ga op zoek naar een stalen schuifdak die oorspronkelijk op de inno's geleverd zijn, dat is het allergaafst natuurlijk
- Login of registreer om te reageren
ga op zoek naar een stalen schuifdak die oorspronkelijk op de inno's geleverd zijn, dat is het allergaafst natuurlijk
Zou het dak iig niet dichtmaken, lijkt me dat je het nooit helemaal perfect krijgt.
Voordelen schuifdak : cool tijdens zonnig weer
Nadeel : lekkage bij slechte montage
Dak dichtmaken?
pies of keek hoor
alleen geld hier wel : je voorbereiding is alles,hier valt of staat alles mee,m.a.w. je laswerk moet al goed zijn,daarna je slijpwerk en met plamuur,filler en primer kan je ook veel hoor.
Bart schreef:
ga op zoek naar een stalen schuifdak die oorspronkelijk op de inno's geleverd zijn, dat is het allergaafst natuurlijk
Is het er een met een orgineel dak ja??? Dat zou namelijk de 4e zijn die ik ken (waaronder ik eentje :8)
Still not running tough..
het was helaas niet een origineel dakje... denk van websto of zo... Zag er alleen echt niet meer uit dus vandaar al weggegooid. Zit nu te kijken naar een schuifdak, lijkt me wel erg lekker van de zomer
Zit er verschil in een dak van een british open of die van webasto????
In je dak lassen dat kan je vergeten, dat wordt nooit strak. Helemaal niet als je het mooi glanzend zwart laat spuiten.
Je zou wel het hele dak kunnen vervangen, dat is nogal een klus maar je zou niet de eerste zijn.
[size=75:qu2v4fso]Ik heb evt nog een sloper met een goed dak staan...[/size:qu2v4fso]
henkmarius schreef:
In je dak lassen dat kan je vergeten, dat wordt nooit strak. Helemaal niet als je het mooi glanzend zwart laat spuiten.
Je zou wel het hele dak kunnen vervangen, dat is nogal een klus maar je zou niet de eerste zijn.
Dak vervangen is goed te doen, kost wat tijd alleen.
Denk dat dat een goede optie is.
Of idd een stalen schuifdak Das ook echt gloedmooi hoor!
ik heb ook zo een metalen schuifdak en ik moet zeggen dat er toch heel wat bij komt kijken hoor.
Die bak was bij mij namelijk niet helemaal roestvrij.
Dus ik hoop eigenlijk dat deze niet gaat lekken want dat zou heel erg spijtig zijn. Maar als je alles goed afkit en zo dan heb je normaal geen problemen.
Ik ben zeer tevreden met mijn dak ( http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/thirty/dak/sunroof.html ) en zou het niet meer willen missen. Voordeel van metalen schuifdak is dat er niet in gesneden kan worden en dat er geen slijtage in de plooien komt, het is wel kleiner dan zo'n British Open dak (volgens mij is dat -ook- van Webasto). BO dakjes zijn ook wel 2e hands te krijgen.
Als het warm is heb je minder last van tocht dan bij rijden met de ramen open, als de zon hoog staat en je dak open, kan het zijn dat je een hoofddeksel nodig hebt (ik wel ).
(Van roest en lakkage heb je ook zonder open dak last)
HTH,
Theo van den Bogaard
Ik heb ook een elektrisch schuifdak, en ik moet zeggen dat ik het heel erg fijn vind.
Iets waar je wel rekening mee moet houden is dat je goed moet opletten welk dat je koopt. Ik heb zelf een webasto, en ben er heel tevreden over. Maar er zijn veel schuifdaken die in het midden over de rails trekken (een beetje krimpen). Hierdoor krijg je een dak met een taille, ipv helemaal recht.
Persoonlijk vind ik dat erg belangrijk.
Maar een schuifdak is ideaal
Als je opteert om de boel te gaan dichtwerken en het resultaat valt echt tegen, kan je het nog altijd trachten te verdoezelen middels een vinyl "overtrek" zoals op de mini special meen ik. Of die ooit op Inno's geplaatst zijn weet ik niet.
Ingediend door Mini Martin op di, 16-05-2006 11:02
@remco inno,
Je gaat me toch niet vertellen dat jij de inno van Paul G. gekocht hebt? (Lunteren)
Zo ja, ik heb ook nog bij deze inno gestaan en overwogen om deze te gaan kopen.
