standaard" uit ziet. Dat zou juist de kunst zijn!
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door mini-boy op di, 10-03-2009 20:53
toch vind ik het wel iets hebben hoor !!
maar mijn dakrandje blijf.... zo ie zo.... als die er af is, is het ook geen mini meer. in mijn ogen dan !!!
grtzz
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door clubbie op wo, 11-03-2009 19:45
denk ook aan regenwater...
gaan twijfelen..
zeikt zo naar binnen zonder dakrand..
maar als je deuren zo close erlangs gaan..zou ik eerder aan de deur
lastig klusje hoor..knap/goed deseamen..
RE: Lasnaden verwijderen
Ingediend door rallymini op zo, 05-04-2009 23:22
Hoi,gewoon wegslijpen om de 2/3 cm en dichtlassen .
Wel koelen met bijvoorbeeld natte handdoek ,voorkomt werking plaatwerk.
Ik heb het ook gedaan het is wel een werkje van twee avonden .
Dit dan alleen voor de 4 lasnaden.Dakrand doe ik niet .
Onderzijde wel weer.
De een vind het mooi de ander niet maar gelukkig is geen mens hetzelfde.