Spannend, ik ben heel benieuwd.
Dit is voor het eerst dat ik van deze mogelijkheid hoor.
Zelf zou ik het niet durven, dus ik ben echt heel benieuwd naar het resultaat.
- Login of registreer om te reageren
Spannend, ik ben heel benieuwd.
Dit is voor het eerst dat ik van deze mogelijkheid hoor.
Zelf zou ik het niet durven, dus ik ben echt heel benieuwd naar het resultaat.
zandmannetje schreef:
naar het schijnt moet hij er als nieuw (blank) uitkomen,,, maar dan ook echt alles wat niet van staal is vergaat, kit tussen de naden,demp-platen,bitak, alles...
En roest?
Ze kunnen dit met een Mini body bij Straal Totaal in Soest. Dicht bij het bedrijf staat een body van een (tevreden) klant. Ik heb he ding gezien en inderdaad, brandschoon en geen golfplaat. Roest verwijderd'tie volgens mij niet, maar het wordt wel goed zichtbaar (de rest is verdwenen...) Het kost geloof ik 500 euro per oven-charge, maar in de body kan je uiteraard diverse subframes, deuren en andere zooi kwijt. Als ik er ooit aan toe kom denk ik dat ik van diverse mensen onderdelen verzamel om de prijs een beetje te spreiden. Een soort van group-buy, voor 1 oven-charge.
Ingediend door zandmannetje op di, 15-06-2004 00:14
ik heb idd de afspraak bij straal totaal in soest,
je antwoord geeft me een gerust gevoel, ,ga van de week nog even een partij deurtjes,kofferklepjes en inderdaad de subframes in de mini leggen.
heb veel foto's van de situatie nu, en ik ben er zelf bij als de oven open gaat en maak dan uiteraard ook foto's van het resultaat. zal ze op mijn site zetten. zaterdag ochtend a.s. (19-6-04) komt ie de oven uit.
http://home.wanadoo.nl/zandmannetje/
ken jij die persoon van die andere mini? zou graag in contact met hem willen komen
zandmannetje@wanadoo.nl
[/quote]
Het is wel veel geld, maar als je bedenkt hoe lang je bezig bent om de bitumen en andere kleverige troep onder je auto vandaan te halen...
En dan heb je alle kit en dergelijke er inderdaad nog op zitten.
Maar het is dus geen vervanging voor stralen, omdat de roest blijft zitten. Dat komt er dus ook nog bij.
Dan ben je al gauw zo'n 1000 euro kwijt voor ontlakken en stralen. En dan komt het laswerk nog
Wordt al met al wel een duur grapje.
Als je roest wil laten wegstralen is dat inderdaad zo. Maar ik verwijder roest liever door het paneel (gedeeltelijk of helemaal) te vervangen. Roest komt in plaats van staal, dus als je het eraf straalt houd je minder plaat over. En alle kit e.d. is er volgens mij juist wel vanaf, je houd kaal staal over.
Nou, ik bedoelde ook dat de kit op de 'ouderwetse' manier meestal blijft zitten. Dus als je de bitumen en zo met de hand (en uiteraard wat gereedschap) aan het wegkrabben bent. Zelfs na het zandstralen blijft kit vaak zitten.
Heb je garantie dat hij niet krom trekt?
De spanningen in het metaal gaan zich "beter" verdelen op hogere temperaturen...
Ingediend door sandro op di, 15-06-2004 18:14
stuur ff een u2 aan Arvid(nl)...Das mijn broertje en die heeft de body van zijn Van ook daar laten doen volgens mij.Ik ben niet meegweest maar hij kan je er wel meer over vertellen!!Is er wel tevreden over en die man doet aardig wat klassiekers geloof ik.
mvg sandro
ik heb idd mijn mini Van body daar (straal totaal in soest) in de oven laten doen en daarna laten stralen.
zit zelf in de autoschade dus weet hoe het allemaal in zijn werk gaat en hoe het hoort te gaan. en ik ben dan ook zéér tevreden over het geleverde werk van straal totaal.
ik was eerst ook wat huiverig om mijn mini in een oven te stoppen maar na een goede en duidelijke uitleg heb ik het toch laten doen.ook omdat straal totaal al meerdere mini's had gedaan met goed resultaat.was dus geen proefkonijn!!!
een mini body past er precies in.moest dus van mijn mini Van het neusje eraf halen anders zou het niet passen,maar ach de neus was toch al als verloren opgegeven!