Maar weer even on-topic.
Als je geen dak zou willen, zou je kunnen overwegen om een complete dakplaat te vervangen.
Puntlasjes uitboren dus.
Anders zou ik er voor kiezen om een elec.schuifdakje te nemen.
Is overigens ook een beetje van wat je met de inno wilt. (origineel of niet)
grt Martin
Ik heb in mijn Renault Kangoo ook een Webasto-vouwdak (zoals britisch open) en kan je zeggen dat het ideaal is. Als je toch gaat zagen in dat dak, leg dan wat meer geld op tafel voor zo'n vouwdak. Echt het super-zomer gevoel!! En het voordeel tov. een cabrio is dat je geen (nauwelijks) last hebt van windgeluid en dus je radio gewoon kunt horen etc.
mzzl.
Hier nog één met vouwdak, eveneens van Webasto. Echt heerlijk met het wat warmere weer. Verschil tussen de B.O en Webasto is overigens het formaat, die van Webasto is een tikje kleiner en smaller. Voordeel van de Webasto daken is wel weer dat alle onderdelen makkelijk en apart na te leveren zijn, mocht er ooit iets stuk gaan.
Grtz, Tex
Mini Martin schreef:
Als je geen dak zou willen, zou je kunnen overwegen om een complete dakplaat te vervangen.
Puntlasjes uitboren dus.
lijkt mij het beste als je het dicht wl hebben compleet dak vervange! anders zul je het toch blijven zien!!
en als je open dakje origineel is zou ik het zo laten en er weer in zetten!
@remco inno, als je je dak wil vervangen pm me ff, kheb het ook gedaan. Kwil wel een soort tutorial maken met foto's als er interesse in is.
Als je die tutorial nou online zet...
Zijn denk ik meerdere mensen die daar ooit wel wat aan zullen hebben.
jah, zat ik ook wel aan te denken, moet alleen ff tijd vinden om het te maken
kzet het tzt wel opt forum keej?
Ik heb er dus ook een metalen schuifdak in zitten. Nu heb ik mn hemeltje verwijderd (om het schuifgedeelte heen) en ik kwam daar wat beginnende roest en vochtige plekken tegen. Nu ben ik heel erg bang dat het ook onder het schuifdakgedeelte zit. Hoe krijg ik die bak eraf om dat te checken?
Of is er een andere manier om hier achter te komen?
@beumert:
ALs je een metalen schuifdak hebt zoals mij dan krijg je die bak die eronder hangt er niet zo simpel af. Die zit namelijk gepuntlast tegen het dak aan.
Is dus eigenlijk echt een kutsysteem. Maar als je je hemeltje eruit hebt kan je toch goed testen of die lekt ? En waar die lekt, daar kit je het gewoon goed af of las je het dicht?
Verzorg het dakje wel want dat heeft niet veel volk.
grtz
p.s.: ik ben eens bij een bedrijf gaan horen die deze dakjes eigenlijk fabriceerde voor in mini's en die kunnen het nog wel herstellen, maar kost wel wat. Omwille van de onderdelen die ze zelf moeten plooien en dergelijke.
grtz
RE: mening gevraagd
Ingediend door remco inno op ma, 15-05-2006 20:32
Hoi Allemaal,
Ben druk bezig met het grondig opknappen van mijn inno uit '75. er moet heel veel plaatwerk vervangen worden waar ik nu druk mee bezig ben, maar er heeft ook een kantel dakje in gezeten. Dus er zit een gat in mijn dak, nu ben ik aan het twijfelen, of ik las er een plaat in en moet proberen dit weer helemaal strak te krijgen ( wat denk ik niet helemaal mee valt omdat het dak glimmend zwart wordt)of ik zet er een schuifdakje in. ( zo'n eentje die waarbij zowat het hele dak open kan) Nu snap ik dat het me eigen keus is wat te doen, maar ben eigenlijk opzoek naar voor en nadelen (heb al een beetje zitten kijken bij de zoek functie maar wordt niet echt veel wijzer van.
Dus om een lang verhaal kort te maken, Voor en nadelen van een schuifdak.... zit zelf te denken aan waarde van originaliteit maar natuurlijk ook de fun in de zomer.. hahah
graag jullie mening
Groeten,
Remco