na de oven hebben ze de body gestraald.doordat in de oven de body al is ontdaan van alle verf troep en narigheid.kan er met heel fijn straal grid gestraald worden.hoe fijner het grid hoe minder kans er is dat het plaatwerk krom trekt of een zogenaamde golfplaat wordt.wat bij mijn mini dus nu ook niet het geval is!!
heb nu dus een kale body in de schuur staan.zodra ik het bestelde plaatwerk van dcm binnen heb kan ik beginnen met het monteren van het nieuwe plaatwerk.
waarna de body weer gestraald word en dan in de epoxy wordt gezet.
was voor de oven en het stralen 575 euro kwijt.
het uiteindelijke bedrag hangt af van de staat van de auto.de oven is een vaste prijs(ik geloof dat het 250 euro was) maar het straal bedrag is variabel. hoe meer roest hoe hoger het bedrag.
voor vragen kan je me altijd mailen.of vragen in dit topic natuurlijk.
heb trouwens geen aandelen in dit bedrijf
maar een bedrijf wat vakkundig werk leverd mag ook best eens genoemd worden!!!!
groeten,
arvid
Zandmannetje, Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, maar ik kan de fotoos niet terug vinden op je site. Zou je er misschien 1 willen posten van voor en 1 van na de oven?
tinus schreef:
Heeft iemand ook een telefoonnummer van Straal Totaal?
Wel een website, neem aan dat er ook wel een telefoonnummer op staat.
link
Zo, even weer een oude topic naar boven halen.
Binnenkort ga ik mijn mini bij straal totaal ophalen en zien hoe hij er uitziet.
Even geduld. Ik moet hem nog ophalen en mn camera opzoeken.verder zal hij er uitzien als iedere gestraalde auto die in de primer is gezet .
Eindelijk de Mini opgehaald. Hij is nu legergroen van de lasprimer
Ingediend door OrangeVan op ma, 19-06-2006 14:11
zijn er al foto's van???
Let maar niet op de rommel in en om de body.
Na de pyrolyse was het resultaat roestvrij en een beetje beschermd. Dit geldt niet voor de holle ruimtes in de dorpels e.d!
Ik heb 900 betaald voor: pyrolyse, stralen, epoxy op de motorkap en primer op de body.
Ziet er heel strak uit! Je hebt nu een compleet roestvrije body? En door de epoxy en primer zal dat zo blijven totdat je die delen weer bloot legt door slijp en laswerkzaamheden (werkt als sealer)?
Klinkt interessant...
Body staat niet in de epoxy. op de typische miniplekken kan na verloop van tijd een beetje oppervlakkige roest ontstaan, maar dat kan weinig kwaad en dat gaat toch allemaal vervangen worden. Zorg er wel voor dat je hem niet buiten of op een zeer vochtige plaats zet, want die primer is niet echt waterdicht. Epoxy op de body tijdens het lassen raadde de eigenaar van straal totaal me af. Het is duurder dan dit noodprimertje en voordat je kunt lassen moet je eerst flink schuren om het op de plekken eraf te krijgen. Veel werk en ongezond om in te ademen.
Is er ook iemand die toevallig goede (of juist slechte) ervaringen met een stralerij met pyrolyse oven in Groningen/Friesland/Drenthe heeft? Ik wil mijn koets ook laten reinigen en in de epoxy laten zetten, maar hoop de ellende die Sjoerd in een ander topic (viewtopic.php?p=195815#p195815) had te voorkomen.
PM me maar met reacties.
Alvast bedankt.
RE: mini in pyrolyse oven i.p.v. stralen
Ingediend door zandmannetje op ma, 14-06-2004 20:14
hey freaks,
long time no see, alles goed hier?
Nou, heb de draad weer opgepakt met het restaureren,
ik heb een klein vraagje, ik laat mijn mini in plaats van te stralen in een pyrolyse oven doen
ik weet dat er 1 mini voor mij in die oven is geweest en ben benieuwd naar zijn/haar bevindingen.
de oven wordt tussen de 380 en 420 graden celcius( geleidelijk opbouwend) en de mini blijft er een nachtje in.door dat het een zuurstof loze/arme verbranding in de oven plaats vindt zou er in principe niets kunnen "verbranden" naar het schijnt moet hij er als nieuw (blank) uitkomen,,, maar dan ook echt alles wat niet van staal is vergaat, kit tussen de naden,demp-platen,bitak, alles...
omdat het proces van opwarmen en afkoelen in een paar uur gaat zou het geen kwaad kunnen voor het staal,verbuigen ofzo.
Het is het zelfde principe als een zelf-reinegende oven
aanstaande vrijdag gaat ie er in!
groet,
zandmannetje